Borduri second-hand cu 10 bani bucata
Pe principiul „nimic nu se aruncã, totul se recicleazã“, municipalitatea foloseste si refoloseste materialele menite sã înfrumuseteze aspectul orasului. Societatea Consiliului Local care se ocupã de strãzi si trotuare valorificã mult disputatele pavele si borduri, dupã ce le-a înlocuit din anumite zone. Mai mult, bordurile si dalele second-hand nu numai cã sînt scoase la vînzare, dar au si cumpãrãtori interesati. „De unde cumpãr borduri?“, s-a adresat un pietrean celor din primãrie. „Mi-am cumpãrat pãmînt si vreau sã fac un drum frumos de acces si o alee pietonalã. As vrea sã cumpãr din bordurile scoase din oras si din dalele care au fost înlocuite. ÃŽmi plãceau cele de la Pamgaz. Cum as putea sã cumpãr?“, se aratã omul interesat. „Bordurile scoase din oras sînt depozitate la societatea Publiserv si, pe baza unei cereri, pot fi obtinute de orice persoanã interesatã“, rãspund oficialii Primãriei Piatra Neamt. „ÃŽn principiu, se valorificã aceste materiale, cu conditia ca ele sã fie în stare bunã, pentru cã nu putem da oamenilor borduri crãpate sau rupte. Sau pavele. De altfel, pavele au fost pe stoc doar cîteva, din cele scoase si înlocuite în zona Miorita. Numai cã acestea au fost folosite pentru pavarea curtii primãriei. Deci nu au rãmas pe stoc prea mult timp. ÃŽn prezent, societatea Publiserv are depozitate doar borduri, care se vînd pe bazã de cerere oricãrei persoane interesate. Se vînd doar bucãtile întregi, la pret de 1.000 de lei vechi una, sau 10 bani noi“, a declarat Nicoleta Husaru, purtãtorul de cuvînt al primãriei. Preturile sînt o nimica toatã, desi nici la cele noi tariful nu este foarte mare. ÃŽn principiu, dacã bordurile sînt din beton simplu, si majoritatea asa sînt, pretul pe metru liniar se ridicã la vreo 20 de lei fãrã TVA. Bordurile din beton sînt preferate de mai toate administratiile, chit cã durata lor de viatã este de cîtiva ani (maxim cinci). Sînt mai bune bordurile din granit, dar si de 15 ori mai scumpe. E drept, durata lor de viatã e de treizeci de ori mai mare ca la cele din beton, însã atunci nu ar mai fi justificate investitiile periodice în trotuare.
|