M�rfuri de 45 de milioane de lei scoase de pe pia��
• pe de alt� parte, inspectorii OJPC au organizat numeroase ac�iuni de consiliere a popula�iei �i agen�ilor economici Pe parcursul lunii trecute, inspectorii Oficiului pentru Protec�ia Consumatorului Neam� au avut mai multe ac�iuni pe linia prevenii �i combaterii practicilor abuzive �n r�ndul agen�ilor economici. Au fost urm�rite �n special cele care pot aduce atingerii vie�ii, s�n�t��ii, siguran�ei sau intereselor consumatorilor nem�eni. �n acest scop, �n perioada analizat�, au avut loc 162 de ac�iuni de supraveghere a calita�ii produselor �i serviciilor destinate popula�iei. Controalele s-au finalizat cu numeroase procese verbale de constare a contraven�iilor - 140 - ca urmare a depist�rii anumitor nereguli la un volum de m�rfuri de 5,5 miliarde de lei. Cele mai multe din acestea, de 3,2 miliarde de lei, erau din import, iar restul, indigene. Au mai fost identificate m�rfuri cu abateri de la prevederile legale �n domeniul protec�iei consumatorilor, �n valoare de 1,7 miliarde de lei, cele mai multe fiind de provenien�� str�in�. Au fost oprite definitiv de la comercializare m�rfuri periculoase pentru via�a �i s�n�tatea consumatorilor, �n valoare de 45 de milioane de lei. Inspectorii OPC au extins latura preventiv� a activit��ii lor prin controale direct la surs�, respectiv puncte vamale, produc�tori �i importatori, circa 7% dintre agen�ii economici controla�i fiind din aceste domenii. De la 30 dintre produsele oferite consumatorilor de comercian�ii nem�eni, �i pentru care existau indicii c� nu s�nt sigure, au fost prelevate probe care au fost trimise la laboratoarele acreditate sau agreate la nivel jude�ean, ori na�ional. �n urma acestor ac�iuni, la 5 dintre produsele analizate au fost descoperite neconformit��i. Pe tot parcursul lunii iunie 2006, la Oficiul pentru Protec�ia Consumatorului Neam� au fost �nregistrate 51 de reclama�ii �i sesiz�ri, din partea consumatorilor nem�eni nemul�umi�i de produsele achizi�ionate sau de serviciile de care au beneficiat. �n perioada analizat� au avut loc 40 de ac�iuni de informare �i educare a consumatorilor. Inspectorii nem�eni au mai sus�inut ac�iuni de consiliere permanent�, at�t a agen�ilor economici, c�t �i a popula�iei, referitoare la prevederile legale din domeniul protec�iei consumatorilor. Acestea au avut loc la sediul institu�iei, ori pe teren, pe parcursul ac�iunilor de verificare.
|