Finalizarea podurilor de la Roznov si Tupilati, aminata
• autoritatile spun ca podurile de peste Bistrita si Moldova vor fi gata pina la prima zapada Podurile de la Roznov si Tupilati, care reprezinta unele din cele mai spinoase probleme ale Consiliului Judetean Neamt, vor fi gata pina la prima zapada. Termenul de finalizare a reparatiilor la cele doua poduri a fost prelungit dupa cum se vede, intrucit, initial, se anuntase ca acela de la Roznov va fi gata pina la jumatatea acestei luni, in vreme ce podul de la Tupilati ar fi trebuit redat circulatiei pina la finele lui octombrie. Dumitru Badea, vicepresedintele Consiliului Judetean Neamt, a mers, la inceputul acestei saptamini, la Roznov pentru a evalua ritmul efectuarii reparatiilor in zona. A constatat ca firma Socin a adus circa o suta de muncitori si se lucra la turnat bitum, iar la calea de acces dinspre Chintinici se turna beton. „In zece zile, vom da drumul circulatiei pe podul de la Roznov. Pentru inceput, vor circula masinile care nu depasesc 3,5 tone, iar dupa doua saptamini vom da drumul circulatiei totale. Avem certitudinea ca pina la prima zapada treaba de la Roznov se va termina“, a spus vicele Badea.
Mii de oameni, care locuiesc de partea cealalta a riului Bistrita, dupa Roznov, s-au confruntat, la sfirsitul primaverii si prima parte a verii, cu o grea problema, intrucit nici un mijloc de transport nu a putut trece podul mare aflat in reabilitare totala. Au existat nemultumiri majore, astfel ca autoritatile s-au mobilizat si, din iulie, circulatia s-a desfasurat pe un pod de pontoane, care a fost realizat de cadre militare de la o unitate de pontonieri din Braila. Cheltuielile cu amenajarea si folosirea lui pina la darea in circulatie a podului mare sint suportate din bugetul Consiliului Judetean si au depasit doua miliarde de lei. Inainte de amenajarea podului de pontoane, a fost construit altul, o varianta din beton, dar inundatiile din vara l-au afectat si nu se mai putea circula pe acesta, astfel ca oamenii nu mai aveau cale de acces auto spre locuintele situate pe celalalt mal, decit daca faceau un ocol foarte mare, pe la Costisa - Frunzeni, cale de 40 de kilometri. Nici constructia realizata din pontoane nu a fost scutita de incidente, deoarece din lacurile de acumulare de pe Bistrita, in amonte de Roznov, s-au facut deversari consistente din cauza precipitatiilor insemnate cantitativ. Asa ca, de citeva ori, accesul pe pontoane a fost intrerupt.
Al doilea pod „cu greutate“ pentru Consiliul Judetean si pentru nemteni este cel de la Tupilati, la care lucreaza societatea Drupo Neamt. Aici se toarna beton la a doua banda si termenul de finalizare a lucrarilor este tot prima zapada. Ramine de vazut cind va cadea aceasta zapada, daca va veni in octombrie, ori mai spre Anul Nou.
|