Consultatii cu... paznicul la CPU
Pacientii care se adreseazã Centrului de Primiri Urgente (CPU), din cadrul Spitalului Municipal Roman, în aceastã perioadã, le dau zor cadrelor medicale, pretinzîndu-le „sã-i rezolve“ în timp record dacã s-ar putea. Motivînd cã au treabã acasã, în asteptarea Pastelui, unii dintre pacienti sar peste rînd, chiar dacã nu constituie adevãrate urgente, amenintînd personalul medical cã fac plîngere la directorul institutiei sanitare. Cadrele medicale de la CPU au solicitat miercuri, 23 aprilie, interventia agentilor de pazã, din cauza unor pacienti reclacitranti. „ÃŽntr-adevãr, este Sãptãmîna Mare, cînd toatã lumea se pregãteste pentru Sfintele Sãrbãtori Pascale, dar chiar si în aceste conditii toti romascanii care ne solicitã trebuie sã stie cã actul medical si îngrijirile pe care le acordãm necesitã timp si liniste. Miercuri, au venit cîteva persoane care ne-au pretins practic imposibilul, desi aveam pacienti cãrora le acordam îngrijiri. Un bãrbat a început sã facã scandal, spunînd cã este grav. Medicul este cel care hotãrãste gradul de dificultate al fiecãrui caz si nu lasã pe nimeni sã astepte, dacã este o urgentã. Bunãoarã, o femeie tînãrã, în vîrstã de 40 de ani, s-a plîns de dureri de stomac, din cauza pastilelor de slãbit pe care si le administreazã. I-am spus sã astepte pînã terminãm alte îngrijiri, însã nu a vrut sub nici un chip sã înteleagã acest lucru. A spus la un moment dat cã va merge la director. Practic, CPU nu este o haltã de asteptare, dar nici nu putem «da peste cap» un bolnav, pentru cã un altul nu vrea sã astepte. Ba, mai mult, am solicitat chiar si sprijinul agentilor de pazã, pentru a putea îngriji în liniste pacientii“, au precizat cadrele medicale de la CPU. Managerul unitãtii sanitare romascane, doctor petrut Claudiu Gafar, a declarat cã nu a primit nici o reclamatie în ziua respectivã, însã considerã cã activitatea medicalã de la CPU trebuie sã se desfãsoare în bune conditii. „Nu am primit nici o plîngere la adresa cadrelor medicale de la CPU. Probabil, multi zic acest lucru, însã pînã la urmã nu ajung la manager. Este un serviciu foarte greu, astfel încît personalul medico-sanitar are nevoie de liniste, pentru a asigura un act medical de calitate“, a precizat doctor Petrut Claudiu Gafar, managerul Spitalului Roman.
|