Monitorul de Neamt si Roman ziarul din judetul Neamt cu cei mai multi cititori
  Stiri azi     Arhiva     Cautare     Anunturi     Forum     Redactia  
AutentificareAutentificareInregistrare 
Calendar- Arhiva de Stiri Martie 2007
LMMJVSD
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031 
Stiri pe e-mail - Newsletter Monitorul de Neamt Newsletter
Nume:
Email:
Links - Link-uri catre site-uri utile Link-uri
 Judetul Neamt
 Video Production
 Cambridge
Optiuni Pagina Optiuni pagina
Adauga in Favorites Adauga in Favorites
Seteaza Pagina de start Seteaza Pagina de start
Tipareste pagina Tipareste pagina


























Monitorul de Neamt » Stiri Locale 10 Martie 2007
Tipãreste articolul - Varianta pentru imprimantã Trimite acest articol unui prieten  prin email

„Nu consider normal ca cineva sã uzeze de functia pe care o ocupã“

• primim la redactie din partea firmei LICIU PAN PROD Piatra Neamt

Dat fiind faptul cã prin articolele publicate în presa localã referitoare la aplicarea de cãtre un reprezentat al DSV Neamt a sanctionãrii organizatiei LICIU PAN PROD SRL Piatra Neamt, pe motiv cã managementul acestei firme nu a permis accesul pentru exercitarea controlului acestuia în cadrul brutãriei, consider cã toti cititorii acestui ziar este bine sã cunoascã REALITATEA celor întîmplate si sã poatã interpreta CORECT situatia petrecutã. În ziua de 23 februarie a.c., în jurul orelor 11.00, douã persoane desemnate de DSV Neamt s-au deplasat la sediul firmei noastre pentru a efectua un control pe linie de igienã si sigurantã alimentarã în brutãrie. Cele douã persoane au urcat în sediul administrativ al firmei unde au purtat o primã discutie cu inginerul nostru tehnolog, informîndu-l cã vor sã meargã în brutãrie. Asa cum era firesc, dar si legal (a se vedea Hotãrîrea de Guvern Nr. 984/25.08.2005), inginerul tehnolog m-a sunat pentru a mã informa despre acest control. Personal i-am solicitat sã vorbesc cu una din cele douã persoane reprezentante ale DSV Neamt. Am discutat, deci, telefonic cu d-na ing. Perta Lãcrãmioara. În mod cuviincios am întrebat-o dacã nu ar putea amîna efectuarea acestui control în respectiva zi, explicîndu-i cã sînt foarte rãcitã, am febrã si abia pot sã stau în picioare (medicul de familie poate confirma acest lucru prin consultatia pe mi-a efectuat-o si prin medicamentele precrise în reteta eliberatã).
Doamna Perta nu a acceptat rugãmintea mea. Ca urmare, i-am solicitat sã mã astepte circa 20-30 minute pentru a ajunge si eu în biroul inginerului nostru tehnolog, timp în care i-am propus sã demareze, chiar si în absenta mea, verificarea dovezilor tinerii sub control a tot ceea ce însemna managementul igienei si sigurantei alimentare. Refuzul d-nei Perta a fost categoric, dumneaei manifestîndu-si pe loc totala nemultumire de a astepta pînã voi ajunge si eu în biroul inginerului tehnolog, informîndu-mã pe un ton autoritar cã, dat fiind faptul cã «refuz sã-i permit accesul în firmã, voi suporta consecintele legislatiei, deci va trebui sã mã prezint la DSV Neamt pentru a plãti amenda» de 100.000 lei.
Pot dovedi oricînd cu martori - si cu sigurantã cã o voi face si la instanta de judecatã - cã nu m-am exprimat într-un asemenea mod, deci de a bloca efectuarea acestui control. De la o exprimare transmisã de mine sub forma unei rugãminti la folosirea unui ton de refuz este cale lungã. Nu m-a caracterizat niciodatã si nici nu mã va caracteriza nici de acum înainte un stil de arogantã sau de impunere a unui anumit punct de vedere cînd port o discutie cu o altã persoanã. Cu atît mai mult nu as fi fost îndreptãtitã sã uzez de un astfel de ton cu un reprezentant al unui organ de control si nu consider normal ca un astfel de reprezentant sã uzeze de functia pe care o ocupã si sã adopte un sistem de intimidare a celui la care doreste sã efectueze un control. A trecut perioada acelor ani în care în momentul cînd îti venea cineva în control tremurai ca varga de fricã pentru cã stiai cã, oricît de corect si serios ai fi fost, era imposibil sã iesi nesanctionat doar si pentru simplul motiv cã esti net inferior respectivei persoane pe scara ierarhicã a asa-ziselor «VALORI» ale societãtii.

