De-ale asociatiilor de proprietari
• la Asociatia 65 din Mãrãtei au apãrut nemultumiri privind facturarea consumurilor de apã rece • unii proprietari reclamã umflarea cheltuielilor si cã banii rezultati au luat alte cãi • conducerea asociatiei sustine cã sefii de scarã nu-si fac bine treaba • Un grup de cetãteni de la Asociatia de Proprietari nr. 65 din Piatra Neamt ne-a reclamat faptul cã facturile la întretinere le sînt încãrcate nejustificat. Ei i-au acuzat pe cei pe care i-au ales sã le reprezinte interesele cã la încasarea contravalorii utilitãtilor se ghideazã dupã propriul sistem de citire a contorilor. Nemultumirea rezultã din facturarea consumului de apã rece. La Asociatia nr. 65 sînt 28 de scãri de bloc, cu 486 de apartamente. Furnizorul de apã rece, Compania Judeteanã Apa Serv, a montat, în afara scãrilor de bloc, contori de bransament care mãsoarã consumul la una, douã sau mai multe scãri, în functie de pozitionarea traseelor. Iar facturarea se face dupã datele rezultate din citirile acestor aparate de mãsurã. Unele scãri de bloc si-au montat si apometre interioare, pentru a face o delimitare clarã a consumurilor. Iar de aici, un întreg scandal. Conducerea asociatiei a fost acuzatã cã nu tine cont de citirile Apa Serv - dupã care se face facturarea, ci împarte cheltuielile, mult încãrcate, potrivit datelor furnizate de apometrele montate în scãrile de bloc. „Unde a intrat diferenta de bani?“, s-a întrebat Ion Cumpãtescu, seful scãrii A a blocului D17, arondat Asociatiei nr. 65. „Am cerut presedintelui asociatiei certificatul de garantie al apometrului montat în scarã si documentul care sã ateste verificarea metrologicã. Dar nu mi-au fost prezentate“, a subliniat Ion Cumpãtescu. Situatia pe care acesta a reclamat-o ar dura din luna mai 2005, cînd a fost montat aparatul de mãsurã. Ca exemplu, acesta a dat un consum de 204 mc pentru scãrile A si B - indicat de apometrul de bransament, al Apa Serv, în timp ce la asociatia de proprietari s-ar fi „contabilizat“ 250 mc de apã rece.
Situatia de la Asociatia nr. 65 a fost reclamatã si la primãrie, concluzia fiind cã supraîncãrcarea vine din pierderile de apã care se regãsesc la proprietarii de apartamente care fie cã au instalatii defecte, fie furnizeazã date incorecte cu privire la consumuri.
Furatul cãciulii
Presedintele Asociatiei nr. 65, Constantin Avram, a declarat cã reclamatia este nejustificatã. Facturarea apei reci se face dupã citirea apometrelor de bransament ale Apa Serv, iar pierderile se împart fiecãrui apartament, în functie de numãrul de persoane. Dar, de multe ori, datele furnizate de proprietari sînt incorecte, situatie în care sefii de scarã trebuie sã ia mãsuri. „Apometrele de scarã au fost montate la cererea proprietarilor. Sînt marca Zenner, iar cu acestea au fost mereu probleme. Seful de scarã are obligatia sã le verifice metrologic. Tot seful de scarã are obligatia sã aducã citirile de la locatari si sã facã verificarea apometrelor. Este inadmisibil ca o familie formatã, de exemplu, din 3 persoane, sã înregistreze un consum de 1 mc de apã într-o lunã. Unii recurg si la alte tertipuri: lasã sã curgã «un fir de apã» pe care apometrul nu îl înregistreazã. Reusesc sã umple cîte o cadã cu apã, pe care o folosesc pentru WC, de exemplu. Apar, însã, pierderi. Care adunate de la fiecare apartament dau cantitãti mari“, a subliniat Constantin Avram.
Opinia specialistilor Apa Serv este cã diferentele mari dintre consumurile înregistrate de apometrele de bransament si cele din scãrile de bloc se pot datora faptului cã citirile aparatelor nu se fac în acelasi timp, ci la diferentã de cîteva zile. Dar cã facturarea se face dupã datele înregistrate de contorii de bransament. „Consumul înregistrat de apometrul de scarã ar trebui sã fie mai mic sau egal cu cel al apometrului de bransament. Este posibil ca citirea sã nu coincidã ca datã: spre exemplu, noi o facem pe data de 27 a lunii, iar la cel din scarã, pe 29 sau 30. Si atunci, apar diferente“, a subliniat Ioan Pãvãleanu, directorul adjunct al Companiei Judetene Apa Serv.
|