Monitorul de Neamt si Roman ziarul din judetul Neamt cu cei mai multi cititori
  Stiri azi     Arhiva     Cautare     Anunturi     Forum     Redactia  
AutentificareAutentificareInregistrare 
Calendar- Arhiva de Stiri Octombrie 2017
LMMJVSD
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031     
Stiri pe e-mail - Newsletter Monitorul de Neamt Newsletter
Nume:
Email:
Links - Link-uri catre site-uri utile Link-uri
 Judetul Neamt
 Video Production
 Cambridge
Optiuni Pagina Optiuni pagina
Adauga in Favorites Adauga in Favorites
Seteaza Pagina de start Seteaza Pagina de start
Tipareste pagina Tipareste pagina


























Monitorul de Neamt » Stiri Locale 14 Octombrie 2017
Tipãreste articolul - Varianta pentru imprimantã Trimite acest articol unui prieten  prin email

Tehnica electronic� pe l�mpi, o lume fascinant�

• pasionatii de tehnic� electronic� pe tuburi folosit� �n auditiile muzicale Hi-Fi si-au dat �nt�lnire la Bicaz • „Pasiunea pentru tuburi este ca un virus. O dat� contaminat, nu exist� antidot. Tehnica electronic� pe l�mpi este o lume fascinant� prin calitatea auditiilor ce-o dep�seste pe cea tranzistorizat�“, spune inginerul Petru Manole •

Biblioteca Mihai Eminescu Bicaz a fost s�mb�t�, 7 octombrie, locul de �nt�lnire al iubitorilor si pasionatilor de tehnic� electronic� pe tuburi (l�mpi) folosit� �n auditiile muzicale. �mp�timitii genului au ales ca destinatie Bicazul, la invitatia unui coleg de pasiune din urbea de sub baraj, inginerul Petru Manole, care cocheteaz� cu o astfel de preocupare din anii facult�tii. „Pasiunea pentru tuburi este ca un virus. O dat� contaminat, nu exist� antidot. Dragostea pentru electronic� o am din liceu si mai ales din facultate. De prin 2005 am f�cut cunostint� cu aceast� comunitate, care activeaz� pe forumurile pentaforum.ro sau elforum.ro, de unde am avut foarte multe de �nv�tat si consider c� �nc� mai am. Tehnica electronic� pe l�mpi este o lume fascinant� prin calitatea auditiilor ce-o dep�seste pe cea tranzistorizat�. Basca faptul c� fiecare aparat este rezultatul creatiei fiec�rui individ pasionat de electronic�“, a declarat Petru Manole. Oaspetii electronisti ai bibliotecii publice din Bicaz au descins �n orasul din coasta Ceahl�ului din Bucuresti, Ploiesti, Brasov, Bistrita N�s�ud, Suceava, Bac�u, Piatra Neamt si orasul gazd�. „Pentru o zi s-au prezentat amplificatoare construite exclusiv de c�tre pasionati, s-a discutat despre tipologie, clas� de functionare, tipuri de tuburi folosite, f�c�ndu-se auditii cu fiecare amplicator si compar�ndu-se diferentele de sunet“, a ad�ugat inginerul bic�jean, de la care am aflat c� toate �nt�lnirile de acest gen s-au desf�surat p�n� �n prezent �n Capital�, Bicazul fiind prima localitate din tar� agreat� de membrii comunit�tii pasionati de muzic� Hi-Fi. „Comunic�nd prin forumurile noaste, la un moment dat unul dintre colegii de breasl� a lansat ideea s� ne �nt�lnim si undeva �nafara Bucurestiului. Asta din dou� motive, unul pentru a �nlesni deplasarea celor din nordul t�rii si doi pentru a ne cunoaste si noi mai bine patria. Primul care a fost receptiv propunerii a fost colegul de la Bicaz, care ne-a oferit sansa acestui loc minunat, propunere la care o parte dintre noi am sbscris si s�ntem fericiti“, a declarat reprezentantul din Bistrita N�s�ud, care a c�lcat Bicazul av�nd al�turi sotia si fiul s�u, elev �n clasa a V-a. La plecare, toti participantii s-au declarat multumiti de calitatea activit�tii, de frumusetea zonei si ospitalitatea bic�jenilor, promit�nd c� se vor mai �ntoarce la Bicaz si cu prilejul altor ocazii. C�t despre Biblioteca Mihai Eminesc au avut numai cuvinte de laud�.

