|
|
Monitorul de Neamt » Stiri Locale |
5 Martie 2012 |
|
Corespondentã electronicã cu Fiscul
• actele fiscale pot fi comunicate prin email • acest lucru se întîmplã numai în cazul în care contribuabilul solicitã acest lucru • Comunicarea cu Fiscul a intrat în era electronicã si nu mai este nevoie neapãrat ca actele administrativ fiscale sã fie comunicate numai prin serviciile postale. Remiterea acestor documente se poate face prin mai multe mijloace, inclusiv posta electronicã. „S-a modificat procedura de comunicare a actului administrativ fiscal, iar acestea pot fi remise contribuabililor nu doar prin postã, cu scrisoare recomandatã cu confirmare de primire. Actele administrativ fiscale pot fi comunicate si prin fax, email sau alte mijloace electronice de transmitere la distantã, dacã se asigurã transmiterea integralã a textului si poate fi confirmatã primirea acestuia, si numai dacã contribuabilul solicitã expres acest lucru. Comunicarea prin publicitate se face numai în cazul în care transmiterea actului administrativ nu s-a putut realiza prin alte mijloace“, a declarat Cristina Ionescu, purtãtor de cuvînt al Directiei Generale a Finantelor Publice Neamt. Alte noutãti fiscale intrate în vigoare recent se referã la obligativitatea înregistrãrii la organul fiscal a domiciliului fiscal dacã acesta este diferit de domiciliu sau sediu social. ÃŽnregistrarea se face în baza unei cereri si a actelor doveditoare. Aceasta va fi solutionatã de finantisti în termen de 15 zile lucrãtoare de la data depunerii solicitãrii. Organul fiscal va emite din oficiu decizie de modificare a domiciliului fiscal ori de cîte ori constatã cã acesta este diferit de sediul social, si dacã contribuabilul nu a depus o cerere în acest sens. Data schimbãrii domiciliului fiscal este cea a comunicãrii deciziei finantistilor. Prin modificãrile aduse Codului de procedurã fiscalã s-a introdus posibilitatea plãtitorului de venit de a solicita organului fiscal atribuirea codului de identificare fiscalã si pentru contribuabilii nerezidenti persoane juridice care realizeazã numai venituri supuse regulilor de impunere la sursã, iar impozitul retinut este final. Pînã acum acestia trebuiau sã-si numeascã un împuternicit care sã le îndeplineascã obligatiile. S-a introdus si posibilitatea eliberãrii certificatului de atestare fiscalã pentru o societate inclusiv la solicitarea persoanelor care detin pãrti sociale la respectiva firmã. Codul de procedurã fiscalã a fost completat cu un nou titlu Cooperare administrativã în domeniul fiscal, iar noile prevederi au intrat în vigoare de la 1 martie 2013. Sînt incluse reglementãri referitoare la sfera de aplicare, schimbul de informatii cu alte state membre ale Uniunii Europene, cooperare administrativã prin efectuarea de controale simultane, cereri de notificare, obligatii reciproce sau formulare utilizate.
|
|
|
|
|
Comentarii la acest articol: |
Nu exist� nici un comentariu la acest articol |
|
|
|
|
|
|