Monitorul de Neamt si Roman ziarul din judetul Neamt cu cei mai multi cititori
  Stiri azi     Arhiva     Cautare     Anunturi     Forum     Redactia  
AutentificareAutentificareInregistrare 
Calendar- Arhiva de Stiri August 2006
LMMJVSD
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031   
Stiri pe e-mail - Newsletter Monitorul de Neamt Newsletter
Nume:
Email:
Links - Link-uri catre site-uri utile Link-uri
 Judetul Neamt
 Video Production
 Cambridge
Optiuni Pagina Optiuni pagina
Adauga in Favorites Adauga in Favorites
Seteaza Pagina de start Seteaza Pagina de start
Tipareste pagina Tipareste pagina


























Monitorul de Neamt » Stiri Locale 12 August 2006
Tipãreste articolul - Varianta pentru imprimantã Trimite acest articol unui prieten  prin email
Revoltã împotriva E.On

Revolt� �mpotriva E.On

• oamenii din zona Roman se pl�ng c� nu au lumin� c�nd au nevoie, le s�nt „pr�jite“ electrocasnicele �i c� nu se poate comunica eficient cu E.On • alte nemul�umiri s�nt legate de calculul facturilor, prevederile contractuale �i desf�ur�toare • OPC chiar a descoperit cazuri �n care E.On a luat mai mul�i bani de la oameni, dec�t ar fi trebuit

Numero�i abona�i ai sistemului de furnizare a energiei electrice, apar�in�nd societ��ii E.On Moldova, au �nceput s� „�ncing�“ numerele de telefon ale sucursalei din Roman a companiei, �n speran�a c� numeroasele pl�ngeri, legate mai ales de calitatea serviciilor oferite, le vor fi luate serios �n considerare. �n principal este vorba de constatarea unor fluctua�ii mari de tenisune, c�deri de tensiune �i �ocuri electrice, care, de circa dou� s�pt�m�ni, �i exaspereaz�. Gravele probleme, men�ionate de ace�tia, au dus, pe l�ng� disconfortul creat �i la distrugerea a numeroase aparate electrocasnice. Din ce �n ce mai mul�i clien�i ai E.On au �nceput s� caute o cale de a fi asculta�i �i, mai ales, de a-�i rezolva problemele, �n afar� de apelarea „Deranjamentelor“. „De mai bine de o s�pt�m�n�, am probleme mari cu lumina. Am anun�at la prim�rie �i am telefonat de mai multe ori la «Electrica». De c�teva zile, s-au d�r�mat doi st�lpi de electricitate, �n timpul furtunii �i tot de atunci nu avem curent electric. Cu toate acestea, nimeni nu se sinchise�te s� vin� s� repare defe�iunea“, a declarat Petru Enache, din Cr�ie�ti, comuna Bozieni, unul dintre numero�ii nemul�umi�i. Dac� gospodarul �n cauz� se revolt� pentru c� nu este ascultat �i nu ajunge nici un specialist de la E.On �n zon�, al�i abona�i „bat la diferite por�i“ s�-�i recupereze pagubele pricinuite de arderea unor electronice. Este �i cazul unor persoane din comunele Oniceni �i Dolje�ti. „Ca un f�cut“, a�a dup� cum s-au exprimat ace�tia, nimeni din cei autoriza�i nu i-au luat �n seam�, iar problemele au continuat s� apar�, ca �i cum nimic nu s-a �nt�mplat.

