„Bombã la Petrodava“
• asta a anuntat un individ care a sunat joi dupã amiazã la 112 • autoritãtile au stabilit cã apelul a fost fãcut chiar din incinta magazinului, de la parter • pirotehnistii au verificat fiecare colt al clãdirii, constatînd cã a fost vorba de o alarmã falsã • Pirotehnistii SRI, politistii, pompierii jandarmii si cadrele medicale de la ambulantã si SMURD au fost puse degeaba pe drumuri de un individ care, neavînd ce face, a sunat la 112 si a anuntat cã în magazinul Petrodava a fost amplasatã o bombã. De fapt, bãrbatul pus pe sotii nu si-a pierdut prea mult timp cu explicatiile, spunîndu-i operatoarei de la 112 doar atît: „bombã la Petrodava“. Desi mirosea de la o postã a glumã de cretin, autoritãtile au actionat ca la carte. La fata locului s-au deplasat mai multe echipaje de politie, jandarmi, SRI, plus lucrãtori de la ISU, dar si cadre medicale. Prima mãsurã luatã a fost aceea de evacuare a magazinului. Personalul a fost evacuat, iar pirotehnistii au purces în cãutarea bombei. Au fost verificate toate încãperile din magazin, iar dupã mai bine de douã ore de cãutãri, pirotehnistii au anuntat oficial cã în magazin nu se aflã nici o bombã, anuntul fiind de fapt o glumã proastã. Verificãrile initiale au arãtat cã glumetul a sunat de la un telefon public, amplasat chiar la parterul magazinului. Aceastã informatie nu a fost suficientã pentru identificarea lui, drept pentru care verificãrile în acest sens continuã. Dacã va fi prins, autorul acestui apel va fi drastic sanctionat. Pe lîngã pedeapsa prevãzutã de lege, el va fi obligat sã suporte toate cheltuielile legate de deplasarea autoritãtilor la locul incidentului. Din pãcate, multi dintre nemteni nu au înteles importanta serviciului de urgentã 112, chiar dacã autoritãtile au depus eforturi uriase pentru a-i disciplina. Statistica pentru prima jumãtate a acestui an aratã cã în Neamt încã existã destule persoane care apeleazã aiurea numãrul de urgentã. ÃŽn primele 6 luni ale acestui an, la Numãrul Unic de Urgentã 112 au fost primite 210.597 apeluri. Dintre acestea 25,59 % au fost reale si 74,41 % false, adicã 156.705 apeluri. Cele mai multe apeluri false si abuzive provin de la copii, tineri sau persoane cu probleme psihice, iar cele mai multe sînt realizate de pe cartele pre-pay. ÃŽn primul semestru al acestui an, autoritãtile au reusit sã identifice 10 persoane care au apelat abuziv numãrul de urgentã 112.
|