Monitorul de Neamt si Roman ziar cotidian din judetul Neamt
 Ultimele StiriStiri azi    Arhiva de stiriArhiva    Cãutare articol în arhivaCãutare    Anunturi de Mica Publicitate NeamtAnunturi    Forum de discutiiForum    Redactia Monitorul de Neamt si RomanRedactia  
AutentificareAutentificare / �nregistrare 
MISCAREA LEGIONARA versus FRANCMASONERIA SI COMUNISMUL (4-5)
Pagina de start a forumului Monitorul de Neamt // Politica si delicatese Creazã un subiect nou   Rãspunde la subiect
Subiectul anterior :: Subiectul urm�tor  
Autor Mesaj
adelin_antonescu



Data �nscrierii: 24/Dec/2006
Mesaje: 5

MesajTrimis: Duminic�, 24 Dec 2006 12:48    Titlul subiectului: MISCAREA LEGIONARA versus FRANCMASONERIA SI COMUNISMUL (4-5) Rãspunde cu citat (quote)
Cu aceea�i credin�� �n Dumnezeu – circumstan�iaz� Ion Coja –, legionarii au mers �i ei dup� pilda cristic�, a Celui ce a propov�duit �nv���tura iubirii �mpins� p�n� la gestul paradoxal de a-i oferi celui ce te-a p�lmuit o dat� �i cel�lalt obraz!
Numai c� acela�i Iisus ne-a �nv��at c� sunt momente c�nd trebuie s� mai pui m�na �i pe biciul pedepsitor, nu pentru a te ap�ra pe tine, fiin�� trec�toare, individ sortit unei existen�e efemere, ci ca s� te pui stavil� c�nd cel�lalt atenteaz� la ve�nicia neamului t�u, la integritatea comunit��ii �n care te-ai n�scut �i care �i-a dat identitate �n fa�a lui Dumnezeu! Ca s�-i aperi pe ai t�i!...
Da, �ntorci �i cel�lalt obraz, dar numai dac� e vorba strict de obrazul t�u, ca ins, ca persoan�. Dar c�nd cineva love�te �n obrazul neamului t�u, atunci �i Iisus �i Moise, �i oricine, to�i te �nva�� la fel: s� fii necru��tor!
Sub aceast� bolt� de semnifica�ii se �nscrie gestul nicadorilor �i, �n mare, toate violen�ele comise de legionari!”, Ion Coja, Nicadorii, �n S�p�m�na rom�neasc�, An II, nr. 51, 16-22 noiembrie 2006, pag. 24
„C�ci legionarii a�a s-au sim�it �i a�a au �i fost atunci c�nd au ridicat bra�ul pedepsitor: �n legitim� ap�rare. Dar nu �n ap�rarea propriei persoane, ci �n ap�rarea Neamului!”, ibidem
„«Salvarea ��rii, a Neamului, este legea mai presus de toate legile: suprema lex».
Nicadorii nu au �nc�lcat aceast� lege ci, dimpotriv�, i s-au supus f�r� preget!”, ibidem
„Aceast� lege o nesocotise I.G. Duca, iar codul penal �i practica judiciar� �l l�sau nepedepsit pe infractor. Pe I.G. Duca �i pe al�ii care �tiau bine c� s�v�r�iser� mari tic�lo�ii pentru care nu aveau �ns� niciodat� s� pl�teasc� �n fa�a instan�elor at�t de corupte ale Rom�niei interbelice. Dar iat� c� apare o instan�� nou�, insensibil� la subtilit��ile avoc��e�ti �i la for�a banului de a corupe pe oricine. O instan�� care face, din interesul na�ional, principiul suprem al justi�iei! O instan�� care nu confund� justi�ia cu legalitatea! Care nu recunoa�te legile m�sluite, g�ndite pentru folosul marilor v�nz�tori de �ar�!
Aceast� justi�ie a ac�ionat prima oar� prin nicadori �i apari�ia ei e u�or de imaginat ce reac�ie a st�rnit �n clasa politic� a profitorilor de pe urma celor prea buni �i prea bl�nzi, �i u�or de prostit nu pentru c� ar fi pro�ti, ci pentru c� sunt capabili s� vad�, chiar �i-n tic�lo�ia �i nedreptatea cea mai mare, voia Domnului.
Fac�-se!”, ibidem

„Nicadorii(Wink, au g�sit cum s� dea peste cap �ntregul sistem de ap�rare pe care �i l-au creat, prin minciun� �i �n�el�torie adversarii lor, sistem de ap�rare care a transformat democra�ia , ca sistem politic, �i justi�ia, ca institu�ie, (Wink�n prestatori de servicii pentru caracati�a mondial� a corup�iei, infiltrat� p�n� la cel mai m�runt fun�ionar de stat”., ibidem

