Pietrenii nu se însoarã prin click
• serviciul online de programare a cãsãtoriilor a fost accesat de 20 de persoane, dar nici una nu si-a fãcut programare Pietrenii sînt încã reticenti la mediul virtual, mai ales cînd vine vorba de chestiuni serioase pentru existenta lor, cum e de exemplu cãsãtoria. Desi au trecut trei zile de cînd primãria a lansat serviciul online de programare în audiente sau la cãsãtorie, rubrica a fost doar vizitatã, dar deloc folositã. Potrivit datelor furnizate de municipalitate, 20 de internauti au accesat serviciile online, dar nu s-a rezervat nici o datã, nici pentru audiente, nici pentru Starea Civilã. Oficialii pietreni sînt încrezãtori însã în succesul serviciilor virtuale, considerînd cã pietrenii sînt acum reticenti sau pur si simplu timizi. Cine intrã pe ste-ul primãriei, www.primariapn.ro, gãseste în partea stîngã, la finalul documentelor de interes public si a componentei institutiei, rubrica de servicii online. Un simplu click poartã vizitatorul pe un nou portal, unde gãseste posibilitatea de programare a cãsãtoriei si programare în audientã. Cine apasã pe imaginea cu detalii aflã rapid cã „serviciul online de programare a cãsãtoriilor nu eliminã cerinta legalã de a vã prezenta personal în fata ofiterului stãrii civile, pentru a completa declaratia de cãsãtorie si a aduce celelalte acte necesare (acte de identitate, certificate de nastere, certificate medicale prenuptiale eliberate cu cel mult douã sãptãmîni înainte de cãsãtorie“. „ÃŽn cazul în care nu vã veti prezenta cu aceste acte cu cel putin 10 zile înainte de data programatã a oficierii, rezervarea dumneavoastrã va fi anulatã automat“, i se precizeazã vizitatorului. Dacã nu se lasã descurajat, se poate pune pe completat rubricile cu datele sale personale, ale viitorului partener matrimonial, poate bifa optiunea ca nunta sã nu aibã loc la starea civilã si poate rezerva data si ora la care doreste fericitul eveniment. Limita programului de lucru este 17.45. „Salveazã“ sau „Renuntã“ si gata! Dacã cetãteanul vrea audientã la conducerea primãriei, dã click pe lalele galbene. Urmeazã aceeasi procedurã: completat date personale, categoria problemei, data, ora si „salvare“. Noua ofertã online a primãriei vine ca parte a proiectului TIC, prins în finantare nerambursabilã pe Fondul European de Dezvoltare Regionalã. Valoarea totalã a proiectului este de douã milioane de lei, din care primãria asigurã 121.000 plus încã patru sute de mii de lei TVA, restul fiind bani nerambursabili. Serviciile online au fost adãugate pe site-ul primãriei acum trei zile si sînt în perioadã experimentalã timp de o sãptãmînã.
|