Soldare si nu prea la comerciantii nemteni
• Protectia Consumatorului a trecut prin mai multe magazine care anuntau promotii • unde au fost nereguli, produsele au fost oprite de la comercializare • Comisarii din cadrul Protectiei Consumatorului Neamt au efectuat verificãri la comerciantii care au anuntat soldãri la mãrfurile din sezonul trecut. Verificãrile au avut loc în perioada 1-10 septembrie 2010 cînd au fost controlati 10 operatori economici la care au fost descoperite numeroase nereguli. „Pentru abaterile constatate au fost aplicate 5 avertismente si tot atîtea amenzi contraventionale în valoare de 10.000 lei ron. S-a mai dispus oprirea temporarã de la comercializare a mãrfurilor care aveau deficiente de informare“, a declarat Nicoleta Nica, seful Protectiei Consumatorului Neamt. Desi legea în vigoare prevede vînzãri cu pret redus de mai multe categorii, lichidare, soldare, promotionale, toti vînzãtorii nemteni practicau numai promotiile, în general la confectii textile, încãltãminte sau ochelari. Nici unul dintre ei nu folosea pentru promotiile anuntate sintagma „în limita stocului disponibil“. Desi firmele au obligatia de a prezenta în cifre o reducere în raport cu preturile de referintã, acest lucru nu era respectat de toatã lumea. De exemplu în magazine erau produsele cu vechiul pret si o cifrã procentualã fãrã a se preciza în mod clar categoria cãreia se adreseazã reducerea de pret. Altii prezentau la acelasi produs douã preturi, cel vechi si cel redus, fãrã a mai fi evidentiat procentul. Desi orice anunt de reducere de pret exprimat în valoare absolutã sau în procent trebuie efectuat vizibil, lizibil si fãrã echivoc pentru fiecare produs sau grupã de produse identice, nici unul din vînzãtorii nemteni nu respecta aceste prevederi. Comisarii au gãsit magazine unde erau anuntate promotii si reduceri de pret de 5-80%, însã în mod real pretul nu scãdea decît pînã la cel mult 65%. Consumatorii sînt sfãtuiti sã urmãreascã la soldãri perioada de debut, cea de desfãsurare, sortimentul de mãrfuri la care se referã, precum si procentul anuntat de comercianti. Reducerea anuntatã trebuie sã se identifice cu cea realã. Pretul nou trebuie sã stea lîngã cel anterior, barat, iar între acestea trebuie mentionat procentul de reducere aplicat, la fiecare sortiment de mãrfuri.
|