Ce si cum despre sunetul hi-fi

Hi-Fi sau HiFi (din engez� High Fidelity - de �nalt� precizie, de �nalt� fidelitate) este un termen care indic� calitatea �nalt� de reproducere a sunetului, care este foarte aproape de original, prin echipamente audio stereo. Termenul este folosit de utilizatorii sistemelor stereo de cas� si de pasionatii de home audio (audiofili) pentru a se distinge de sunetul de calitate mai slab� produs de echipamente audio ieftine, sau de calitate inferioar� prin caracteristicile de reproducere a sunetului, caracteristic �nregistr�rilor efectuate p�n� la sf�rsitul anilor 1940. Un sistem cu sunet Hi-Fi este capabil sa creeze o iluzie sonor� c�t mai conving�toare, astfel �nc�t atunci c�nd inchizi ochii s� ai senzatia c� muzicienii s�nt �n camer� cu tine sau c� tu esti chiar �n fata lor, �n sala de concerte. Pentru ca acest lucru s� se �nt�mple, este necesar ca sistemul audio s� �ndeplineasc� mai multe conditii. Stereofonia este un termen provenit din greaca (stereo - solid / fone - voce) si a fost introdus �n 1927 de firma american� Western Electric Company. Stereofonia este o metod� de reproducere a �nregistr�rilor utiliz�nd dou� sau mai multe incinte acustice (boxe) care creaz� o iluzie acustic� – interpretii trebuie s� par� c� s�nt �n camer� cu noi, pozitionati clar �n spatiu. Sunetele nu trebuie percepute ca venind din boxe ci din spatiul dintre ele. Cu c�t iluzia este mai puternic�, cu at�t percepem senzatia de „ad�ncime“ (unele instrumente s�nt mai departe de noi, altele mai aproape) si de „aer �ntre instrumente“ (diverse instrumente s�nt localizabile clar, nu se acoper� unele pe celelalte, pare c� exist� un spatiu �ntre ele, �n care totusi se �nt�mpl� ceva). Termenul englezesc „soundstage“ este sugestiv �n aceast� privint�. Putem concluziona c� avem un soundstage bun dac� atunci c�nd �nchidem ochii boxele dispar din peisaj, iar sunetele par emise �n mod natural de multe surse usor de identificat �n spatiu de la st�nga la dreapta si din fat� spre spate. �n acelasi timp, reproducerea corect� si echilibrat� a �ntregii plaje de frecvente audio este la fel de important�, la fel ca si capacitatea sistemului audio de a oferi o dinamic� c�t mai realist� a sunetului. Un sistem care va exagera frecventele joase va p�rea �nfundat, unul care le va accentua pe cele �nalte va suna prea subtire, unul care va atenua mediile va p�rea lipsit de viat�. Basul trebuie sa fie prezent, clar, puternic, controlat si bine temporizat (notele s� nu fie lungite �n mod artificial sau cu efect ca din butoi). Frecventele medii s�nt importante fiindc� acolo vor fi reproduse vocile, sunetul trebuie s� fie clar si puternic dar delicat, nu agresiv. �naltele s�nt principalele responsabile pentru pozitionarea spatial� a sunetului, pentru detalii si pentru atmosfera �nregistr�rii. Sistemul audio trebuie s� fie capabil s� reproduc� cele mai fine detalii din �nregistrare (reverberatiile din s�lile �n care au fost f�cute �nregistr�rile, de exemplu) si s� fie capabil s� dezvolte o dinamic� mai realist�. Dinamica unei �nregistr�ri reprezint� capacitatea de a reproduce cresteri bruste de nivel sonor, p�str�nd detaliile si nuantele. Cele mai edificatoare �nregistr�ri s�nt cele de muzic� simfonic� sau oper�. Imaginati-v� c� ascultati un pasaj cu un flaut care c�nt� �n surdin� si, �n secunda urm�toare, o orchestr� de mari dimensiuni tun� si fulger� (vezi Verdi). Ascult�torul trebuie s� resimt� un adev�rat soc, s� fie tintuit �n scaun �n momentul desc�tus�rii de energie. Toate aceste detalii au fost preluate de pe avstoreblog.

Articol afisat de 929 ori  |  Alte articole de acelasi autor  |  Trimite mesaj autorului
(Ion ASAVEI)
Adaugã comentariul tãu la acest articol Comentarii la acest articol:
Nu exist� nici un comentariu la acest articol
Stiri Locale Stiri Locale
Stiri, informatii, cursul valutar, datele meteo, horoscop, discutii, forum.
Webdesign by webber.ro | Domenii premium
©2003-2006 Drepturile de autor asupra intregului continut al acestui site apartin in totalitate Grupul de Presa Accent SRL Piatra Neamt
Reproducerea totala sau partiala a materialelor este permisa numai cu acordul Grupului de Presa Accent Piatra Neamt.
Grupului de Presa Accent SRL - societate in insolventa, in insolvency, en procedure collective