Servicii de toat� jena
• foarte mul�i nem�eni reclam� la Protec�ia Consumatorului proasta calitate a serviciilor • cele mai multe dintre nemul�umiri vizeaz� societ��ile care asigur� utilit��i • Nem�enii apreciaz� c� majoritatea serviciilor oferite de prestatori s�nt de proast� calitate. Nemul�umirile acestora se materializeaz� �n reclama�ii �i sesiz�ri adresate Oficiului Jude�ean pentru Protec�ia Consumatorilor Neam�. Cele mai multe dintre reclama�ii �i incrimineaz� pe prestatorii de servicii din domeniul telefoniei fixe, precum �i pe cei din domeniul utilit��ilor.
Potrivit preciz�rilor f�cute de c�tre inginerul Gheorghe Bud, consilier superior �n cadrul OJPC Neam�, �n ultima perioad� foarte mul�i locatari din Piatra Neam� s�nt nemul�umi�i de faptul c� presiunea gazului de la buc�t�rie este mic�.
„Sesiz�ri de acest fel au venit mai ales din partea celor care reprezint� o minoritate �n ceea ce prive�te bran�area la sistemul centralizat de �nc�lzire, locuind �n blocuri unde mul�i locatari �i-au montat centrale de apartament f�r� s� adapteze instala�ia de gaz metan. O astfel de situa�ie ni s-a sesizat la un bloc din zona M�r��ei, care are trei sc�ri. Din 40 de apartamente, 26 au centrale termice de apartament. Curios este faptul c�, de�i se impunea, nu au fost ref�cute cele trei bran�amente la re�eaua de gaz metan �i nu au fost instalate regulatoare de presiune corespunz�toare unui num�r at�t de mare de utilizatori. �n urma interven�iilor f�cute de c�tre noi la o firm� particular� care proiecteaz� instala�ii de gaz metan, urmeaz� ca re�eaua s� fie reproiectat�, iar fiecare familie s� pl�teasc� pentru aceast� lucrare circa dou� milioane de lei“, a declarat Gheorghe Bud, consilier superior �n cadrul OJPC Neam�.
Potrivit sursei citate, numeroase reclama�ii primite recent de c�tre reprezentan�ii OJPC Neam� au venit din partea locatarilor din diverse blocuri din ora� care se pl�ng c�, din noiembrie �ncoace, au pl�tit foarte mult la �ntre�inere. „Merg�nd pe fir, am constatat c� �n unele situa�ii oamenii au dreptate, iar problema vine din calculele eronate f�cute de c�tre Aqua Calor. Am discutat cu cei �n drept, le-am adus argumentele necesare �i ni s-a promis c� vor fi ref�cute calculele, iar oamenii vor primi �napoi banii pl�ti�i �n plus“.
Troc �n mileniul III
Nemul�umirile referitoare la neregulile legate de centrele de colectare a laptelui continu� s� ajung� pe masa celor de la OJPC sub form� de reclama�ii. S�tenii care duc zilnic lapte la aceste centre de colectare se pl�ng c� nu primesc bani, ci li se dau �n schimb produse. Merg�nd �n control, reprezentan�ii OJPC au constatat c� �n zonele Pipirig, Bicaz Chei, D�muc, �ntre popula�ie �i aceste centre de colectare a laptelui nu exist� contract de prest�ri servicii, iar pre�ul primit de s�tean este sub cel al pie�ei. Pe de alt� parte, �n loc de bani, oamenii primesc de cele mai multe ori �n schimb p�ine, depozitat� �i comercializat� �n condi�ii improprii din punct de vedere al igienei.
Conform preciz�rilor f�cute de inginerul Gheorghe Bud, consilier superior �n cadrul OJPC Neam�, de la �nceputul anului p�n� acum, reprezentan�ii acestei institu�ii au rezolvat 208 reclama�ii primite din partea nem�enilor nemul�umi�i. �n acela�i interval de timp, inspectorii OJPC au efectuat 980 controale �n diverse unit��i din jude�. �n 750 dintre cazuri au fost constatate neconformit��i �n ceea ce prive�te parametri de calitate �i de siguran�� ai produsului. A fost verificat un volum de produse �n valoare de 28 de miliarde de lei. Din cauza neregulilor constatate au fost oprite temporar de la v�nzare m�rfuri �n valoare de 16 miliarde de lei �i au fost oprite definitiv de la v�nzare produse �n valoare de 1,2 miliarde de lei. Pentru cele mai grave neconformit��i au fost aplicate amenzi �n valoare de 1,15 miliarde de lei.
|