318 locuri libere în licee, la clasa a IX-a
• planul de scolarizare întocmit pentru anul scolar 2010-2011 nu a fost realizat • 318 locuri la clasa a IX-a nu au fost ocupate • cele mai bune medii la admiterea din acest an s-au dus la CN Stefan cel Mare Tîrgu Neamt • Admiterea din acest an a schimbat oarecum ierarhia preferintelor elevilor, avînd în vedere faptul cã detinãtorii primelor douã medii, zece pe linie, n-au preferat o unitate de învãtãmînt din municipiul resedintã de judet, ci au ales sã meargã la Tîrgu Neamt, la Colegiul National Stefan cel Mare. Pozitia lor se explicã prin faptul cã ambii candidati cu zece pe linie au terminat gimnaziul la Scoala Grumãzesti si la Liceul Vasile Conta Tîrgu Neamt. Urmãtorii doi candidati, ambii de la Scoala 2 Piatra Neamt, care au avut media de admitere 9,99, au ales sã îsi continue studiile la Colegiul National Petru Rares. ÃŽn topul preferintelor se aflã CN Stefan cel Mare Tîrgu Neamt, dar un candidat a preferat si Liceul Negruzzi din Iasi, desi cu media pe care o avea încãpea oriunde în Neamt. Ultima medie de admitere de anul acesta este 5,61 iar ultimul admis este cu numãrul 4.736. Din pãcate, doisprezece candidati nu au reusit sã se vadã pe lista admisilor, din vina lor, pentru cã au trecut prea putine optiuni pe fisele de înscriere. Cea mai mare medie dintre respinsi este 7,54, iar cea mai micã 5,86, desi limita minimã cu care s-a intrat anul acesta la liceul este 5,61. Dupã asezarea pe locurile în clasa a IX-a, în Neamt au mai rãmas libere 318 locuri, repartizate în 12 unitãti de învãtãmînt. Au rãmas libere 82 de locuri la Colegiul tehnic de Transporturi, 40 la Grup Scolar Dimitrie Leonida, 69 la Colegiul Tehnic Piatra Neamt, 32 la Grup Scolar Agricol Ion Ionescu de la Brad, 36 la Grup Scolar Mihai Sadoveanu Borca, 3 la Colegiul National Calistrat Hogas, 4 la Colegiul National de Informaticã, 24 la Informaticã, opt la Liceul Teoretic Vasile Alecsandri Sãbãoani, 13 la Grupul Scolar Bicaz, 5 la Grup Scolar Roznov si 3 la Colegiul Tehnic Gheorghe Cartianu Piatra Neamt.
|