Aidoma, adic� pred�ndu-se Poli�iei din proprie ini�iativ� – de�i ar fi putut lesne s� fug� cu succes �i, de asemenea, cu toate c� �tiau exact ce cumplite consecin�e, inclusiv cazne de felul acelora prin care Inchizi�ia �ngrozise Spania cu jum�tate de mileniu �n urm�, vor avea s� suporte (vezi pe larg �i, fire�te, nelimitativ: Ion Coja, art.cit., integral, sau Redac�ia Obiectiv Legionar, Comentarii la articolul Mr. Ion T. Ciobanu, Dictatura Regelui Carol al II-lea sau despre cum s-a �ncercat gestionarea crizei acesteia, f�cute �n Obiectiv Legionar, nr. 38-39, Septembrie-Octombrie 2006, pag. 6 [O.L. 38-39]) –, au procedat �i legionarii care, �n septembrie 1939, l-au «executat» pe Armand C�linescu, prim-ministrul asasin, care avea pe con�tiin�� via�a (�i tinere�ea) C�pitanului, a nicadorilor �i a decemvirilor, uci�i prin strangulare de gardienii care �i p�zeau”., Ion Coja, art.cit., pag. 24
„Imediat dup� atentat echipa Miti Dumitrescu s-a deplasat �n str. General Berthelot”(�erban Milcoveanu, Corneliu Z. Codreanu altceva dec�t Horia Sima, vol.II, Editura Crater, Bucure�ti, 1996, pag. 145)”�i, �i aminte�te Paul �tiubei («la data aceea �n 1939(Wink inginerul �ef al aparatelor din Radiodifuziune», cf. �erban Milcoveanu, Atentatul din 21 septembrie 1939 contra lui Armand C�linescu �i epoca 1930-1950, pag. 43), a intrat �n localul Radiodifuziunii tr�g�nd �n tavan mai multe focuri de revolver. Aceasta pentru a intimida �i paraliza presupusa gard� militar� de paz�. Spre stupefac�ia istoriei aceast� institu�ie a Radiodifuziunii nu avea paz� militar� �i avea numai doi portari, salaria�i proprii, care controlau intrarea.
Echipa Miti Dumitrescu s-a dus direct �n sala de �nregistrare �i difuziune unde c�nta orchestra Radio(Wink. Miti Dumitrescu a luat microfonul din fa�a orchestrei �i a pronun�at urm�torul mesaj c�tre Na�iune �i Istorie:
«Ast�zi 21 septembrie 1939 ora 1430 primul ministru Armand C�linescu a fost executat de o echip� legionar� de sacrificiu care a f�cut justi�ie pentru asasinarea lui Corneliu Z. Codreanu la 30 noiembrie 1938».
Salaria�ii Radiodifuziunii au �ntrerupt difuzarea la jum�tatea mesajului �i astfel publicul ascult�tor n-a recep�ionat justificarea atentatului.
Odat� cu exprimarea mesajului, echipa Miti Dumitrescu a depus pe podea revolverele �i a ridicat spre tavan ambele m�ini.
Aceasta cu semnifica�ie de predare c�tre autorit��ile de stat. P�n� s� vin� poli�ia spre a-i aresta(Wink, directorul general al Radiodifuziunii(Wink s-a repezit asupra lui Miti Dumitrescu �i i-a tras dou� palme. Miti Dumitrescu nu a ripostat �i a r�mas mai departe imobil cu m�inile ridicate spre tavan.

Poli�ia a venit �n frunte cu generalul Gavril� Marinescu �i i-a luat pe legionari”., Paul �tiubei, M�rturisire f�cut� �n calitate de pacient doctorului �erban Milcoveanu, redat� �n �erban Milcoveanu, Atentatul din 21 septembrie 1939 contra lui Armand C�linescu �i epoca 1930-1950, pag. 43, 44
„Lui Miti Dumitrescu i s-au rupt ambele bra�e, iar limba i-a fost scoas� din gur� cu un c�rlig”., Redac�ia Obiectiv legionar, Comentariile amintite, extras
Fiecare dintre cei nou� membri ai echipei de sacrificiu, dup� ce a fost „torturat timp de 8 ore �ntr-un mod �nfior�tor”(XXX, Cronologie legionar�, �n [O.L. 38-39], pag. 69, Edi�ia I-a, Colec�ia Omul Nou, Salzburg, 1953), a fost „legat �i �mpu�cat f�r� judecat�”., ibidem
Apoi, tot Poli�ia, „le-a depus cadavrele chiar la locul atentatului, strada �tirbei Vod� la �ntret�ierea cu bulevardul Ardealului”., �erban Milcoveanu, Atentatul din 21 septembrie 1939 contra lui Armand C�linescu �i epoca 1930-1950, pag. 44
„�nc� o informa�ie.
La acea dat� era mare canicul� �n Bucure�ti.
Prefectura Poli�iei Capitalei a montat �n jurul cadavrelor mai multe tribune pentru ca publicul s� [le] vizioneze descompunerea(Wink.
La fa�a locului au venit membrii Guvernului �i alte somit��i ale clasei conduc�toare.
�n «Jurnalul» care a rulat la cinematografele din acea epoc� s-a putut vedea [,spre pild�,] cum(Wink ministrul educa�iei na�ionale profesorul Petre Andrei scuip� cadavrele �n chip de ur� �i pedeaps� post mortem”., ibidem, pag. 45
De asemenea, „(Wink �colile au venit s� le scuipe �i s� le blesteme”., �erban Milcoveanu, Corneliu Z. Codreanu altceva dec�t Horia Sima, vol.I, pag. 146
„Nu se �tie ce s-a �nt�mplat [apoi] cu cadavrele(Wink. Dup� toate probabilit��ile au fost incinerate la Crematoriul Cenu�a �i ce a rezultat a fost azv�rlit la gunoi”., idem, Atentatul din 21 septembrie 1939 contra lui Armand C�linescu �i epoca 1930-1950, pag. 45
Din cadrul acelora�i sinistre represalii, fac parte �i „masacrele mi�ele�ti din noaptea de 21-22 septembrie 1939. Noul guvern constituit sub pre�eden�ia gen[eralului] Arge�anu, av�nd pe gen[eralul] Gavril[�] Marinescu ca Ministru de Interne, a ordonat uciderea tuturor frunta�ilor legionari din lag�re �i �nchisori, precum �i a c�te 3-5 legionari din fiecare jude�.
Astfel, au fost asasina�i grupul de la �nchisoarea R�mnicu-S�rat �n frunte cu ing. Gh. Clime, care a fost(Wink torturat �n mod �nfior�tor; 44 �n lag�rul de la Miercurea Ciuc; 31 �n lag�rul de la Vaslui; 7 la Spitalul Militar din Bra�ov; 10 �n Bucure�ti; 147 �n restul ��rii. �n total, 252 de legionari”., XXX, Cronologie legionar�, �n [O.L. 38-39], pag. 70
De asemenea, pe 22 septembrie „Victor Dragomirescu este ridicat de la Spitalul �nchisorii V�c�re�ti, sugrumat �n ma�in� �i dus la crematoriu unde, �nc� d�nd semne de via��, a fost ars de viu”., ibidem