„An de an vrem sã fim mai buni si mai eficienti“

Astãzi eu consider normal si firesc ca un reprezentant al unei astfel de institutii a statului sã fie nu doar un organ de control, ci unul de ÎNDRUMARE si CONTROL. Este firesc acest lucru de exemplu, în cazul reprezentantilor DSV, sã fie judecat de la caz la caz, în functie de firma controlatã. Trebuie sã recunoastem cã încã mai existã firme de profilul nostru de activitate unde IGIENA si SIGURANTA ALIMENTARÃ nu sînt deloc la ele acasã. Acestor firme nici nu mai are rost sã li se mai explice ceva din moment ce mai bine de un an nu au luat nici o mãsurã de a-si corecta deficientele.
În cazul firmei noastre: am demarat activitatea de pregãtire pentru implementarea cerintelor sistemului de management al calitãtii si al igienei si sigurantei alimentare, de la începutul lunii aprilie 2005. Am investit bani grei în refacerea infrastructurii interioare pentru a fi în concordantã cu aceste cerinte. Personal, mi-am sacrificat familia si sãnãtatea si m-am implicat TOTAL pentru a realiza ceea ce se cere. Am urmat chiar eu mai multe serii de cursuri de specializare, atît pe linie de managementul calitãtii, cît si de management al igienei si sigurantei alimentare. Am trimis apoi pentru specializare în acest domeniu si inginerul tehnolog al firmei noastre. Am vrut sã construim un sistem de managemnt REALIST si UTIL firmei, care sã-i asigure conditiile atît fabricãrii unor produse de cea mai bunã calitate, dar si de asigurare a unor conditii igienice de fabricatie, lipsite de riscuri, care sã elimine situatiile de îmbolnãvire a consumatorilor produselor noastre.
Toate procesele pe care ni le-am identificat, toate procedurile si instructiunile pe care ni le-am elaborat nu au fost concepute pentru a le arãta unui organ de control, ci pentru a ne ajuta sã respectãm atît cerintele celor douã standarde internationale (SR EN ISO 9001: 2001 si SR EN ISO 22000: 2005), cît si actuala legislatie în vigoare.
Credeti cã a fost usor sã implementãm toate aceste documente?
Credeti cã a fost usor sã schimbãm anumite mentalitãti la nivelul personalului operator?
Cu sigurantã, NU! Luni de zile am discutat cu oamenii din productie, le-am explicat cu rãbdare, de «n» ori, reguli uneori elementare de igienã, i-am urmãrit îndeaproape cum le respectã, le-am explicat ce gresesc si cum sã nu mai greseascã. Si toate acestea în conditiile în care nu am oprit procesul de productie. Toate instruirile interne le efectuam NUMAI DUPÃ TERMINAREA ORELOR DE PROGRAM ale fiecãrui schimb. Nu a contat cã era ora 6.00 dimineata sau orele 22.00 seara. Nu conta cã pe timpul zilei erau atîtea alte probleme pe care trebuia sã le rezolv. Nu conta cã nu aveam uneori nici timp sã mãnînc ceva sau mãcar sã-mi vãd copiii. Nu conta nimic din toate acestea. Telul meu era foarte precis: sã ajung sã-mi implementez în firmã un sistem de managemnt eficient.
Astãzi, faptul cã eu pot sti în orice moment, pentru orice produs care se fabricã si este livrat pe piatã, din ce lot de fãinã sau din ce lot de drojdie s-a fabricat consider cã este o foarte mare realizare. Notificarea si rechemarea produsului este, consider eu, cea mai dificilã procedurã de sistem de implementat într-o firmã de profil alimentar. Cere logicã în stabilirea succesiunii completãrii tuturor formularelor, pornind de la preluarea comenzilor clientilor, trecînd prin toatã seria proceselor centrale si terminînd cu livrarea produselor la clienti. Acel «fir rosu» dacã nu-l urmãresti cu foarte mare atentie, risti sã ajungi la final fãrã nici un rezultat bun. Acum, cînd depãnãm firul amintirilor anilor 2005 si 2006, mã întreb cum de am avut rãbdarea si curajul sã nu mã sperie complexitatea problemelor apãrute pe parcurs.
Iatã de ce nu consider normale atitudinile de duritate ale unui organ de control cînd evalueazã implementarea unui sistem complex de management într-o firmã, cu atît mai mult cu cît acea firmã are si DUBLÃ CERTIFICARE INTERNATIONALÃ. Ca sã ajungi la un astfel de final credeti cã e un drum simplu? Nicidecum. Luni de cosmar. Emotii care nu pot fi descrise în cuvinte. Momente în care simti cã nu mai rezisti. Toate acestea compun tabloul pregãtirii pentru o astfel de certificare. Si mai important este de retinut faptul cã dupã ce ai obtinut acest certificat de conformitate trebuie sã lupti în permanentã sã-ti îmbunãtãtesti functionarea acestui sistem de management. Principiile lui KAIZEN sînt deviza noastrã si nu ne vom abate niciodatã de la ele. An de an vrem sã fim mai buni si mai eficienti în tot ceea ce producem pentru clientii nostri.
Personal, m-as bucura dacã aceste rînduri ar fi corect întelese de toti cititorii acestui ziar. Scopul pe care îl urmãrim noi, ca si firmã producãtoare de pîine si specialitãti de panificatie, este UNUL SINGUR: sã avem cît mai multi clienti multumiti de calitatea produselor pe care le fabricãm, iar PÎINEA LICIU sã rãmînã UN DELICIU pentru toti cei care o consumã.

