Milioane de euro, tinta managerului de Piatra Neamt
• Mihaela Stoica si-a propus proiecte europene pe regenerare urbanã si pe infrastructurã turisticã, rutierã si scolarã • „Postul de administrator public era necesar, se practicã în afarã. Cã nu a fost gãsitã persoana potrivitã si cã s-a nimerit ca eu sã pot sã ocup acest post, e un lucru sper eu bun si pentru oras“, a declarat aceasta • Administratorul public de Piatra Neamt si-a intrat în atributii. Mihaela Stoica s-a hotãrît ce vrea sã facã în acest post: sã aducã milioane de euro pe proiecte în oras. „Este vorba de realizarea documentatiilor tehnico-economice, realizarea proiectelor necesare obtinerii de finantãri europene“, a detaliat city-managerul de Piatra Neamt. „Este un domeniu de care m-am ocupat si pînã la pãrãsirea postului de viceprimar si de care mã voi ocupa în continuare. Pentru cã întreaga tarã si mai ales orasul Piatra Neamt depinde în dezvoltarea lui de obtinerea acestor finantãri. Avem proiecte deja depuse, dacã vorbim de Cetatea Neamtului, dacã vorbim de infrastructura turisticã de pe Cozla, de Petru Movilã, proiecte care se aflã în evaluarea Agentiei de Dezvoltare si la care eventual mai trebuie aduse niste modificãri sau completãri. Avem proiecte pe regenerare urbanã, acesta este un proiect foarte mare - poate merge pînã la 50 de milioane de euro si la care acum sîntem în realizarea studiilor de fezabilitate - si alte diferite proiecte nu de aceeasi valoare, dar la fel de importante: realizarea de trasee turistice, reabilitarea scolilor. Lucruri de care, asa cum am spus, m-am ocupat si pînã acum si mã voi ocupa în continuare“, a adãugat ea. Mihaela Stoica e sigurã cã va colabora foarte bine cu primarul Gheorghe Stefan si cu viceprimarii Dragos Chitic si Ana Monda. Si cu institutiile de care, vrînd-nevrînd, primãria e legatã în derularea anumitor proiecte: „Am cîteva directii clare de care trebuie sã mã ocup. Asta nu înseamnã cã nu voi putea fi ajutatã si de viceprimari sau de domnul primar. La fel, nu înseamnã cã de experienta pe care eu am acumulat-o nu se pot bucura si colegii mei, domnul Chitic si doamna Monda“. City-managerul considerã cã trei ani si jumãtate cît a fost viceprimãritã îi vor fi de mare ajutor pe viitor: „Normal cã mã ajutã. N-am muncit patru ani degeaba. Sînt lucruri pe care le-am învãtat, pe care le stiu si care îmi vor fi folositoare în activitatea pe care o voi desfãsura în continuare. Emotii nu mai am. Am avut acum patru ani. Acum stiu mult mai bine ce am de fãcut, stiu exact directiile si pîrghiile pe care trebuie sã le apãs ca lucrurile sã se rezolve si eu zic cã o sã facem treabã bunã. Sînt multumitã cã e o echipã lãrgitã care va putea lucra în primãrie pentru cã sînt extraordinar de multe lucruri de fãcut, si acelea care se vãd, si acelea care nu se vãd - studii de fezabilitate, proiecte“.
Mihaela Stoica este de pãrere cã postul de administrator public este necesar oricãrui oras care se respectã. „Eu cred cã orice oras, mai ales la un anumit nivel de populatie, de dezvoltare, trebuie sã aibã un asemenea post. Nu e inventia noastrã, e un lucru care se practicã în afarã. Cã nu a fost gãsitã persoana potrivitã si cã s-a nimerit ca eu sã pot sã ocup acest post, e un lucru, sper eu, bun si pentru oras si pentru primãrie“, a declarat Mihaela Stoica.
|