Omisesem, mai sus, s�-�i precizez motivul asasin�rii lui I.G. Duca. El, �n calitatea sa de prim-ministru, semnase, �n 1933, un angajament interna�ional pentru �ncet��enirea �n �ar� a 300.000 de evrei (vezi detalii �n Ion Coja, art.cit, pag. 22). �i-aceasta c�nd, „�n luna decembrie 1933, vreme de pace, nu existau nic�ieri [�n lume] persecu�ii antievreie�ti”(ibidem, pag. 22); „iar ad�uga�i la ceilal�i afla�i deja �n Rom�nia, unii cu forme legale, al�ii clandestini, evreii din Rom�nia ar fi ajuns s� dep�easc� un milion �i jum�tate, devenind, practic, cea mai numeroas� minoritate etnic� din Rom�nia”., ibidem
Dar „de ce s� se produc� un asemenea exod, din Polonia �n Rom�nia, un exod de dimensiuni superioare celui biblic?! Explica�ii oficiale nu s-au dat, dar chiar �i dac� ar fi existat aceste justific�ri, cine ar fi �mpiedicat apari�ia altor explica�ii, a altor «scenarii»?
Un astfel de scenariu, care a circulat mult �n perioada interbelic�, este acela potrivit c�ruia comunitatea evreiasc�, preocupat�(Wink �n mod firesc, de constituirea unui stat Israel, cu un teritoriu propriu, ar fi vizat, ca teritoriu al acestui stat, o parte din teritoriul rom�nesc!”., ibidem
„La acea dat�, �n 1933, acest plan al c�rui sus�in�tor tenace fusese vestitul ministru [de interne al Fran�ei](Wink Adolphe Cr�mieux (1796-1880), avea o vechime de aproape un secol! A�a se explic�, sus�in unii, presiunile f�cute asupra Rom�niei �i la Conferin�a interna�ional� de la Berlin (1878), �i la Paris (dup� primul r�zboi mondial), pentru ca Rom�nia s� accepte �ncet��enirea necondi�ionat� a oric�rui evreu care ar fi vrut s� se stabileasc� �n Rom�nia. Deja �ns�, pe c�i legale sau altminteri, �n Rom�nia de dup� 1830, s-au scurs importante efective umane evreie�ti, din Rusia �i Polonia �ndeosebi, al c�ror num�r amenin�a s� pun� �n cump�n� caracterul rom�nesc al unor importante suprafe�e din teritoriul na�ional. Ora�ele moldovene�ti, �n frunte cu Ia�ii, erau deja locuite cam toate de o popula�ie majoritar evreiasc�.
Cum pica �n acest context intrarea �n �ar� a �nc� 300.000 de evrei, e u�or s� ne imagin�m! Din p�cate singurii care au reac�ionat (iar reac�ia lor nu a imaginat cea mai fericit� solu�ie) au fost legionarii. Celelalte forma�iuni politice nu au avut nimic de obiectat. Din partea legionarilor, generalul Cantacuzino-Gr�nicerul i-a f�cut o vizit� prim-ministrului acas� �i, �n virtutea faptului c� se cuno�teau �i se pre�uiau dintotdeauna, (Winkl-a avertizat: «Ghi��, s� �tii c� dac� semnezi intrarea �n �ar� a 300.000 de evrei, b�ie�ii (adic� legionarii – n. I.Coja.) te �mpu�c�!»
Generalul, a�adar, nu s-a pl�ns de nedreptatea care li se f�cea legionarilor prin desfiin�area partidului lor, �mpiedic�ndu-i s� se prezinte la alegerile de peste c�teva zile. Ci i-a f�cut lui Duca o cerere pe care ar fi trebuit s-o sus�in� �i celelalte partide, c�ci intrarea a 300.000 de alogeni, indiferent de na�ionalitatea acestora, era o m�sur� inacceptabil� �n numele celor mai elementare interese na�ionale”., ibidem
„Sora lui I.G. Duca(Wink a reprodus cuvintele pe care le-a rostit I.G. Duca, �ntors acas�, dup� ce a semnat pentru �ncet��enirea celor 300.000 de evrei: «Mi-am semnat condamnarea la moarte!»
E cumplit �i na�te o mul�ime de �ntreb�ri faptul c� I.G. Duca a semnat acea conven�ie (sau ce-o fi fost), �tiind bine ce i se va �nt�mpla �i, mai ales, �tiind bine c�t r�u aduce astfel ��rii �i Neamului s�u. De ce a semnat I.G. Duca? Singurul r�spuns plauzibil r�m�ne acela c� I.G. Duca �i asumase anumite obliga�ii de supunere �i ascultare necondi�ionat�, pe care nu era chip s� le �ncalce”..., ibidem

