Inspectorii Oficiului Judetean pentru Protectia Consumatorilor (OJPC) Neamt au efectuat �n cursul lunii trecute o vizita de lucru la Casa de Cultura Roman, dupa ce au fost sesizati de catre superiorii ierarhici de la Bucuresti ca acolo ar avea loc �nt�lniri �ntre organizatorii jocului piramidal „Delphin“ si nemteni creduli, dornici de �mbogatire rapida, care ulterior reclama ca au fost pacaliti.
Cu toate ca inspectorii OJPC Neamt, �nsotiti de catre reprezentanti ai Garzii Financiare Neamt au descins acolo �ntr-o s�mbata, �n care de regula au loc astfel de �nt�lniri, au avut surpriza sa nu gaseasca persoane care au legatura cu acel joc piramidal. Singura persoana gasita cu care s-a putut sta de vorba a fost directorul Casei de Cultura Roman, care a pus la dispozitie musafirilor un contract de �nchiriere �ncheiat �ntre respectiva institutie si SC Center Business Consulting SRL Arad. Conform celor �nscrise �n acest document, scopul �nchirierii este acela de sustinere de activitati de consultanta pentru afaceri si management, prezentare si reclama produse.
Contractul �ntre cele doua parti a fost �ncheiat pe 8 noiembrie 2004, pe o perioada de 12 luni, cu posibilitate de prelungire �nca un an. Firma din Arad are declarat punctul de lucru la AFP Roman, �n incinta Casei de Cultura Roman, dar nu are desemnata o persoana care sa o reprezinte legal, astfel �nc�t nu s-a putut purta o discutie �n acest sens. Cum Garda Financiara detine formulare care se utilizeaza �n relatia cu participantii la joc, acestea au fost puse la dispozitie reprezentantilor OJPC. Din analiza acestora a reiesit ca �n nici unul dintre formulare nu este trecuta partea contractanta SC Center Business Consulting Arad, iar aici cei prezenti primesc o serie de materiale publicitare care detin emblema si numele a trei firme din Gibraltar - Delphin International Suite 3, Watergardens 4, PO BOX 642 Gibraltar, si �nca doua. Acesta utilizeaza fisa de membru, contract de comision si acord de confidentialitate. O alta firma utilizeaza contarcte de v�nzare cumparare pentru manualul „Calea Succesului“.
Inspectorii OJP au constatat ca nici unul dintre formulare nu respecta legislatia referitoare la protectia consumatorilor, nu au �nscrise drepturile acestora, nici modalitatea prin care se poate rezilia contractul si nici instantele judecatoresti care solutioneaza litigile aparute �n derularea contrac-tului, nici penalitatile sau despagubirile �n caz de nerespectare a conditiilor acestora. S-a mai constatat ca se conditineaza plata anticipata a valorii contractului cu 2190 de euro, respectiv, a 100 de euro, fara a exista o posibiltitate de reziliere acestuia. Nu s-au putut �ncheia documente de control si dispune masuri legale care se impun, dar verificarile reprezentantilor OJPC si Garzii Financiare vor continua.
Articole similare:
Delfinii caut� alti fraieri
„Delfinii“, �n atentia Protectiei Consumatorilor
75.000 de euro confiscati
Afacerea „Delphin International“
Delfini c�lcati de Gard�
Delfinii si-au facut cuib la Roman