Primar „chemat la ordine“ de consilieri
• Consiliul Local Oniceni a cerut prim�riei raportul Curtii de Conturi care „zace“ �n seiful primarului • „situatia controlului trebuia discutat� �n Consiliul Local, si nu «ï¿½ntoars� pe o parte si pe alta la c�rcium�»“, este de p�rere secretarul Sorin Tutu • Ultima sedint� ordinar� a Consiliului Local Oniceni a fost deosebit de animat�, din cauza vehementei unui grup de consilieri care au solicitat conducerii raportul Curtii de Conturi, �n urma verific�rii actelor contabile si a altor documente administrative din anul 2005. Secretarul Consiliului Local, Sorin Tutu, a precizat c� cel mai transant dintre consilieri a fost Neculai P�trascu, ce a cerut s� fie luate m�suri �mpotriva vinovatilor. „Neculai P�trascu a afirmat c� este intolerabil ca un proces verbal a Curtii de Conturi s� «zac�» �n seiful primarului, f�r� a fi prezentat �n sedinta comun� a Consiliului Local. Mai mult dec�t at�t, consilierul a opinat c� acest proces verbal ar fi trebui dezb�tut �n cadrul sedintei, pentru ca fiecare ales local s�-si poat� exprima opinia. De asemenea, �n cazul �n care s-au constatat nereguli, trebuie s� fie desemnati vinovati si pusi s� pl�teasc� «pretul» greselilor, voite sau f�r� voie. Si alti consilieri au mentionat c� situatia controlului, care s-a �ntins pe parcursul a circa 30 de zile, trebuia discutat� �n cadrul Consiliului Local, si nu «b�rfit�» pe la colturi sau «ï¿½ntoars� pe o parte si pe alta la c�rcium�». �n urma votului consilierilor, am fost desemnat s� m� ocup de aceast� problem�, �n calitate de secretar“, a declarat Sorin Tutu.
Acesta a mai mentionat c�, la sedinta din 24 noiembrie, nici primarul Neculai Rotaru si nici viceprimarul Gheorghe Palade n-au fost prezenti „din motive doar de ei cunoscute“. Din surse neoficiale, se pare c� exponentii Curtii de Conturi care au f�cut controlul �n comuna Oniceni au g�sit unele nereguli la efectuarea unor transporturi de balast si la unele acte contabile privind anumite pl�ti si deconturi. Suma care nu prea „iese“ pe „scriptele“ Prim�riei, ar fi de aproape 700 milioane de lei.
|