5, 5 miliarde pe gheatã si zãpadã, la Roman
Costul operatiunii de deszãpezire alocat de la bugetul local al Romanului Ă®n 2009 este de 5, 5 miliarde de lei vechi, contractul fiind Ă®ncheiat de municipalitate cu un consortiu de firme. Acestea vor trebui sã asigure continuitatea operatiunii, fiind prevãzutã o perioadã de douã ore de lucru urmatã de 6 ore de pauzã, dar lucrarea va fi asiguratã doar pentru strãzile din municipiu. Trotuarele si aleile cad Ă®n sarcina agentilor economici si a populatiei, care, conform legii, au obligatia sã curete prin fata „casei“, altfel riscã amenzi. „O nemultumire a noastrã a fost legatã de starea trotuarelor din Roman. ĂŽncã Ă®nainte de sãrbãtori, noi am transmis prin mass-media un anunt prin care agentii economici erau rugati sã curete trotuarele din fata sediillor. Acum, am trasat sarcinã politiei comunitare sã mearga la agentii economici si sã le punã Ă®n vedere cã dacã, Ă®n termen de 24 de ore, nu se conformeaza, vor fi amendati. Nu vrem sã ajungem acolo, dar trebuie sã Ă®ntelegem cã ordinea si curãtenia trebuie respectate“, a declarat primarul Laurentiu Leoreanu. Au fost trimise adrese prin care se solicitã respectarea ordinii si a curãteniei cãtre 9. 400 de firme din cele 20. 000 din Roman si, pĂ®nã la urmã, fiecare agent economic va primi o astfel de adresã. Un alt „as“ din mĂ®necã ce va fi folosit Ă®n operatiunea de deszãpezire vor fi asistatii de la Legea 416/ 2001, a venitului minim garantat, care au obligatia de a presta activitãti Ă®n folosul comunitãtii, dacã sĂ®nt apti de muncã, pentru sumele primite lunar de la bugetul local.
|