Transport în comun pe „hîrtie“, la Roman
• 10 trasee de transport în comun asteaptã de aproape trei ani concesionarea • pînã acum, la cele douã licitatii organizate, doar pentru unul dintre ele a apãrut o ofertã • Consilierii locali romascani au aprobat 10 trasee de transport în comun, contra unei redevente de cinci euro pe zi de autovehicul, dar numai pentru unul dintre acestea s-a prezentat o firmã, care a dorit sã îl concesioneze, desi au fost organizate douã licitatii anul trecut. Unele trasee au fost chiar extinse, cum este cazul celui cu numãrul 6, pentru cartierul Nicolae Bãlcescu, care va ajunge pînã la Grupul Scolar „Constructii de Masini“, pentru a facilita transportul elevilor din acest cartier la cursuri. „Noi extindem traseul, dar sã sperãm cã va veni si cineva care sã vrea sã-l concesioneze“, a declarat consilierul Marius Popescu, seful Comisiei pentru administratie publicã si sport din legislativul local. Alesii romascanilor au aprobat traseul cu numãrul 11 în sedinta extraordinarã de joi, 14 februarie, tot pentru locatarii din „Bãlcescu“, rutã care sã ajungã la garã dupã ce trece prin toate „cotloanele“ orasului. Majoritatea traseelor sînt înfiintate teoretic din 2005, dar pentru a fi folosite, unii consilieri, între care Eusebiu Lupu (PC), au propus micsorarea redeventei, pentru a facilita accesul firmelor de transport. „Pînã la urmã, ar fi bine mãcar sã vinã cineva sã întrebe, cã vedem noi cum facem cu redeventa, o adjudecãm prin negociere directã, ori altcumva, cã dacã vine o singurã firmã, nu mai este licitatie. Dar pînã acum nu a venit nimeni, desi am organizat de douã ori licitatii publice. Nici nu poti forta operatori privati, care-si fac calculele lor, sã preia aceastã activitate“, a declarat Dan Ioan Cãrpusor, primarul municipiului Roman.
|