Oricum, „asasinatul politic nu a fost inventat de legionari! Dar este evident c� legionarii sunt acuza�i pentru aceste asasinate cu o insisten�� �i cu o strategie a dezinform�rii at�t de bine pus� la punct �nc�t trebuie s� ne �ntreb�m ce anume sup�r� �n mod specific �i pe cine �n faptul c� legionarii, pe parcursul a(Wink 20 de ani(Wink s�v�r�iser� c�teva asasinate (Manciu, Duca, Stelescu, Armand C�linescu �i...cam «at�t»), iar �mpotriva lor autorit��ile, subliniez: autorit��ile, ocolind legea, �nc�lc�nd-o chiar, uciseser� cu de la sine voie, a regelui �i a zbirilor poli�iei �i din guvern, peste 300 (trei sute) de tineri care, ca persoan�, ca individ, nu s�v�r�iser� nici o infrac�iune, nici o f�r�delege.
Se uit� lucrul acesta sau este complet necunoscut de cei care �i consider� mai departe pe legionari ni�te asasini prin excelen��, adic� prin mentalitate �i prin program politic.
Mai sunt oare legionarii, la acest «scor» at�t de categoric, 300-4, mai sunt ei asasinii s�ngero�i �i bezmetici pe care ni-i prezint� fel de fel de istorici �i publici�ti care uit� cu consecven�a cea mai stranie s� aminteasc� circumstan�ele(Wink �n care ace�tia s-au sim�it obliga�i s� recurg� la forma suprem� de ap�rare?!”, ibidem, pag. 24

Nu cumva, precum avertizeaz� �erban Suru, „poate(Wink cei din fruntea ��rii nu vor s� se cunoasc� istoria real�, c�ci, de-abia atunci oamenii de r�nd se vor putea proteja �mpotriva repet�rii istoriei �i, o asemenea posibilitate, conduc�torii no�tri nu o agreeaz� c�ci poate au de g�nd s� «repete» istoria, lu�nd exemple din trecut atunci c�nd se vor afla la ananghie. S� nu uit�m c� pentru Ion Iliescu a fost la mod� �n anul 1990 s� dea vina pe legionari �i s� spun� c� �mpotriva regimului neocomunist de atunci, manifesta�iile populare au fost de tip «legionar» - �n sensul r�u al cuv�ntului”., �erban Suru, Adres� c�tre autorit��i..., �n Obiectiv Legionar, nr.38-39, Septembrie-Octombrie 2006, pag. 1, [O.L. 38-39]
S� nu uit�m, vorba lui Ion Coja, c�, „ce tr�im noi azi seam�n� destul de bine cu ce se �nt�mpla �n Rom�nia anilor ’30. Numai c� atunci era mai evident pericolul din afar�, al dezagreg�rii Rom�niei Mari. Acest pericol nu a� zice c� azi este mai mic, sau c� nu exist�! Dimpotriv�! Este poate mai mare ca-n anii ’30, dar este mult mai discret, mai bine disimulat sub felurite lozinci �i structuri europenizante, uz�nd de arme mai eficiente dec�t cele aflate �n dotarea armatelor, cum ar fi arma financiar� sau arma psihologic�”., Ion Coja, art.cit., pag. 23
Apropo, �ntreab� retoric Nicador Zelea Codreanu: „Care erau atunci [,�n anii ’30,] du�manii declara�i ai Legiunii �i implicit ai prosperit��ii Rom�niei �i ai rom�nilor?
Politicianismul, corup�ia, spolierea bog��iilor ��rii �i pauperizarea majorit��ii zdrobitoare a rom�nilor, asaltul economic al str�inilor, cump�r�nd totul pe nimic, �nrobind bietul rom�n pe salarii de supravie�uire, desp�durirea mun�ilor Rom�niei �n folosul unor venetici, transformarea rom�nilor �ntr-un popor de bolnavi datorit� mizeriei creatoare de boli sociale �i a asisten�ei sociale de dou� parale!

