City manager la Primãria Roman?
• odatã cu stabilirea organigramei, Primãria ar putea fi condusã de un administrator public • sefii din institutie vor da un „interviu“ cu primarul • conducerea ia în considerare externalizarea unor servicii si angajarea de noi functionari • Primarul Laurentiu Leoreanu ia în considerare angajarea unui city manager, care sã preia din atributiile actualei conduceri a Primãriei. Edilul îsi doreste angajarea unui administrator public, alãturi de alti specialisti, care sã se ocupe de problemele municipiului si sã punã în aplicare programul din campania electoralã. Laurentiu Leoreanu a declarat cã, dupã reoganizare, în Primãria Roman vor avea loc angajãri de specialisti. Acesta a precizat cã, din discutiile cu functionarii, a tras concluzia cã este nevoie de suplimentarea de personal în anumite domenii, unul dintre acestea fiind cel legat de reabilitarea termicã a blocurilor. Administratorul public poate îndeplini, în baza unui contract de management, încheiat în acest sens cu primarul, atributii de coordonare a aparatului de specialitate sau a serviciilor publice de interes local. Laurentiu Leoreanu nu a avansat nici un nume pentru aceastã functie, însã, în orice situatie, postul de city manager trebuie aprobat si de Consiliul Local, mai ales cã presupune o cheltuialã în plus pentru bugetul local.
ÃŽn perioada imediat urmãtoare, angajatii Primãriei, în special cei care detin functii de conducere, vor fi supusi unui test al performantelor. ÃŽn prima conferintã de presã de la numirea oficialã pe functie, primarul Laurentiu Leoreanu a apreciat munca oamenilor din subordine si a fost mai „calculat“ în ceea ce priveste „demiterea“ unor functionari din subordine, asa cum se auzea sau cereau colegii de aliantã, liberalii. Pentru a lua o decizie corectã asupra echipei din subordine, primarul le-a cerut angajatilor rapoartele de activitate pe ultima perioadã, pentru a le observa eficienta si modul în care acestia îsi îndeplinesc atributiile de serviciu. „O parte din aceste rapoarte le-am primit. ÃŽn perioada imediat urmãtoare voi organiza interviuri cu toti sefii de birouri, compartimente si directii si vom discuta pe fiecare raport în parte, inclusiv pe fisa postului. ÃŽn acelasi timp, luãm în considerare modificarea organigramei, situatia pe jumãtate din aceasta fiind deja clarificatã, astfel încît ea sã poatã fi supusã aprobãrii Agentiei Nationale a Functionarilor“, a declarat primarul Laurentiu Leoreanu.
Noua conducere a Primãriei are în vedere angajarea de personal pentru mai multe compartimente unde existã deficit de salariati. ÃŽn acelasi timp, s-a discutat de externalizarea unor servicii, cum ar fi cel de Spatii verzi. „Solutii se gãsesc la toate problemele, iar cei care existã acum în Primãrie împreunã cu aceia care vor veni vor putea duce la bun sfîrsit cele propuse. Personalul din Primãrie se pliazã pe nevoile echipei si existã o bunã colaborare“, a mai precizat primarul. ÃŽn momentul în care organigrama va fi definitivatã, sursa citatã a declarat cã va trasa si sarcinile care îi vor reveni viceprimarului Constantin Ghica, însã, pînã atunci, acesta are „mînã liberã“ pentru a rezolva din problemele institutiei.
|