Monitorul de Neamt si Roman ziarul din judetul Neamt cu cei mai multi cititori
  Stiri azi     Arhiva     Cautare     Anunturi     Forum     Redactia  
AutentificareAutentificareInregistrare 
Calendar- Arhiva de Stiri Mai 2006
LMMJVSD
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031    
Stiri pe e-mail - Newsletter Monitorul de Neamt Newsletter
Nume:
Email:
Links - Link-uri catre site-uri utile Link-uri
 Judetul Neamt
 Video Production
 Cambridge
Optiuni Pagina Optiuni pagina
Adauga in Favorites Adauga in Favorites
Seteaza Pagina de start Seteaza Pagina de start
Tipareste pagina Tipareste pagina


























Monitorul de Neamt » Stiri Sport 31 Mai 2006
Tipãreste articolul - Varianta pentru imprimantã Trimite acest articol unui prieten  prin email
„Macadamul de la Neamþ ar gãzdui fãrã probleme o etapã de Campionat Mondial“

„Macadamul de la Neam� ar g�zdui f�r� probleme o etap� de Campionat Mondial“

• interviu realizat cu Titi Aur, cel mai titrat pilot de raliuri din Rom�nia

Titi Aur, cel mai titrat pilot de raliuri al Rom�niei, a ob�inut, la Piatra Neam�, la Raliul Pietricica, locul II �n clasamentul general �i continu� lupta pentru titlul na�ional cu �anse mari. A acumulat �n trei etape 16 puncte, la egalitate cu Claudiu David, cei doi fiind devansa�i doar de Marco Tempestini (20p) �i Dan G�rtofan (18p). Aur a acceptat f�r� nici o problem� s� vorbeasc� despre Raliul Pietricica �i despre modul �n care s-a dezvoltat lumea automobilismului din Rom�nia.

Reporter: Cum apreciaz� Titi Aur Raliul Pietricica 2006 din punctul de vedere al traseelor?
Titi Aur:
Raliul de la Piatra Neam� a fost din totdeauna foarte foarte bun din punctul de vedere al traseelor �i foarte frumos. Zona beneficiaz� de ni�te drumuri forestiere de cea mai bun� calitate, care se preteaz� la raliurile de macadam. Aceste drumuri s�nt foarte bine �ntre�inute �i foarte spectaculoase. Macadamul de la Neam� ar g�zdui f�r� probleme o etap� de Campionat Mondial.
Rep.: Cum a fost organizarea �ntrecerii?
T.A.:
�n anii trecu�i s-au f�cut mai multe gre�eli, unele chiar foarte mari, totul culmin�nd cu organizarea slab� de acum doi ani, de la T�rgu Neam�, c�nd am avut parte de acelea�i trasee, dar �i destule probleme de arbitraj. Revenirea la Piatra Neam� este de foarte bun augur. Echipa de organizare a f�cut eforturi foarte mari, pentru c� noi �tim ce �nseamn� organizarea unei etape de campionat na�ional. Sper �ns� c� experien�a acumulat� acum le va fi de ajutor pentru viitor. Sper s� ajung� s� fie o echip� de organizare rutinat�, iar asta �nseamn� c� Raliul Pietricica va fi unul de lung� durat�, pentru c� �i nou�, pilo�ilor, ne place la Piatra Neam�. Au fost �i inevitabile mici gre�eli, dar totul este reparabil �i nu au influen�at desf�urarea bun� a concursului.
Rep.: C�t de mult au a�teptat pilo�ii revenirea la Piatra Neam�?
T.A.:
Revenirea la Piatra Neam� a fost dorit� de toat� lumea. Traseul te atrage �n primul r�nd pentru c� frumuse�ea �i calitatea sa ��i dau ocazia de a pilota �n adev�ratul sens al cuv�ntului. Drumurile s�nt at�t de bune �nc�t tu ca pilot e�ti cu g�ndul numai la curs� �i nu la faptul c� exist� �ansa de a rupe ma�ina, ceea ce conteaz� foarte mult. Drumurile ne dau astfel �ansa de a da ce e mai bun �n noi �i de a rula la capacitate maxim�. �n alte p�r�i, pilo�ii trebuie s� se acomodeze cu drumurile dure, care prezint� mereu pericol pentru integritatea ma�inii �i nu numai. Aici pilo�ii nu trebuie s� aib� grij� la viteza prea mare pe care o pot dezvolta ma�inile, a�a cum se �nt�mpl� �n alte p�r�i.
Rep.: S� �n�elegem c� daunele materiale au fost mici la toate echipajele?
T.A.:
Av�nd �n vedere c� nu exist� �an�uri �i bolovani care pot strica ma�inile, este clar c� repara�iile dup� Raliul Pietricica vor fi mai pu�ine �i, �n mod evident, vor costa mult mai pu�in. Vede�i? Acestea s�nt deja argumente foarte puternice �n ceea ce prive�te dorin�a tuturor pilo�ilor de a se �ntoarce mereu la Piatra Neam�.