Aten�ie, vi se pare cunoscut?(Wink Ce vi se poate p�rea dep�it?”, Nicador Zelea Codreanu, Despre ni�te reformatori, �n Cuv�ntul Legionar, An III, nr.36, august 2006, pag. 3

Dac� nimic, are cuv�ntul �erban Suru:

„[–] Terorismul de stat este cel mai �nfior�tor, cel mai distrug�tor tip de terorism, c�ci cet��enii sunt la discre�ia for�elor Statului, for�e care �n loc s� �i apere, �i tortureaz� �i �i ucid”(�erban Suru, Invita�ie la Conferin�a cu titlul «70 de ani de terorism �n Rom�nia modern� - �nceputul...», �inut� la Sala Dalles din Bd. Nicolae B�lcescu, nr. 18, sector 1, Bucure�ti, �n data de 20.09.2006, �ntre orele 18-20. Textul se reg�se�te �n [O.L. 38-39], pag. 2), „practic�nd teroarea de stat ca metod� de anihilare a adversarilor politici �i de supunere total� a popula�iei”., ibidem

Ciulesc urechea...
85 Faust Br�descu, op.cit., pag. 54

�i de�i „ca �n orice revolu�ie, se �ncearc� o schimbare radical� social�(Wink, masele nu mai sunt �ndemnate s� mearg� la acte �i gesturi necontrolate, nu mai sunt �ndopate cu lozinci purt�toare de ur�, nu mai sunt dirijate spre dezlipirea sufleteasc� de na�iunea din care fac parte”86. Iar „concep�ia legionar� dep�e�te scopul imediat al unei reu�ite concrete de �nl�turare a unei clase sociale prin alta”87, revolu�ia �ntemeiat� pe ea lu�nd „�n considera�ie viitorul �ntregii na�iuni, armonia �i bun�starea social� a tuturor claselor”88. „Nu se preconizeaz� violen�a, nu se urm�re�te distrugerea utilului experimentat, nu se insinueaz� desprinderea individului de contextul na�ional, nu se propov�duie�te fericirea �i bun�starea prin desprinderea de Dumnezeu89”90.

86 ibidem, pag. 55
87 ibidem
88 ibidem

89 „Revolu�ia legionar� are loc �n timp, printr-o g�ndire ce ia �n considera�ie stabilirea unei armonii generale �i a centrului de realizare �n sufletul individului, iar nu �n izbucnirea unei r�zvr�tiri s�ngeroase”., ibidem, pag. 60

90 ibidem

A�a se explic� de ce nici „dup� [mai mult de] trei sferturi de secol, spaima du�manilor �n fa�a invincibilit��ii spirituale a edificiului legionar nu a �ncetat: s-a transmis copiilor �i nepo�ilor, asemeni unei mo�teniri, astfel �nc�t devine relativ simplu s� identifici un du�man al neamului rom�nesc sau un arivist (grab� �i zel suspect �n a denatura �i stigmatiza legionarismul). De�i num�rul legionarilor actuali este infim, de�i tineretul de azi prezint� certitudinea c� nu poate urma calea elitei interbelice, de�i literatura «verde» constituie o raritate, corul denigr�rilor nu �nceteaz�. Dar pentru legionari «nu exist� �nfr�ngere �i dezarmare, c�ci for�a ale c�rei unelte vrem noi s� fim e etern invincibil�»(Ion Mo�a – La Icoan�, 1927) �i «Chiar dac� a c�zut C�pitanul, a r�mas metoda!»”91. „Armatele cele mai eficace din lume sunt semin�ele”92.

91 Nicoleta Codrin, Cuv�nt �nainte la volumul Constantin Papanace, Stilul legionar de lupt�. Concep�ia tactic� a C�pitanului, Editura Lucman, Bucure�ti, 2004, pag. 15
92 Lucian Blaga, Carne�elul negru, �n volumul Lucian Blaga, Aforisme, Text stabilit �i �ngrijit de Monica Manu, Editura Humanitas, Bucure�ti, 2001, pag. 279

„Corneliu Codreanu n-a pus problema Rom�niei imediate, a Rom�niei moderne sau contemporane. Era mult prea pu�in. Nu s-ar fi potrivit nici dimensiunii viziunii sale, �i nici a�tept�rilor noastre. El a pus problema �n termeni ultimi, �n totalitatea devenirii na�ionale. El n-a vrut s� �ndrepte mizeria aproximativ� a condi�iei noastre, ci s� introduc� Absolutul �n respira�ia zilnic� a Rom�niei. Nu o revolu�ie a momentului istoric, ci una a istoriei”93.

93 Emil Cioran, Profilul interior al C�pitanului, �n Glasul str�mo�esc, Sibiu, anul VI, nr. 10 din 25 decembrie 1940. Textul se reg�se�te �n culegerea , Mi�carea Legionar� �n texte originale �i imagini, Editura Lucman, Bucure�ti, f.a., pag. 177 [M.L.T.O.I.]

