Monitorul de Neamt si Roman ziarul din judetul Neamt cu cei mai multi cititori
  Stiri azi     Arhiva     Cautare     Anunturi     Forum     Redactia  
AutentificareAutentificareInregistrare 
Calendar- Arhiva de Stiri Mai 2011
LMMJVSD
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031     
Stiri pe e-mail - Newsletter Monitorul de Neamt Newsletter
Nume:
Email:
Links - Link-uri catre site-uri utile Link-uri
 Judetul Neamt
 Video Production
 Cambridge
Optiuni Pagina Optiuni pagina
Adauga in Favorites Adauga in Favorites
Seteaza Pagina de start Seteaza Pagina de start
Tipareste pagina Tipareste pagina


























Monitorul de Neamt » Stiri Locale 6 Mai 2011
Tipãreste articolul - Varianta pentru imprimantã Trimite acest articol unui prieten  prin email
D.N. # DRUMURI NESIMTITE?

D.N. # DRUMURI NESIMTITE?

• restrictiile gabaritice impuse pe podul dintre Roznov si Zãnesti aduc pagube de sute de mii de euro transportatorilor din judet • restrictiile au fost impuse acum 5 ani, dar Drumurile Nationale s-au apucat de reparatii abia anul trecut • camionagii ocolesc prin Roman, iar cei 40 de kilometri în plus costã timp si carburanti •

Cînd e vorba de luat, statul gãseste tot felul de metode care mai de care mai haiducesti pentru a lua pînã si pielea de pe bietul popor. ÃŽn schimb, cînd e vorba de dat, aceluiasi stat îi moare vitelul, vorba proverbului. Despre starea drumurilor noastre, fie ele judetene ori nationale, s-a tot vorbit si toatã lumea stie cã aratã în marea lor majoritate mai rãu ca dupã bombardament. Cu toate acestea, desi soselele noastre sînt doar un vis urît, statul nu uitã sã încaseze cu nerusinare taxe peste taxe, iar taxa de drum, impusã tuturor proprietarilor de vehicule, avea ca destinatie tocmai repararea si construirea de noi cãi rutiere. Din pãcate, indolenta statului, în spetã a celor de la Drumuri Nationale care nu dau în brînci cu hãrnicia cînd e vorba de reparat ori construit, are de multe ori consecinte economice grave asupra transportatorilor, care zi de zi pierd bani prin restrictiile de circulatie impuse de podurile nereparate, dar si din cauza faptului cã masinile lor ajung frecvent prin service-uri dupã ce au dat cu spor prin gropile patriei. ÃŽn Neamt, existã un pod care produce anual pagube importante camionagiilor pe care îi obligã la un ocol de 40 de kilometri, ceea ce înseamnã timp si bani pierduti. Concret, este vorba despre podul care desparte localitãtile Roznov si Zãnesti si care, din cauza faptului cã necesita reparatii capitale, a fost închis pentru traficul greu de mai bine de 4-5 ani. Practic, a fost interzis accesul pentru camioanele cu o masã mai mare de 13 tone, iar acest lucru i-a obligat pe soferi sã ajungã din Neamt la Bacãu prin Roman, adicã sã facã în loc de 60 de kilometri, 100. Diferenta de 40 de kilometri stãbãtutã zi de zi, înseamnã costuri serioase, care adunate, mai ales pentru cei care fac transport de marfã zilnic, înseamnã foarte mult. „Faptul cã ocolim prin Roman pentru a ajunge de la Piatra la Bacãu sau invers este de acum o poveste veche. Nu am cuantificat niciodatã pierderile pe care le suferim zi de zi, dar cert este cã sînt mari, si nu vorbim doar de pierderile materiale, ci si de timp. Din pãcate, drumurile de la noi sînt într-o stare jalnicã si nimeni nu face nimic. Faptul cã în Neamt ocolim 40 de kilometri este nimic fatã de un drum din Brasov, care din cauzã cã nu a fost reparat la timp, ne obligã sã ocolim prin Miercurea Ciuc, ceea ce înseamnã cam 4-5 ore pierdute si multi kilometri de ocolit. Dacã atunci cînd e vorba de reparat nimeni nu se grãbeste, cînd e vorba de luat taxe de drum, statul e primul“, a declarat Ion Pavãl, directorul de Logisticã al Dedeman.

