„Politia“ asociatiei
Administratorul de asociatie din Roman ar trebui sa fie un adevarat „politai al blocurilor“, conform legii care reglementeaza functionarea asociatiilor de proprietari, deoarece acesta este cel „�n capul caruia“ se sparg toate „problemele“. �n conformitate cu prevederile Normelor metodologice de organizare si functionare a asociatiilor de proprietari, aprobate prin HG 400/ 2.4.2003, administratorul asigura managementul de proprietate al condominiului. �n acest act normativ s�nt detaliate sarcinile ce revin celor �n drept. Printre obligatiile administratorilor de imobile amintim: �ncheierea contractelor cu furnizorii si asigurarea derularii �n bune conditii a acestora, activitati de urmarire a cladirilor si de angajare a lucrarilor de reparatii si �ntretinere, de la procurarea materialelor si p�na la recuperarea cheltuielilor de la proprietari. Tot �n sarcina administratorului cade si verificarea personalului angajat pentru curatenie si alte activitati si sesizarea comitetului executiv asupra neregulilor �nt�lnite. Acestia s�nt obligati sa verifice imobilele pentru depistarea defectiunilor aparute la instalatiile comune, �n vederea �nlaturarii pierderilor ce determina cresterea nejustificata a cheltuielilor si luarea masurilor pentru �nlaturarea eventualelor defectiuni. Administratorul trebuie, de asemenea, sa citeasca �n mod periodic contoarele individuale, montate �n apartamente. Tot acesta trebuie sa �nlocuiasca listele lunare de plati si sa sesizeze comitetul executiv �n vederea somarii restantierilor si sa aplice procedura de recuperare, inclusiv calcularea si �ncasarea penalizarilor. Cu alte cuvinte, munca de administrator trebuie sa cumuleze meseriile de politist, de jurist, contabil si constructor, iar pentru ducerea la bun sf�rsit a sarcinii lor de serviciu, nu trebuie sa se multumeasca cu �ncasarea banilor. „�n concluzie, daca facem o sinteza a tuturor obligatiilor legale, atunci putem spune ca administratorul trebuie sa mearga din usa �n usa pentru aducerea la �ndeplinire a acestora. Mai mentionez ca, pe l�nga obligatiile mentionate anterior, adunarea generala mai poate stabili si alte sarcini administratorului“, a declarat Ana Luiza Roman, consilier juridic al Acvaserv.
|