Lumina, apa si caldura, reclamate la Protectia Consumatorului
• inspectorii acestei institutii au primit, in cursul acestei luni, 65 de sesizari si reclamatii • cele mai multe vizau serviciile furnizate de E.ON Moldova, Apa Serv si Aqua Calor • citiva nemteni s-au plins ca au prea mult de platit pentru electrocasnicele luate in rate, prin intermediul creditelor de consum Zeci de nemteni nemultumiti si dezamagiti de produsele pe care le gasesc pe piata, de serviciile de proasta calitate pe care trebuie sa le achite la preturi destul de piperate, iau cu asalt Oficiul Judetean pentru Protectia Consumatorilor (OJPC) Neamt.
Conform precizarilor facute de catre inginer Gheorghe Bud, consilier superior in cadrul OJPC Neamt, in cursul lunii august, s-a inregistrat un record de sesizari si reclamatii din partea nemtenilor nemultumiti, mai exact 65. Cele mai multe dintre acestea vizau E.ON Moldova, Apa Serv si Aqua Calor. Astfel, zeci de locuitori din localitatile Bahna, Icusesti si Zanesti au reclamat ca, in nenumarate rinduri, in cursul acestei luni, au ramas fara curent electric, deoarece au fost afectate retelele de joasa, medie sau inalta tensiune. Mergind pe firul sesizarilor si incercind sa afle daca acestea sint sau nu reale, inspectorii OJPC Neamt au aflat ca, in zona Roman, s-au inregistrat, in august, foarte multe deranjamente la retelele electrice, acestea avind mai multe cauze. „Din cele discutate cu reprezentantii E.ON Moldova, am inteles ca multe dintre deranjamente au fost provocate de berze si de stolurile de grauri care au traversat zona, prinzindu-se in firele electrice si provocind scurtcircuite. Alte deranjamente au fost provocate de temperaturile foarte ridicate, care au avut drept efect strapungerea izolatorilor electrici. Au mai fost si situatii in care furnizarea de energie electrica a fost intrerupa din cauza unor reparatii sau investitii aflate in plina desfasuare. Problema este ca oamenii nu au fost anuntati despre aceste intreruperi si se temeau sa nu li se defecteze aparatura electrocasnica“, a declarat consilierul superior Gheorghe Bud.
O alta categorie de reclamatii ale nemtenilor au vizat, pe de o parte, companiile Apa Serv si Aqua Calor, cit si administratorii asociatiilor de locatari sau proprietari. Cele doua companii au transmis catre asociatii facturi in care erau incluse penalitati pentru persoanele care nu au platit in termen de 30 de zile serviciile furnizate de Apa Serv, respectiv Aqua Calor. Numai ca, din comoditate sau chiar nepricepere, administratorii au impartit penalitatile la toti locatarii sau proprietarii din asociatie. Asa ca persoane care erau cu plata la zi s-au trezit ca au fost penalizate pentru intirzieri.
„In aceste conditii, administratorii trebuie sa refaca absolut toate calculele, sa convoace Adunarea Generala si sa prezinte situatiile pe om si zile de intirziere, iar acestea sa fie aprobate. Vreau sa mentionez ca aplicarea de penalitati in cazul in care factura nu a fost achitata in 30 de zile este in concordanta cu normativele in vigoare“, a afirmat Gheorghe Bud.
Alte citeva reclamatii primite de inspectorii OJPC Neamt vizeaza creditele de consum. Sint destule persoane care achizitioneaza in rate mai ales electrice si electrocasnice“. Clienti care au achitat mai devreme contravaloarea obiectului cumparat au fost socati sa afle ca mai au de platit sume consistente, trezindu-se ca, in loc de suma cu care au achizitionat produsul, trebuie sa dea dublu. „Le sfatuim pe persoanele care apeleaza la aceste forme de credit sa nu semneze nimic pina nu vad si citesc atent contractul incheiat cu firma, precum si desfasuratorul de plati. Acum, degeaba au mai venit la noi, ca nu avem cum sa ii ajutam si trebuie sa plateasca“, a punctat consilierul superior Gheoghe Bud.
O parte din reclamatiile facute de nemteni, in luna august, se refereau la calitatea proasta a produselor alimentare sau la faptul ca erau scoase la comercializare produse iesite din termenul de garantie.
|