�n legionarism, „ideea de baz� a revolu�ion�rii existen�ei umane nu este nici libertatea �i, �n nici un caz autoritatea. «Mi�carea Legionar� nu se �ntemeiaz� [�n] exclusiv[itate] nici pe principiul autorit��ii, nici pe cel al libert��ii. Ea �i are temeliile �nfipte �n principiul dragostei. �n el �i au r�d�cinile at�t autoritatea, c�t �i libertatea»(Corneliu Zelea Codreanu, Legiunea pentru supravie�uirea fiin�ei na�ionale, pag. 59).
Este vorba despre aceea�i dragoste propov�duit� de primii cre�tini, este dragostea dintre Christos �i apostoli. Dragostea legionar� nu este destinat� unor anumi�i oameni dintr-un spa�iu �i timp dat, ea este destinat� �ntregului neam rom�nesc”94.

94 Cezarina B�rzoi, Charisma lui Corneliu Zelea Codreanu. Perspectiv� legionar�, IV, �n Permanen�e, anul VII, nr. 11-12, noiembrie-decembrie 2004, pag. 19

Aceasta explic� de ce „�n timp ce toate revolu�iile sunt politice, revolu�ia legionar� este spiritual� �i cre�tin�.
�n timp ce toate revolu�iile contemporane au ca scop cucerirea puterii de c�tre o clas� social� sau de c�tre un om, revolu�ia legionar� are drept �int� suprem�: m�ntuirea neamului, �mp�carea neamului rom�nesc cu Dumnezeu(Wink”95.

95 Mircea Eliade, De ce cred �n biruin�a Mi�c�rii Legionare, �n Buna Vestire, anul I, nr. 244 din 17 decembrie 1937. Textul se reg�se�te �n culegerea , «Dosarul» Mircea Eliade, vol. V, (1936-1944), Jos farsa!, partea a doua, Cuv�nt �nainte �i culegere de texte de Mircea Handoca, Editura Curtea Veche, Bucure�ti, 2001, pag. 251 [D.M.E.-J.F.p.II]

„De aceea sensul Mi�c�rii Legionare se deosebe�te de tot ce s-a f�cut p�n� ast�zi �n istorie”96: „niciodat� cuv�ntul M�ntuitorului n-a fost �n�eles ca o revolu�ie a for�elor suflete�ti �mpotriva p�catelor �i a sl�biciunilor c�rnii”97. „O revolu�ie spiritual� care lupt� �n primul r�nd �mpotriva p�catului �i nevredniciei”98. O revolu�ie a c�rei biruin�� „va crea un om nou”99, „n�scut dintr-un des�v�r�it primat al spiritului �mpotriva temporalului, dintr-o biruin�� a duhului �mpotriva c�rnii” 100.

96 ibidem, pag. 251, 252
97 ibidem, pag. 251
98 ibidem
99 ibidem, pag. 252
100 ibidem

„Legionarul nu mai tr�ie�te la �nt�mplare. Via�a lui are un sens precis �i major: revolu�ia cre�tin�, m�ntuirea neamului rom�nesc”101.

101 Mircea Eliade, Noua aristocra�ie legionar�, �n Vremea, anul IX, nr. 522 din 23 ianuarie 1938. Textul se reg�se�te �n [D.M.E.-J.F.p.II], pag. 259

„Stilul de via�� legionar �nl�tur� tot ceea ce este inutil, exterior, ornamental, �nl�tur� tot ceea ce a creat str�mb �i �mpov�r�tor o mentalitate �i o sim�ire �mb�tr�nit�, stilul legionar �nl�tur� tot ceea ce ast�zi, ca �i-n alte epoci asem�n�toare, sub preten�ie de civiliza�ie �i rafinament, desfigureaz� chipul omului �i �l �ndep�rteaz� de natura sa proprie.
Dar ce �nseamn� simplitate legionar�? �nseamn� tr�irea adev�rat�: omul �n legile omeniei sale. Simplitatea legionar� �nseamn� linie dreapt�, �nseamn� ad�ncime, �nseamn� ascez�102. Ea decurge dintr-o adev�rat� tr�ire �n spirit”103.