Cu deosebitã stimã,
Lucica LICIU, manager si reprezentant al managementului integrat al SC LICIU PAN PROD SRL Piatra Neamt

P.S.: Mentionez cã la scurt timp un control inopinat din partea DSV Neamt, dar însotit de aceastã datã de reprezentanti ai Corpului de Control al Primãriei Piatra Neamt, nu au gãsit nici o abatere. Ce sã credem?...

Articol afisat de 1909 ori  |  Alte articole de acelasi autor  |  Trimite mesaj autorului
(M.N.)
Adaugã comentariul tãu la acest articol Comentarii la acest articol:
Nu exist� nici un comentariu la acest articol
Stiri Locale Stiri Locale
Stiri Social Stiri Social
Stiri Sport Stiri Sport
Stiri Politica Stiri Politica
Stiri Sanatate Stiri Sanatate
Stiri, informatii, cursul valutar, datele meteo, horoscop, discutii, forum.
Webdesign by webber.ro | Domenii premium
©2003-2006 Drepturile de autor asupra intregului continut al acestui site apartin in totalitate Grupul de Presa Accent SRL Piatra Neamt
Reproducerea totala sau partiala a materialelor este permisa numai cu acordul Grupului de Presa Accent Piatra Neamt.
Grupului de Presa Accent SRL - societate in insolventa, in insolvency, en procedure collective