Ne rupem de Ardeal?
• în urmã cu cîteva zile, pe DN 15, în dreptul satului Chiriþeni - comuna Hangu, drumul s-a surpat pe o lungime de 100 de metri • circulaþia se desfãºoarã pe un singur fir • recent, a alunecat o altã porþiune de drum, de pe DN 12 C, circulaþia la intrarea în staþiunea Lacu Roºu fiind permisã pe un singur fir ºi doar pentru autoturisme • Circulaþia pe DN 15, în dreptul localitãþii Chiriþeni din comuna Hangu, este restricþionatã, întrucît, în urmã cu cîteva zile, s-a surpat o bucatã de drum, pe o lungime de o sutã de metri. Pentu a se evita pericolele, circulaþia se desfãºoarã pe un singur fir. Mai mult, chiar viaductul care traverseazã coada Lacului de acumulare Izvoru Muntelui are probleme. Deºi specialiºtii susþin cã structura de bazã a podului rezistã, surparea unei porþiuni de drum, chiar de la intrarea pe viaduct, aratã cã este nevoie urgentã de o intervenþie de consolidare.
Norocel Vrabie, tehnician responsabil cu probleme de circulaþie în cadrul Secþiei Drumuri Naþionale Piatra Neamþ, a declarat cã situaþia de la Chiriþeni va fi rezolvatã de autoritãþile de la Bucureºti, întrucît de acolo se direcþioneazã banii, cele din judeþ neavînd puterea decît sã semnalizeze zona accidentatã. „La Chiriþeni s-a produs o alunecare de teren, iar datoria noastrã este sã o semnalizãm ºi sã o þinem, mereu, sub observaþie. Am prezentat, la Bucureºti, situaþia ºi ni s-a comunicat cã alunecarea de teren a fost prinsã în lista de lucrãri pe acest an. Asta înseamnã cã urmeazã sã fie executatã lucrarea de reparare a DN 15, de la kilometrul 247^800 la kilometrul 247^900, dreapta“, a declarat tehnician Norocel Vrabie.
Drumurile judeþene au îmbãtrînit
DN 15 nu este singurul drum naþional care afecteazã legãturile rutiere ale judeþului Neamþ. Transportul de tonaj ºi cel de cãlãtori dinspre municipiul Piatra Neamþ, cãtre judeþele Harghita ºi Braºov, prin Cheile Bicazului, este întrerupt, dupã ce, duminicã, 14 mai, o porþiune din DN 12 C s-a surpat, iar circulaþia maºinilor mai mari de 3,5 tone a fost restricþionatã. Specialiºtii spun cã acostamentul a cedat din cauza ploilor din ultimele luni, dar ºi a deplasãrii infrastructurii rutiere. Norocel Vrabie a spus cã înclinarea corpului de drum a avut loc la kilometrul 23, pe o lungime de 70 de metri, pe teritoriul judeþului Harghita. Pe DN 12C se circulã destul de mult ºi, pentru ca maºinile cu tonaj de peste 3,5 tone sã nu fie întoarse din drum, s-au pus indicatoare rutiere cu privire la restricþie.
Inspectorul ºef al Inspectoratului de Stat în Construcþii Neamþ, Andrei Ignat, a declarat cã, dacã nu se iau mãsuri urgente de întreþinere a drumurilor, legãtura rutierã dintre judeþul Neamþ ºi Harghita este în pericol. „Drumul Naþional 15 este unul cu specific aparte, construit în anii '60, odatã cu ridicarea barajului de la Bicaz ºi are pe traseul lui foarte multe lucrãri de artã (poduri, ziduri de susþinere, amenajãri pentru colectarea ºi evacuarea apelor pluviale) ºi de protecþie. Din cauza vechimii, sînt necesare lucrãri de întreþinere. ÃŽn primul rînd, a avut loc o îmbãtrînire sub aspectul exploatãrii, iar în al doilea rînd, s-a produs majorarea parametrilor de trafic, ceea ce impune adaptarea structurii drumului la noile condiþii. De o deosebitã importanþã pentru buna lor exploatare sînt construcþiile de captare ºi evacuare a apelor pluviale de pe versanþii din zona drumurilor, lucrãrile existente fiind nefuncþionale în mare parte. Dacã intervenim numai la acoperirea asfalticã, rezolvãm doar o situaþie de suprafaþã ºi de moment, pericolele rãmînînd neeliminate“, a declarat Andrei Ignat, inspector ºef al ISC Neamþ.
FOTO: Jumãtate din lãþimea DN 15 în localitatea Chiriþeni a luat-o la vale
|