POLITISTII SE ÎNTORC LA TOACLA CU SIRENÃ
• posturile de politie au fost dotate, încã din anul 2005, cu biciclete, dar acestea sînt folosite foarte rar • se pare cã dupã reorganizarea Politiei Rurale, sefii de post vor rãmîne fãrã masinile din dotare si vor fi nevoiti sã meargã cu bicicletele • „Dacã cineva crede cã în 2011 poti sã faci fatã situatiei operative cu bicicleta se însealã“, ne-a spus un politist • oamenii legii spun cã s-au ferit sã foloseascã bicicletele din cauza glumelor rãutãcioase ale oamenilor • Reorganizarea Politiei Rurale se apropie cu pasi repezi de finalizare, iar actualilor sefi de post li se pregãteste o surprizã. Existã voci care afirmã cã ei urmeazã sã se transforme în sectoristi si vor rãmîne fãrã masinile aflate acum în dotare, autoturismele urmînd sã ajungã la sectie si folosite de politistii care vor activa în sectorul de patrulare. ÃŽn aceste conditii, politistii care vor rãmîne în comune nu vor avea decît o singurã solutie, si anume bicicleta. Sau masina personalã ori a vreunei cunostinte, cã asa stãteau lucrurile pînã acum cîtiva ani. ÃŽn urmã cu 6 ani, toate posturile de politie din judet au fost înzestrate cu cîte o bicicletã, dotatã cu sirenã, loc special de tinut servieta, lumini fatã-spate etc. ÃŽn mod normal, vehiculele cu douã roti trebuiau sã fie folosite în activitatea de politie, însã putini au fost cei care au recurs la ele. Sefii de post cu care am discutat au venit si cu argumente în acest sens, toti declarînd cã este destul de greu sã faci muncã de politie folosind bicicleta. Un alt motiv pentru care bicicletele de politie au fost scoase destul de rar pe teren este acela cã oamenii legii cad pradã glumelor proaste venite din partea cetãtenilor. Oricum, spun politistii, în 2011 sã faci muncã de politie cu bicicleta este mai mult decît dificil, întrucît nu ai cum sã acoperi o comunã ce se întinde pe o suprafatã destul de mare folosind un astfel de vehicul.
„Cu bicicleta ajung cînd tragedia e consumatã si trebuie chemat si popa“
„Avem bicicletã în dotare, cum sã nu? Este la post, însã e flenduri. Cu toate astea am grijã de ea ca de ochii din cap. ÃŽn acte are valoare de inventar de 18 milioane de lei vechi si am semnat pentru ea. Am folosit-o atunci cînd ni le-au dat vreo cîteva luni, însã doar o singurã datã am dat drumul la sirenã. A doua oarã nu am mai îndrãznit, pentru cã rîdeau oamenii din sat de noi. ÃŽn cîteva luni s-a stricat. Nici nu avea cum sã fie alfel, pentru cã prin comunã nu sînt numai drumuri asfaltate. Din cauza hopurilor a cedat si i-a cãzut o piesã. Am cãutat peste tot sã o repar, dar nu am gãsit piesã de schimb. Am auzit acum cã vor sã ne oblige sã le scoatem în stradã pentru cã toate masinile de politie vor fi luate la sectiile noi înfiintate. O sã le scoatem, ce-o sã facem! Numai cã va fi destul de greu sã faci treabã cu ele. Dacã eu sînt sunat la 112 cã doi se omoarã într-o casã situatã la 8 kilometri distantã, cînd ajung eu cu bicicleta acolo? Ajung cînd tragedia e consumatã si trebuie chemat si popa. Oricum, reorganizarea Politiei Rurale nu cred cã va fi beneficã cetãtenilor. ÃŽn primul rînd zona de patrulare este destul de mare. De unde vor avea benzinã ca masinile sã umble non stop prin localitãti? Pînã acum, fiecare masinã de la post avea o cotã de 60 de litri de combustibil lunar si nu ajungea. Cînd hotii vor afla cã nu mai sînt politisti în comunã o sã fie jale. Numãrul furturilor se va înmulti. Nu cred cã va exista localitate în care sã nu se înregistreze mãcar un furt într-o noapte. Sînt foarte multi oameni sãraci si disperati. Dupã 15 noiembrie va fi jale, mai ales cã se aude cã vor sã mai dea afarã 10.000 de politisti. Dacã fac restructurare ca si pînã acum, adicã din zona operativã, sã vedem cine o sã mai patruleze pe strãzile din România“, ne-a declarat un sef de post, cãruia îi vom pãstra anonimatul.
„Eu mai ies cu ea, însã niciodatã nu am folosit sirena, cã rîde lumea de noi“
Un coleg al acestuia ne-a spus cã bicicleta se aflã în bunã stare de functionare la sediu si cã dacã va fi obligat o va folosi. „Avem bicicleta în dotare din 2005, însã nu am prea folosit-o. Este asiguratã în sediul postului. Dacã vom fi nevoiti o sã le scoatem pe traseu. I-am umflat rotile si este în regulã! Ce sã spunem acum? Problema este cã pleci dimineata cu bicicleta si te întorci seara. La cîte reclamatii sînt în ziua de astãzi nu stiu cum poti sã le faci fatã la toate folosind ca mijloc de deplasare o bicicletã. Consider cã a fi îmbrãcat în uniformã impune respect. Si îl pierzi în momentul cînd esti cãlare pe o bicicletã. De folosit am folosit-o de putine ori. Adjunctul a refuzat. A iesit o singurã datã prin comunã cu ea, iar cînd s-a întors mi-a spus cã nu mai face niciodatã greseala asta, pentru cã au fãcut misto oamenii de el. Ce-i drept, mentalitatea românului lasã de dorit. Risti sã ajungi bãtaia de joc a cetãtenilor atunci cînd dai drumul prin sat la sirena bicicletei. Se uitã lumea la tine ca la urs. Mai este pînã va si la noi ca în tãrile dezvoltate, unde acest mijloc de locomotie este practicat pe scarã largã, iar politistul care patruleazã pe bicicletã este ceva normal“, a declarat un alt sef de post. Existã însã si politisti care folosesc destul de des bicicleta din dotare, însã niciodatã cu sirenã. „Eu mai ies cu ea, însã niciodatã nu am folosit sirena, cã rîde lumea de noi. Folosesc mai mult bicicleta personalã. Asa cã, dacã ne lasã fãrã masinile de serviciu eu sînt obisnuit. Si acum, cînd rãmîn fãrã combustibil la masina de serviciu, bicicleta este solutia. ÃŽn plus este sãnãtos, pentru cã faci miscare. Trebuie sã facem conditie fizicã, sã ne mentinem în formã, pentru cã rãii sînt din ce în ce mai violenti“, a spus un alt om al legii.
|