102 �nseamn�-n-trun cuv�nt CREDIN��. „Credin�� �i(Wink jertf�”.,Traian Herseni, Prefa�� la volumul Traian Herseni, Mi�carea Legionar� �i muncitorimea, Editura Mi�c�rii Legionare, Bucure�ti, 1940, pag. 3
Nu-nt�mpl�tor „Mi�carea Legionar� are credin�e, nu programe. Deosebirea e ca �ntre cer �i p�m�nt. Programul e ceva din afar�, f�cut anume s� c�tige partizani. El se aseam�n� cu r�ma din undi�a pescarului. Cu c�t e mai gras� r�ma, cu at�t mai repede se prinde pe�tele �i, se �n�elege, cu at�t mai bine �i merge pescarului. Cu alte cuvinte: cu c�t e mai darnic programul, cu at�t se las� mai repede p�c�lit aleg�torul �i, se �n�elege, cu at�t mai bine le merge partidelor. Spus pe fa��: programul e f�cut de cei «de�tep�i» sau «ï¿½mecheri» ca s� am�geasc� pe cei «pro�ti» �n alegeri”. (Traian Herseni, Cuv�nt �nainte la volumul Traian Herseni, Mi�carea Legionar� �i ��r�nimea, Edi�ia a II-a, Editura Mi�c�rii Legionare, Bucure�ti, 1940, pag. 3) E simptomatic c� �n „compozi�ia comitetelor executive, centrale �i jude�ene ale partidelor politice, din care se recruteaz� mini�trii �i prefec�ii guvernelor �i deputa�ii”(Traian Br�ileanu, Politica, Editura, Albatros, Bucure�ti, 2003, pag. 315. Edi�ia a I-a, Tipografia Mitropolitul Silvestru, Cern�u�i, 1928), „predomin� tipul intelectualului nemul�umit cu leafa sa sau a[l] avocatului care sper� s�-�i sporeasc� clientela �i s� �nv�rteasc� afaceri mai bune devenind prefect sau deputat”., ibidem
Dup� ce trec alegerile, partidele �i-au ajuns scopul �i nu le mai pas� de nimic. C�ci politicianul «de�tept» �tie c� p�n� la alegerile viitoare «prostul» uit�, iar el are vreme s�-�i schimbe dac� nu n�ravul, cel pu�in... programul.(Traian Herseni, Mi�carea Legionar� �i ��r�nimea, pag. 3) „«Programele sunt vorbe»”., ibidem, pag. 3, 4

„Credin�ele sunt cu totul altceva. Ele isvor�sc dinl�untru, din inima �i sufletul omului. Cu un program de care nu te �ii, ��i ba�i joc de al�ii, cu o credin�� pe care o tr�dezi, ��i ba�i joc de Dumnezeu, de sufletul �i omenia ta. De aceea credin�ele nu se pot schimba de pe o zi pe alta �i nici nu au pre� dec�t dac� sunt �nf�ptuite. Programele sunt f�cute de oameni �i schimbate dup� oameni. Credin�ele dimpotriv� schimb� ele pe oameni �i-i ridic� prin frumuse�ea �i adev�rul lor p�n� la ele. Care din politicieni tr�ie�te dup� programul partidului? Care e gata s� moar� pentru acest program? Legionarii �ns� tr�iesc dup� credin�ele lor �i sunt gata s�-�i de via�a pentru ele. Mo�a �i Marin, ca s� nu-i amintim dec�t pe ei, au murit �ntru credin�a lor legionar�. Din pricina aceasta credin�ele nici nu au rostul s� aduc� partizani, ele str�ng numai �n jurul aceluia�i steag pe cei care sunt �n stare s� tr�iasc� �i s� moar� pentru ele. Mi�carea Legionar� are credincio�i, nu partizani. Din ea fac parte cei care jertfesc totul pentru �ar�, adic� pentru m�ntuirea �i �n�l�area neamului rom�nesc. �n r�ndurile ei nu intr� cei care cer, cei care umbl� dup� c�tig, cei care fug de munc� �i nu se ru�ineaz� s� cer�easc�, ci numai cei care dau, cei care se p�gubesc pe ei pentru m�rirea neamului., ibidem, pag. 4 Pe scurt, „Mi�carea Legionar� nu promite �i nu ofer� nim�nui nimic. Ea constituie o organiza�ie �n care cel care intr� d� totul �i nu cere �n schimb nimic”., idem, pref.cit., pag. 3

„C�pitanul Legiunii n-a spus niciodat�: «veni�i fra�ilor cu mine, c� v� dau marea cu sarea si cerul cu paserile» cum au spus(Wink to�i conduc�torii de partide din Rom�nia, ci spune: «eu am luat �n spate crucea suferintelor rom�ne�ti �i urc drumul care prin jertf� ne duce la biruin��; - cine se crede �n stare s� �ndure toate chinurile acestea s� vin� cu mine». Iar c�nd a fost �ntrebat de program, C�pitanul a r�spuns: «S� d�m tot ce avem pentru neamul nostru, lupt�nd din toate puterile �mpotriva tuturor acelora ce-l fur�, exploateaz� �i dezonoreaz�, amenin��ndu-i existen�a» (25 Oct. 1936). De aceea �n jurul s�u n-au ce c�uta lichelele, n-au ce c�uta neoamenii. Chiar dac� vreunul dintre ace�tia �ndr�zne�te s� se apropie, fuge �ndat� ce d� de greu, «fuge ca dracul de t�m�ie»”., ibidem, pag. 5