Drumuri Nationale sustin cã soferii sînt multumiti

ÃŽntrebat despre cum decurg sau nu decurg lucrãrile la acest obiectiv supus de multã vreme reparatiilor, inginerul sef Emilian Darie, de la sectia Drumuri Nationale Piatra Neamt, s-a declarat optimist în privinta derulãrii proiectului. „Lucrãrile au demarat de anul trecut si se vor încheia pînã la finele lui 2011. Constructorul este o asociere între douã firme - una românã si una francezã. Se folosesc tehnologii speciale pentru repararea podului si pînã în acest moment nici un transportator din Neamt sau din alt judet nu s-a plîns cã are de fãcut un alt traseu, mai lung. Sînt restrictii de greutate pe pod, dar asta se întîmplã si în Bacãu, de exemplu. Cel care trece cu gabarit depãsit o face pe pielea lui. ÃŽn momentul de fatã, 70% din lucrare este gata. Mare lucru nu se vede la suprafatã, dar partea de dedesubt este terminatã“, a declarat seful Sectiei Drumuri Nationale Piatra Neamt. Nici conducerea judetului nu este multumitã de ritmul în care se deruleazã lucrãrile la podul respectiv. Subiectul a fost abordat în ultima sedintã a Consiliului Judetean, atunci cînd unul dintre consilieri a spus, în spirit de glumã, cã treaba merge greu pentru cã acolo este limita dintre oras si sat. Presedintele Vasile Pruteanu a precizat cã va lua legãtura cu directorul Pilã de la Drumuri Nationale, care si-a anuntat zilele acestea vizita în Neamt. Asa se face cã seful CJ va pune o „pilã“ în speranta urgentãrii lucrãrii, dupã ce a recunoscut cã a mai fãcut asta si în alte rînduri, dar fãrã succes.

Rovigneta pentru un camion - 1.200 de euro

Fiecare masinã din tara asta care circulã pe un drum national plãteste o taxã de drum. Pentru autovehiculele mai mari de 13 tone, aceastã taxã anualã este de 49 de milioane de lei vechi, iar dacã un camion este prins fãrã rovignetã trebuie sã plãteascã o despãgubire cãtre Compania de Drumuri Nationale în valoare de 49 de milioane de lei si poate primi si o amendã care începe de la 250 de lei si pînã la 45.000 de lei. De asemenea, se retine certificatul de înmatriculare al masinii pînã se prezintã chitanta doveditoare a achitãrii rovignetei. În aceste conditii, nu existã vehicul, în special camion ori TIR care sã nu plãteascã aceste taxe. Cu toate astea, drumurile noastre aratã la fel de prost ca si înainte de introducerea rovignetei.

Articol afisat de 2135 ori  |  Alte articole de acelasi autor  |  Trimite mesaj autorului
(M. VASILACHE, S. TÃRNÃ)
Adaugã comentariul tãu la acest articol Comentarii la acest articol:
Nu exist� nici un comentariu la acest articol
Stiri Locale Stiri Locale
Stiri Sport Stiri Sport
Stiri Politica Stiri Politica
Stiri, informatii, cursul valutar, datele meteo, horoscop, discutii, forum.
Webdesign by webber.ro | Domenii premium
©2003-2006 Drepturile de autor asupra intregului continut al acestui site apartin in totalitate Grupul de Presa Accent SRL Piatra Neamt
Reproducerea totala sau partiala a materialelor este permisa numai cu acordul Grupului de Presa Accent Piatra Neamt.
Grupului de Presa Accent SRL - societate in insolventa, in insolvency, en procedure collective