Strategie PD
Somat sã ne spunã din ce bani s-au plãtit panourile cu îndemnul Hai la curãtenie! Traian Bãsescu a declarat marti, la Pitesti, cã Partidul Democrat e cel care si-a desfãcut punga. Desigur, rãspunsul prezidential nu înlãturã definitiv suspiciunea stîrnitã de multimea panourilor costisitoare, rãspîndite în toatã tara.
Pentru cã, dacã PD a pus banii la bãtaie, e musai sã ne întrebãm de unde are un partid declarat de domnul presedinte ca fiind al cinstitilor cu brevet sumele uriase cerute de o asemenea publicitate electoralã. Pînã la proba contrarã, acordînd PD prezumtia de nevinovãtie, noi vom sustine cã sumele provin din sudoarea fruntii lui Emil Boc si a companionilor sãi de partid. Traian Bãsescu n-a dezlegat enigma panourilor cu Hai la curãtenie! A dezlegat, în schimb, prin declaratia sa, o altã enigmã, deosebit de importantã în perspectiva dublului scrutin de duminicã 25 noiembrie 2007: absenta absolutã a publicitãtii electorale a PD pentru europarlamentare. Exceptie fãcînd niste cartonase si niste brichete publicitare, PD nu s-a manifestat prin nimic deosebit în aceastã campanie electoralã. Sã presupunem cã, ajuns la fundul sacului, PD si-a pus în joc toti banii pentru Referendumul lui Traian Bãsescu, formatiunii nemairãmînîndu-i bani nici mãcar pentru un afis de format A4? Nici vorbã.
Absenta panourile electorale PD îsi gãseste imediat explicatia observînd cã practic, în campania pentru europarlamentare, PD nu existã. De la PSD pînã la PNL, toate celelalte formatiuni si-au pus în joc un întreg arsenal de mijloace. Liderii formatiunilor, desi nu candideazã la europarlamentare, se aflã în fruntea caravanelor electorale, iau cuvîntul la mitinguri. Dinspre PD vin doar gesturi de rutinã. Traian Bãsescu, în schimb, e prezent peste tot, umple micile ecrane si panourile publicitare. Putem presupune astfel o strategie.
Cea de a folosi la maximum pe Traian Bãsescu drept agent electoral. Toatã infrastructura PD i-a fost pusã presedintelui la dispozitie sub pretextul campaniei pentru Referendum.
Partidul Democrat, care si-a alcãtuit strategia împreunã cu Traian Bãsescu, pariazã pe eficienta presedintelui ca un chibit electoral de partid. Se sperã astfel cã procentajele prezidentiale din sondajele mai mult sau mai putin dubioase se vor transfera PD.
Alegerile pentru Parlamentul European urmeazã sã trimitã la Bruxelles reprezentati ai partidelor din Romînia. În nici un caz, nu-l vor trimite pe Traian Bãsescu. Strategia PD se dovedeste astfel un truc politicianist. Va pica electoratul în capcana acestui truc?
Rãspunsul îl vom primi dupã alegerile de duminicã, 25 noiembrie 2007.
|