Servicii de toatã jena
• foarte mulþi nemþeni reclamã la Protecþia Consumatorului proasta calitate a serviciilor • cele mai multe dintre nemulþumiri vizeazã societãþile care asigurã utilitãþi • Nemþenii apreciazã cã majoritatea serviciilor oferite de prestatori sînt de proastã calitate. Nemulþumirile acestora se materializeazã în reclamaþii ºi sesizãri adresate Oficiului Judeþean pentru Protecþia Consumatorilor Neamþ. Cele mai multe dintre reclamaþii îi incrimineazã pe prestatorii de servicii din domeniul telefoniei fixe, precum ºi pe cei din domeniul utilitãþilor.
Potrivit precizãrilor fãcute de cãtre inginerul Gheorghe Bud, consilier superior în cadrul OJPC Neamþ, în ultima perioadã foarte mulþi locatari din Piatra Neamþ sînt nemulþumiþi de faptul cã presiunea gazului de la bucãtãrie este micã.
„Sesizãri de acest fel au venit mai ales din partea celor care reprezintã o minoritate în ceea ce priveºte branºarea la sistemul centralizat de încãlzire, locuind în blocuri unde mulþi locatari ºi-au montat centrale de apartament fãrã sã adapteze instalaþia de gaz metan. O astfel de situaþie ni s-a sesizat la un bloc din zona Mãrãþei, care are trei scãri. Din 40 de apartamente, 26 au centrale termice de apartament. Curios este faptul cã, deºi se impunea, nu au fost refãcute cele trei branºamente la reþeaua de gaz metan ºi nu au fost instalate regulatoare de presiune corespunzãtoare unui numãr atît de mare de utilizatori. ÃŽn urma intervenþiilor fãcute de cãtre noi la o firmã particularã care proiecteazã instalaþii de gaz metan, urmeazã ca reþeaua sã fie reproiectatã, iar fiecare familie sã plãteascã pentru aceastã lucrare circa douã milioane de lei“, a declarat Gheorghe Bud, consilier superior în cadrul OJPC Neamþ.
Potrivit sursei citate, numeroase reclamaþii primite recent de cãtre reprezentanþii OJPC Neamþ au venit din partea locatarilor din diverse blocuri din oraº care se plîng cã, din noiembrie încoace, au plãtit foarte mult la întreþinere. „Mergînd pe fir, am constatat cã în unele situaþii oamenii au dreptate, iar problema vine din calculele eronate fãcute de cãtre Aqua Calor. Am discutat cu cei în drept, le-am adus argumentele necesare ºi ni s-a promis cã vor fi refãcute calculele, iar oamenii vor primi înapoi banii plãtiþi în plus“.
Troc în mileniul III
Nemulþumirile referitoare la neregulile legate de centrele de colectare a laptelui continuã sã ajungã pe masa celor de la OJPC sub formã de reclamaþii. Sãtenii care duc zilnic lapte la aceste centre de colectare se plîng cã nu primesc bani, ci li se dau în schimb produse. Mergînd în control, reprezentanþii OJPC au constatat cã în zonele Pipirig, Bicaz Chei, Dãmuc, între populaþie ºi aceste centre de colectare a laptelui nu existã contract de prestãri servicii, iar preþul primit de sãtean este sub cel al pieþei. Pe de altã parte, în loc de bani, oamenii primesc de cele mai multe ori în schimb pîine, depozitatã ºi comercializatã în condiþii improprii din punct de vedere al igienei.
Conform precizãrilor fãcute de inginerul Gheorghe Bud, consilier superior în cadrul OJPC Neamþ, de la începutul anului pînã acum, reprezentanþii acestei instituþii au rezolvat 208 reclamaþii primite din partea nemþenilor nemulþumiþi. În acelaºi interval de timp, inspectorii OJPC au efectuat 980 controale în diverse unitãþi din judeþ. În 750 dintre cazuri au fost constatate neconformitãþi în ceea ce priveºte parametri de calitate ºi de siguranþã ai produsului. A fost verificat un volum de produse în valoare de 28 de miliarde de lei. Din cauza neregulilor constatate au fost oprite temporar de la vînzare mãrfuri în valoare de 16 miliarde de lei ºi au fost oprite definitiv de la vînzare produse în valoare de 1,2 miliarde de lei. Pentru cele mai grave neconformitãþi au fost aplicate amenzi în valoare de 1,15 miliarde de lei.
|