„Susaua“ realizatã de subantreprenorul firmei E85 va fi rasã
• pe o lungime de trei kilometri trebuie scos tot asfaltul de pe drumul Pãstrãveni - Totoiesti • în alte zone cu asfaltul degradat, trebuie frezat • reparatiile se fac, teoretic, pe banii cîstigãtorului lucrãrii - firma E85, dar, practic, pe ai subantreprenorului • Proaspetele gropi apãrute în asfaltul turnat acum cîteva luni pe drumul Pãstrãveni-Totoiesti vor fi acoperite imediat ce conditiile meteorologice o vor permite. Deocamdatã, firma care a cîstigat lucrarea, dar care nu a lucrat ca la carte, trebuie sã refacã stricãciunile si abia apoi va primi banii pentru efortul depus. Pentru cã drumul n-a rezistat decît foarte putin, Consiliul Judetean nu a plãtit astã-toamnã lucrarea, în valoare de 17 miliarde de lei vechi. „Acum sînt interesati sã repare drumul distrus la cîteva zile dupã ce s-a încheiat lucrarea, ca sã încaseze banii. Cîstigãtorul licitatiei este firma E85, care a dat lucrarea în subantreprizã societãtii Asiri International. Aceasta a folosit un bitum prost, motiv pentru care asfaltul n-a tinut. Acum face reparatii pe cheltuiala proprie“, a declarat vicepresedintele Consiliului Judetean, Dumitru Badea.
Potrivit unui raport al Inspectoratului de Stat în Constructii Neamt, lucrãrile executate astã-toamnã pe douã drumuri judetene, la care licitatia a fost cîstigatã de firma E85, au fost în bãtaie de joc, dovadã cã asfaltul a început sã se macine si sã aparã gropi la scurt timp de la retragerea utilajelor care au întins bitumul. Conform rezultatelor unei expertize, deficientele sînt majore si se datoreazã calitãtii îndoielnice a bitumului utilizat, pentru cã reteta folositã a fost incompletã. Cele douã tronsoane cu mari probleme sînt Urecheni- Timisesti, pe o lungime de aproximativ patru kilometri, si Pãstrãveni-Tibucani, pe trei kilometri si jumãtate. „Referitor la calitatea lucrãrilor executate pe DJ 155I, sectorul Pãstrãveni-Totoiesti, si 155B Urecheni-Timisesti, a fost pusã în evidentã o eroare de calcul în stabilirea retetei mixturii asfaltice raportatã la o calitate necorespunzãtoare a bitumului. Constatãrile au fost fãcute de cãtre prof. dr. ing. Vasile Boboc, care a executat expertiza tehnicã dispusã de Inspectoratul Judetean în Constructii Neamt. ÃŽn baza concluziilor, proiectantul lucrãrii va elabora solutia de remediere a covorului asfaltic“, a declarat inginer Andrei Ignat, inspectorul sef al Inspectoratului de Stat în Constructii Neamt.
Ambele lucrãri au fost cîstigate anul trecut de cãtre firma E 85 Impex. Dupã cîstigarea licitatiei, E85 Impex a dat lucrãrile în subantreprizã, pe tronsonul Urecheni-Timisesti lucrînd SC Drupo Neamt, iar pe Pãstrãveni-Totoiesti, SC Asiri International, care are statie de mixturi asfaltice în localitatea Soci, judetul Iasi. Mixtura întinsã pe cele douã trasee a fost furnizatã de cãtre Asiri International. Lucrãrile au fost încheiate înainte de venirea sezonului rece, dar odatã cu terminarea lor s-au vãzut primele dizlocãri ale mixturii. Cert este cã în cazul tronsonului Pãstrãveni-Totoiesti, pe o lungime de trei kilometri de pe o bandã a drumului, asfaltul va fi scos integral, iar pe 20% din celalaltã, se va freza în zonele unde au apãrut gropi. Unii dintre reprezentantii Consiliului Judetean nu au fost încîntati cînd au aflat cã pe respectivul traseu a început frezarea, considerînd cã va mai trece ceva vreme pînã cînd conditiile meteorologice vor permite turnarea asfaltului. Normele prevãd cã asfaltul se toarnã doar dupã ce temperatura aerului, în timpul noptii, depãseste zece grade Celsius timp de cinci zile consecutive.
|