Monitorul de Neamt si Roman ziarul din judetul Neamt cu cei mai multi cititori
  Stiri azi     Arhiva     Cautare     Anunturi     Forum     Redactia  
AutentificareAutentificareInregistrare 
Calendar- Arhiva de Stiri Decembrie 2006
LMMJVSD
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Stiri pe e-mail - Newsletter Monitorul de Neamt Newsletter
Nume:
Email:
Links - Link-uri catre site-uri utile Link-uri
 Judetul Neamt
 Video Production
 Cambridge
Optiuni Pagina Optiuni pagina
Adauga in Favorites Adauga in Favorites
Seteaza Pagina de start Seteaza Pagina de start
Tipareste pagina Tipareste pagina


























Monitorul de Neamt » Stiri Eveniment cultural 11 Decembrie 2006
Tipãreste articolul - Varianta pentru imprimantã Trimite acest articol unui prieten  prin email
Între timp si spatiu

�ntre timp si spatiu

• interviu cu maestrul coregraf Florin Fieroiu

Reporter: Stimate Florin Fieroiu, ap�reti, iat�, de dou� ori pe afisele ultimelor productii teatrale pietrene...
Florin Fieroiu:
Lucrez, �mpreun� cu Dan Tudor, la ambele piese care vor fi prezentate �n premier� peste c�teva zile: „Dac� �la e cu aia, ai'a lui cu cine-o fi?“ de Mimi Br�nescu si „�nt�mpl�ri �ntr-un oras cu prosti“ de Salom Alehem. Actor si dramaturg, totodat�, Mimi Br�nescu scrie o dramaturgie foarte interesant�. Pentru mine, piesa asta mi-a revelat sensul unei fantezii. Mi-a pl�cut foarte mult pentru c�, dincolo de firul clasic al povestii, exist� o explozie din fantezia despre care vorbeam: at�t la nivelul limbajului, c�t si al jocului si al comicului de situatie.
Rep.: Care este aportul dumneavoastr� strict profesional �n acest spectacol? Este cumva un music-hall?
F.F.:
Nu, nici vorb�. Este o pies� de teatru �n �ntelesul cel mai deplin al cuv�ntului.

Dincolo de cuv�nt

Rep.: Si ce caut� coregrafia aici?
F.F.:
Trebuie s� l�murim o problem�. Aportul coregrafic �ntr-o pies� de teatru are, dup� p�rerea mea, dou� directii: una care este mai pregnant�, c�nd vrei s� tratezi coregrafic si corpul, si spatiul, si actorul - si, �n acest caz, miscarea dep�seste ritmul misc�rii firesti, scenice - si o alta care priveste exact aranjamentul acesta pe niste coordonate mai firesti ale expresiei corporale si ale misc�rii scenice, mai realiste si �n perfect� rezonant� cu textul dramatic. �n acest spectacol, cele dou� directii coexist�. Am lucrat si la miscarea scenic�, care pentru mine este, dac� vreti, acest aport pe care �l aduc expresiei scenice, �n sensul c� pot deschide perspective noi asupra spatiului, gestualit�tii, asupra unui anumit tip de fizicatie. Dar toate astea tin, mai degrab�, de intimitatea textului. Exist� tipuri de situatii dramatice c�nd trebuie s� aducem miscarea �n zona cotidianului, a firescului.
Rep.: �nteleg c� dumneavoastr�, �n calitate de coregraf, s�nteti un fel de mediator �ntre public si actul scenic, �ntre intentiile regizorale si materializarea lor.
F.F.:
Cred c� dac� �mi asum postura de mediator, as mijloci �ntre intentiile regizorului si actor, pentru ca acesta din urm� s� devin�, la r�ndu-i, mediator �ntre pies� si public.
Rep.: S�nteti, �nteleg, o echip�.
F.F.:
S�nt la a treia colaborare cu Dan Tudor, dup� ce am mai lucrat �mpreun� la Teatrul de Comedie si la National.
Rep.: Este pretentios?
F.F.:
Nu, dar uneori el �si doreste un anumit tip de actor, un anumit tip somatic, �si doreste s� duc� o anumit� situatie �ntr-o alt� zon�; aceea de miscare.
Rep.: Si, astfel, v� d� de lucru.
F.F.:
Da, �mi las� libertatea s� aleg eu si tipul somatic, si tipul de miscare.

„Putem vorbi aici de dans sau de non-dans“

Rep.: Am vaga impresie c� evitati s� vorbiti despre partea pur coregrafic�.
F.F.:
Coregrafia este miscare �n timp si spatiu. Nu este nimic altceva. Depinde cu ce asimilati dumneavoastr� coregrafia. Poate s� fie si un d�nsulet pe o muzic�. Dar coregrafia este mai mult dec�t at�t. Miscare �n timp si spatiu, asa cum am mai spus. Dar conteaz� ce timp, ce spatiu si, mai ales, cum este perceput� at�t de actori, c�t si de c�tre public. C� este sau nu muzic�, e o alt� problem�. Putem vorbi aici de dans sau de non-dans. �n principiu, dac� nu este muzic�, aportul meu se rezum� la miscarea scenic�, pe care putem s� o denumim ca non-dans. Aceasta face parte tot din structura coregrafic� �n alternanta dintre miscare si pauze. �n momentul �n care avem o muzic�, s�ntem deja �n spatiul unei situatii mai conventionale unde, datorit� coregrafiei, este mai usor de recunoscut ce se �nt�mpl� �n acel moment. Pe muzic�, corpul �ncepe s� suporte si s� redea o parte de expresivitate care, �n mod normal, suplineste replica.
Rep.: �mi pare bine c� ati amintit de pauz�, care, dincolo de o definitie consacrat�, potrivit c�reia reprezint� un moment de t�cere m�surat, este si un moment de expresie m�surat ce d� ritm si unei partituri muzicale si uneia dramatice. P�n� o s� vedem reactia publicului la sugestia temporal� si spatial� promis�, v� dorim numai bine si spor la lucru.

Articol afisat de 2148 ori  |  Alte articole de acelasi autor  |  Trimite mesaj autorului
(Ioan AMIRONOAIE)
Adaugã comentariul tãu la acest articol Comentarii la acest articol:
Nu exist� nici un comentariu la acest articol
Stiri Locale Stiri Locale
Stiri Social Stiri Social
Stiri Sport Stiri Sport
Stiri Internaþionale Stiri Interna�ionale
Stiri Eveniment cultural Stiri Eveniment cultural
Stiri Politica Stiri Politica
Stiri, informatii, cursul valutar, datele meteo, horoscop, discutii, forum.
Webdesign by webber.ro | Domenii premium
©2003-2006 Drepturile de autor asupra intregului continut al acestui site apartin in totalitate Grupul de Presa Accent SRL Piatra Neamt
Reproducerea totala sau partiala a materialelor este permisa numai cu acordul Grupului de Presa Accent Piatra Neamt.
Grupului de Presa Accent SRL - societate in insolventa, in insolvency, en procedure collective