Excursiile scolare, mai rãrute si mai scurte
• recomadarea este fãcutã de fricã sã nu se capete copiii si dascãlii cu virusul gripei porcine • Conducerea Inspectoratului Scolar le recomandã cadrelor didactice din Neamt sã renunte la a mai merge cu elevii în excursii, în cazul în care aveau astfel de proiecte, sau mãcar sã le amîne pentru o datã ulterioarã, în speranta cã în scurt timp va fi depãsitã perioada actualã, în care contaminarea cu virusul noii gripe este aproape iminentã. „ÃŽn contextul în care unele judete si zone din tarã se confruntã cu aparitia unor cazuri de gripã cu virusul AH1N1, Inspectoratul Scolar recomandã directorilor de scoli si cadrelor didactice reanalizarea si modificarea programului excursiilor scolare si prescolare, în sensul evitãrii traseelor si zonelor cu risc pentru copii si dascãli, amînarea sau chiar suspendarea unor excursii planificate“, a declarat inspectorul general Luminita Vîrlan. Feed-back-ul în aceastã situatie pare a se fi realizat imediat dupã ce conducerea învãtãmîntului nemtean a emis aceastã recomandare, pentru cã multe unitãti de învãtãmînt au renuntat la a mai organiza astfel de deplasãri în interesul elevilor. Acelasi lucru ar trebui însã sã se întîmple si cu venirea elevilor din alte judete în Neamt, dat fiind faptul cã pînã în prezent, în zona noastrã existã doar cinci cazuri de gripã nouã confirmate, care cu protectie maximã ar putea sã nu reprezinte pericole publice. ÃŽn acest fel, judetul ar fi cît de cît pãzit de o eventualã epidemie. Sãptãmîna trecutã, la Schitul Vovidenia, situat în comuna Vînãtori Neamt, un grup de elevi de clase primare, din judetul Iasi, si-a fãcut aparitia parcã pe nepusã masã. Foarte multi dintre ei erau rãciti, ceea ce i-a fãcut pe turistii prezenti în clãdirea respectivã sã îi ia cu fiori reci pe sira spinãrii. Chiar si asa, copiii au fost plimbati prin lãcasul de cult, sub coordonarea ghidului care le-a povestit despre exponate si despre viata scriitorului Mihail Sadoveanu, al cãrui nume este purtat de un muzeu din imediata apropiere.
|