„Str�inii nu ne mai pot bate la orice or�“

Rep.: A crescut �n valoare Campionatul de Raliuri al Rom�niei �n ultimii 5 ani?
T.A.:
Da, foarte mult. �i pot argumenta cu date concrete. �n anii 1993, 1994, 1995, c�nd veneau aici echipaje din str�in�tate, acestea dominau cursele de la un cap�t la cel�lalt. Acum situa�ia este cu totul alta. A fost mai �nt�i o cre�tere lent� a valorii a tot ceea ce presupune participarea la o etap� de campionat, iar apoi a urmat o cre�tere accelerat�. M� refer aici la pilo�i, echipamente de dotare a ma�inilor, dar �i asisten�� tehnic�. Ma�inile din campionatul intern s�nt ma�ini de top, care pot lua oric�nd startul la o etap� de Campionat Mondial sau European. Progresul se vede practic cu ochiul liber, iar str�inii nu ne mai pot bate la orice or�.
Rep.: Care s�nt argumentele despre care vorbea�i?
T.A.:
Anul trecut, eu personal am c�tigat curse care nu s�nt �n �ntrecerile europene sau mondiale �n fa�a unor c�tig�tori de curse de acest gen. Anul trecut, am avut la Sibiu un oaspete de seam� din Germania, Manfred Stohl, care acum este pe locul patru �n clasamentul Campionatului Mondial �i care a c�tigat multe etape la cel mai �nalt nivel. La Sibiu a terminat pe locul III, ceea ce �nseamn� c� a avut parte de adversari redutabili din Rom�nia. Deci nu a fost un pilot venit de pe alt� lume a�a cum se �nt�mpla la �nceputul anilor '90. �i �nc� un exemplu al cre�terii valorii rom�nilor este �i faptul c� Marco Tempestini, liderul clasamentului rom�nesc acum, nu domin� cursele. A c�tigat la Baia Mare, a punctat la Bra�ov, iar, aici, la Piatra Neam�, a terminat pe locul IV. �i pot spune despre Marco Tempestini c� este unul dintre pilo�ii buni ai Italiei, ca s� nu mai vorbim despre campionatul acestei ��ri �i despre valoarea sa. C�t despre problemele tehnice pot spune c� oamenii nu se mai uit� la ma�ini ca pisica la lemne: mie, la Mitsubishi, mi s-a schimbat turbina �n 13 minute la Baia Mare, aici un coleg a schimbat cutia de viteze la Subaru �n 45 de minute, Bogdan Mari�ca a avut nevoie de o caset� de direc�ie nou� �i s-a rezolvat totul foarte repede. Toate astea spun multe despre progresul lumii automobilistice din Rom�nia.
Rep.: C�nd va mai concura Titi Aur �ntr-o etap� de Campionat Mondial?
T.A.:
Eu �mi doresc s� se �nt�mple acest lucru c�t mai repede posibil. Problema principal� este �ns� legat� de partea financiar�, deoarece este nevoie de un buget foarte mare. Mai este �i o problem� legat� de licen��, care trebuie s� �mi fie acordat� de ACR, dar despre a�a ceva nu vreau s� vorbesc acum. Cred c� se va rezolva totul foarte cur�nd.
Rep.: Dintre pilo�ii mai tineri, despre care se poate spune c� au �anse �n competi�iile interna�ionale sau �n Campionatul Mondial?
T.A.:
S�nt pilo�i �i copilo�i valoro�i, dar c� s� fii acolo sus trebuie s� fii �n aten�ia marilor conduc�tori �nc� de la v�rsta de 18-20 de ani. Poate c� �n viitor vom vedea un pilot rom�n �n Campionatul Mondial, dar cred c� va trebui s� mai treac� vreo c��iva ani.

Articol afisat de 1745 ori  |  Alte articole de acelasi autor  |  Trimite mesaj autorului
(A consemnat Marcel MIHALCEA)
Adaugã comentariul tãu la acest articol Comentarii la acest articol:
Nu exist� nici un comentariu la acest articol
Stiri Locale Stiri Locale
Stiri Economie Stiri Economie
Stiri Social Stiri Social
Stiri Sport Stiri Sport
Stiri Eveniment cultural Stiri Eveniment cultural
Stiri Politica Stiri Politica
Stiri, informatii, cursul valutar, datele meteo, horoscop, discutii, forum.
Webdesign by webber.ro | Domenii premium
©2003-2006 Drepturile de autor asupra intregului continut al acestui site apartin in totalitate Grupul de Presa Accent SRL Piatra Neamt
Reproducerea totala sau partiala a materialelor este permisa numai cu acordul Grupului de Presa Accent Piatra Neamt.
Grupului de Presa Accent SRL - societate in insolventa, in insolvency, en procedure collective