Mãrfuri de 45 de milioane de lei scoase de pe piaþã
• pe de altã parte, inspectorii OJPC au organizat numeroase acþiuni de consiliere a populaþiei ºi agenþilor economici Pe parcursul lunii trecute, inspectorii Oficiului pentru Protecþia Consumatorului Neamþ au avut mai multe acþiuni pe linia prevenii ºi combaterii practicilor abuzive în rîndul agenþilor economici. Au fost urmãrite în special cele care pot aduce atingerii vieþii, sãnãtãþii, siguranþei sau intereselor consumatorilor nemþeni. ÃŽn acest scop, în perioada analizatã, au avut loc 162 de acþiuni de supraveghere a calitaþii produselor ºi serviciilor destinate populaþiei. Controalele s-au finalizat cu numeroase procese verbale de constare a contravenþiilor - 140 - ca urmare a depistãrii anumitor nereguli la un volum de mãrfuri de 5,5 miliarde de lei. Cele mai multe din acestea, de 3,2 miliarde de lei, erau din import, iar restul, indigene. Au mai fost identificate mãrfuri cu abateri de la prevederile legale în domeniul protecþiei consumatorilor, în valoare de 1,7 miliarde de lei, cele mai multe fiind de provenienþã strãinã. Au fost oprite definitiv de la comercializare mãrfuri periculoase pentru viaþa ºi sãnãtatea consumatorilor, în valoare de 45 de milioane de lei. Inspectorii OPC au extins latura preventivã a activitãþii lor prin controale direct la sursã, respectiv puncte vamale, producãtori ºi importatori, circa 7% dintre agenþii economici controlaþi fiind din aceste domenii. De la 30 dintre produsele oferite consumatorilor de comercianþii nemþeni, ºi pentru care existau indicii cã nu sînt sigure, au fost prelevate probe care au fost trimise la laboratoarele acreditate sau agreate la nivel judeþean, ori naþional. ÃŽn urma acestor acþiuni, la 5 dintre produsele analizate au fost descoperite neconformitãþi. Pe tot parcursul lunii iunie 2006, la Oficiul pentru Protecþia Consumatorului Neamþ au fost înregistrate 51 de reclamaþii ºi sesizãri, din partea consumatorilor nemþeni nemulþumiþi de produsele achiziþionate sau de serviciile de care au beneficiat. ÃŽn perioada analizatã au avut loc 40 de acþiuni de informare ºi educare a consumatorilor. Inspectorii nemþeni au mai susþinut acþiuni de consiliere permanentã, atît a agenþilor economici, cît ºi a populaþiei, referitoare la prevederile legale din domeniul protecþiei consumatorilor. Acestea au avut loc la sediul instituþiei, ori pe teren, pe parcursul acþiunilor de verificare.
|