Nãsirea administratorului public naste patimi în CJ
• o nouã functie, administrator public, care va apãrea în cadrul CJ a iscat controverse • nu toti consilierii au vrut sã aparã un egal al presedintelui, care nu se va subordona nimãnui • administratorul va fi mîna dreaptã a presedintelui CJ • Administratorul public este noua functie care se va înfiinta la nivel de judet. Consilierii judeteni au stabilit, în cadrul sedintei de miercuri, 26 martie, criteriile si procedurile pentru numirea si eliberarea din functie a administratorului public, precum si a atributiilor functiei. Numai cã s-au iscat discutii, unii consilieri nefiind de acord cu noul post, cei mai vehementi fiind peremistii. „Administratorul public va fi un fel de SRL al presedintelui, cu salariul egal? ÃŽn judetele unde existã administrator public, presedintele si vicepresedintii sînt simpli spectatori. Nu existã nici un raport de subordonare între vicepresedinti si administrator si atunci propun desfiintarea posturilor de vicepresedinti“, a declarat vicele Dumitru Badea. Un alt peremist, Valerian Botoc, a adresat în plen întrebarea dacã presedintele CJ are nevoie de un loctiitor politic. La toate aceste interventii au fost si contre. Vlad Marcoci, pe vremea aceea încã presedinte al CJ, a spus cã totdeauna un om, oricît de bun ar fi, nu poate face cît doi - presedintele si administratorul public la un loc. El a mai precizat cã în viitor multe servicii deconcentrate vor trece sub aripa CJ, ceea ce înseamnã cã va fi nevoie si de oameni care sã le monitorizeze. Consilierul Constantin Iacoban a propus ca aceastã functie sã fie ocupatã din iulie, atunci cînd se vor linisti apele în viitorul consiliu judetean si propunerea sa a fost votatã.
Numirea în functia de administrator public la Neamt se va realiza prin concurs, probã scrisã si interviu, candidatul trebuind sã prezinte un proiect de management care se continã criterii de performantã, stabilite de presedintele CJ. Salariul de bazã individual al administratorului public se va stabili tot de cãtre presedinte, cel care va avea puterea de a-l elibera din functie pentru neîndeplinirea obligatiilor asumate prin contract (nerealizarea indicatorilor de performantã, sãvîrsirea de abateri si abuzuri), în caz de incompatibilitate sau la cererea celui numit în functie.
Administratorul public va avea obligatia de a implementa proiecte cu finantare externã, de a elabora politici si strategii noi în domeniul dezvoltãrii serviciilor de interes judetean, de a atragere fonduri extrabugetare, etc. Functia de administrator public a fost introdusã în legislatia noastrã în scopul profesionalizãrii administratiei locale prin eficientizarea serviciilor oferite cetãtenilor.
|