De aceea, „�n Legiune nimeni nu se uit� dac� e�ti s�rac, dac� ai haine roase, dac� e�ti simplu muncitor cu ziua sau e�ti mare bog�ta�. Aici nu se pune pre� dec�t pe credin��, pe jertfa adus�, pe dragostea de neam �i pe omenie”., idem, Mi�carea Legionar� �i ��r�nimea, pag. 17
De aceea „frunta�ii legionari nu se aleg dup� avere sau dup� oamenii pe care �i atrag �n partid, ci dup� [cenzurat]��enia sufletului, dup� puterea lor de dragoste, de credin�� �i de jertf� ”., ibidem
De-aceea, „legionarismul �ncurajeaz� �i se �ntemeiaz� pe libertate. Vii �n legionarism pentru c� e�ti liber, pentru c� te-ai hot�r�t s� dep�e�ti cercurile de fier ale determinismului biologic (frica de moarte, de suferin��, etc.) �i ale determinismului economic (frica de a r�m�ne pe drumuri). Cel dint�i gest al legionarului este un gest de total� libertate: el �ndr�zne�te s� se rup� de toate lan�urile robiei sale spirituale, biologice �i economice. Nici un determinism exterior nu-l mai poate influen�a. �n clipa c�nd s-a hot�r�t s� fie liber, toate spaimele �i toate complexele de inferioritate dispar ca prin farmec. Cel care intr� �n Legiune, �mbrac� pentru totdeauna c�ma�a mor�ii. Asta �nseamn�: legionarul se simte at�t de liber, �nc�t nici moartea nu-l mai �nsp�im�nt�”. (Mircea Eliade, Libertate, �n Iconar, Cern�u�i, an III, 1937 nr. 5. Textul se reg�se�te �n volumul, Mircea Eliade, Textele «legionare» �i despre «rom�nism», Editura Dacia, Cluj-Napoca, 2001, pag. 6Cool „«Cel care �tie s� moar� nu va fi rob niciodat�». �i nu e vorba numai de robia etnic� sau politic�, ci, �n primul r�nd, de robia spiritual�. Dac� e�ti gata s� mori, nu te mai poate robi nici o fric� , nici o sl�biciune, nici o timiditate. �mp�c�ndu-te cu g�ndul mor�ii, atingi cea mai total� libertate care �i este �ng�duit� omului pe p�m�nt”., ibidem

Iar dac�, „e adev�rat, pot fi �i dintre legionari unii care s� fi r�mas la mentalitatea politic� sau la cea haiduceasc�”(Constantin Noica, Limpeziri pentru o Rom�nie legionar�, �n Buna Vestire, anul IV, seria a II-a, nr. 29 din 11 octombrie 1940. Conferin�� �inut� la Radio �n seara de 5 octombrie 1940, apud site-ul Funda�iei George Manu): „ei sunt �nt�rzia�ii Mi�c�rii sau(Wink structural inap�i de a progresa o dat� cu ea. De aceea nu judeca�i Mi�carea dup� cei care nu stau dec�t la periferia ei, ci dup� cei buni, care n�zuiesc s� fie �nc� �i mai buni, �i stau ca atare �n inima ei. Dac� ve�i spune: «Am v�zut un legionar f�c�nd cutare ac�iune nevrednic�», nu ve�i �n�elege ce este de �n�eles. C�nd �ns� ve�i vedea – �i-l pute�i vedea – un legionar care �nc� nu e mul�umit cu sine, atunci ve�i fi v�zut ceva din Legiunea �ns�i. Ve�i fi v�zut umbra lui Corneliu Codreanu �i a lui Mo�a; lumina lui Corneliu Codreanu �i a lui Mo�a”., ibidem

103 Ernest Bernea, Stil legionar, Tipografia Bucovina, I.E. Torou�iu, Bucure�ti, 1937; reeditare Salzburg, Colec�ia Omul Nou, 1953 [S.L.], apud site-ul Funda�iei George Manu.

„Legiunea nu lupt� contra cuiva, lupt� pentru ceva: pentru valorile spirituale”104. Iar legionarii „nu merg pe drumul lor, ci pe drumul na�iei, care e al m�ntuirii pentru c� pe el str�juie�te Dumnezeu”105.

104 Constantin Noica, Limpeziri pentru o Rom�nie legionar�, apud site-ul Funda�iei George Manu
105 Nae Ionescu, Sub semnul Arhanghelului, �n Buna Vestire, anul I, nr. 100 din 27 iunie 1937, apud site-ul Funda�iei George Manu.

„«Ori �nvingem ori murim» nu e numai un refren de c�ntec legionar, ci �nsu�i principiul acestei mi�c�ri care, �n afar� de aceea a lui Avram Iancu, este singura cu adev�rat revolu�ionar� �n istoria noastr�”106.

106 Nichifor Crainic, Revolu�ia legionar�, apud site-ul Funda�iei George Manu
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
publicitate
Pagina de start a forumului Monitorul de Neamt // Politica si delicatese Creazã un subiect nou   Rãspunde la subiect

 
Nu pute�i crea un subiect nou �n acest forum
Nu pute�i r�spunde �n subiectele acestui forum
Nu pute�i modifica mesajele proprii din acest forum
Nu pute�i �terge mesajele proprii din acest forum
Nu pute�i vota �n chestionarele din acest forum
Webdesign by webber.ro | Powered by SiteManager CMS
©2003-2006 Drepturile de autor asupra întregului continut al acestui site apartin în totalitate Grupul de Presa Accent SRL Piatra Neamt
Reproducerea totalã sau partialã a materialelor este permisã numai cu acordul Grupului de Presa Accent Piatra Neamt.