Alesii nemteni au boalã pe masinile de Bulgaria
• initiativa legislativã a celor cinci parlamentari nemteni care le-au pus gînd rãu posesorilor de masini înmatriculate în Bulgaria, nu a fost agreatã de Senat • motivul: modificarea legislatiei ar produce discriminare • proiectul va fi dezbãtut în toamnã de cãtre deputati, cel mai probabil cu unele modificãri fatã de varianta initialã • initiatorii vor ca masinile de Bulgaria sã poatã fi conduse pe drumurile publice maxim 90 de zile de la introducerea în România • Propunerea legislativã a celor cinci parlamentari de Neamt pentru completarea Ordonantei de urgentã a Guvernului nr.195/2002 (Codul Rutier) privind circulatia pe drumurile publice, prin care se doreste reglementarea dreptului de circulatie pe teritoriul României a autovehiculelor înmatriculate în Bulgaria, nu este pe placul Senatului. Ideea initiatorilor a fost respinsã pe motiv de discriminare. Legea va intra în dezbatere la Camera Deputatilor în toamna acestui an, cel mai probabil cu modificãrile necesare pentru a nu mai exista loc de interpretãri. Mai mult ca sigur, initiatorii vor veni cu un amendament în comisa de spcialitate prin care regula celor 90 de zile va fi extinsã si pentru masinile înmatriculate în alte tãri, nu doar pentru Bulgaria asa cum apare în prima variantã legislativã. Proiectul de modificare a Codului Rutier este semnat de zece parlamentari, dintre care cinci reprezintã judetul Neamt. Este vorba de deputatii Ioan Munteanu, Liviu Harbuz, Vlad Marcoci, Ionel Arsene si senatorul Liviu Bumbu. Initiatorii proiectului doresc introducerea unui articol care stipuleazã, la alineatul 1: „autovehiculele si remorcile înmatriculate în Bulgaria, detinute de persoane care au domiciliul în România, pot fi conduse pe drumurile publice o perioadã maximã de 90 de zile de la introducerea acestora în tarã“, iar la alineatul 2- „în perioada prevãzutã la alineatul (1) utilizatorii autovehiculelor si remorcilor înmatriculate în Bulgaria trebuie sã detinã asigurare obligatorie pentru rãspundere civilã eliberatã de o societate de asigurãri din România“. ÃŽn expunerea de motive, cei zece parlamentari semnatari ai documentului legislativ aratã de ce ar trebui ca acest adevãrat fenomen sã fie stopat. „Faptul cã din ce în ce mai multi rezidenti din România, fie acestia persoane fizice sau juridice, aleg sã-si înmatriculeze vehiculele în Bulgaria, ar trebui sã dea de gîndit autoritãtilor din România. Astfel, prin aceastã metodã se pierd taxe de primã înmatriculare, de mediu, de drum, impozite, etc în favorea Bulgariei, desi aceste vehicule sînt utilizate preponderent în România. Varianta înmatriculãrii în Bulgaria lasã loc si altor nereguli din partea proprietarilor, respectiv utilizarea unor masini cu o stare tehnicã precarã, care reprezintã un pericol pentru ceilalti participanti la trafic. De asemenea, de multe ori, nu este efectuat controlul valabilitãtii politelor de asigurare RCA la intrarea masinilor în România, sau îsi pierd valabilitatea si nu sînt înnoite, permitîndu-se astfel ca în tarã sã circule masini neasigurate. Mai mult, chiar si în cazul în care vehiculul este asigurat, timpul de primire a despãgubirilor, de multe ori cu valoarea diminuatã, se ridicã la peste 3 luni“, se aratã în expunerea de motive a initiatorilor. ÃŽn documentul respectiv se mai precizeazã cã doar una din 5 masini înmatriculate în Bulgaria ar avea asigurare valabilã pe teritoriul României.
|