E.On vrea comunicare „�n scris“
Reprezentan�ii E.On Moldova au declarat c�, pentru ca necazurile s� fie analizate �i cunoscute �n am�nun�ime, ar fi necesar ca fiecare reclamat s�-�i exprime nemul�umirea �n scris. „Consumatorii ar trebui s� �tie c� toate sesiz�rile, indiferent de ce natur�, trebuie s� ne fie adresate �n scris. �n acest fel, se elimin� toate problemele care apar �n cazul reclama�iilor verbale. S-a constatat c�, �n multe r�nduri, liniile se blocheaz� atunci c�nd apelurile s�nt numeroase. �n plus, documentele pot fi analizate �i �nregistrate, iar cei care le-au �ntocmit vor primi un r�spuns sigur, �n termen de 30 zile. Contabilizarea reclama�iilor are �i avantajul c� ne vom putea ghida dup� informa�iile scrise atunci c�nd vom alc�tui viitoarele planuri de lucru. �n cazul avariilor, din diferite zone, abona�ii ne apeleaz� cer�nd explica�ii valabile pe loc, dar acestea nu pot fi date atunci, deoarece fiecare problem� necesit�, prima dat�, o investiga�ie am�nun�it�, ceea ce dureaz� c�teva ore. Atunci c�nd clien�ii reclam� arderea unui aparat electrocasnic, din cauza �ocurilor de tensiune ale re�elei, ace�tia trebuie s� depun� o sesizare, tot scris�, �n termen de trei zile lucr�toare de la producerea evenimentului. Aici exist� prevederea ca p�gubi�ii s� de�in� un document de proprietate asupra aparatului. �n plus, va fi alc�tuit� o comisie, care va verifica solicitarea depus�, iar repararea va fi f�cut� pe cheltuiala E.On Moldova. Acest lucru este prev�zut �n contractul �ncheiat �ntre furnizorul de electricitate �i consumatorul casnic“, a declarat Lucian Luca, purt�torul de cuv�nt al E.ON Moldova.

OPC, chemat �n ajutor
Abona�ii nemul�umi�i au c�utat �i o alt� cale de solu�ionare a problemelor, prin �naintarea unor reclama�ii la Oficiul pentru Protec�ia Consumatorilor (OPC) Neam�. Directorul executiv al acestui for, inginer Natalia Hru�c�, a ar�tat c� s-au �nmul�it sesiz�rile fa�� de modul de facturare a energiei electrice consumate �i fa�� de rela�iile contractuale �ntre distribuitorul de energie electric� �i consumatori. Cei mai mul�i peten�i au sesizat c�, �n perioada noiembrie 2005 - mai 2006, ar fi primit de dou� ori facturi pentru acela�i consum, iar o alt� categorie de reclaman�i nu au �n�eles desf�ur�torul de pe factur�. Speciali�tii de la OPC au analizat fiecare solicitare �i, �n unele cazuri, au g�sit c� E.On Moldova a perceput mai mul�i bani dec�t ar fi fost necesar. Sumele au fost restituite, p�n� la urm�, p�guba�ilor. �n ceea ce prive�te nemul�umirile privind cele scrise �n contractele individuale �ncheiate, Lucian Luca a explicat c�, E.On, ca societate, nu are nici un fel de vin�, deoarece doar respect� contractul ca atare, act �ntocmit de Autoritatea Na�ional� de Reglementare �n domeniul Energiei (ANRE). „Aparent ar fi mai multe obliga�ii de partea cet��eanului, dar acestea s�nt fire�ti. Trebuie men�ionat c� acestea au fost �ntocmite de ANRE �i s�nt unice, pe toat� �ara. Noi nu facem dec�t s� le aplic�m �i nu s�nt scrise de noi, a�a cum cred to�i abona�ii casnici. �n plus, o mare parte dintre obliga�iile noastre c�tre clien�i nu s�nt trecute, deoarece, atunci, actul respectiv ar avea zeci de pagini“, a mai declarat Lucian Luca. Acesta a mai spus c�, p�n� la urm�, multele probleme enun�ate vor fi rezolvate dup� ce lucr�rile de modernizare ale re�elei vor fi �ncheiate.

Articol afisat de 1767 ori  |  Alte articole de acelasi autor  |  Trimite mesaj autorului
(Dumitru IU�TIUC)
Adaugã comentariul tãu la acest articol Comentarii la acest articol:
Nu exist� nici un comentariu la acest articol
Stiri Locale Stiri Locale
Stiri Economie Stiri Economie
Stiri Sport Stiri Sport
Stiri Sanatate Stiri Sanatate
Stiri Opinii Stiri Opinii
Stiri, informatii, cursul valutar, datele meteo, horoscop, discutii, forum.
Webdesign by webber.ro | Domenii premium
©2003-2006 Drepturile de autor asupra intregului continut al acestui site apartin in totalitate Grupul de Presa Accent SRL Piatra Neamt
Reproducerea totala sau partiala a materialelor este permisa numai cu acordul Grupului de Presa Accent Piatra Neamt.
Grupului de Presa Accent SRL - societate in insolventa, in insolvency, en procedure collective