Monitorul de Neamt si Roman ziarul din judetul Neamt cu cei mai multi cititori
  Stiri azi     Arhiva     Cautare     Anunturi     Forum     Redactia  
AutentificareAutentificareInregistrare 
Calendar- Arhiva de Stiri Iulie 2017
LMMJVSD
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31      
Stiri pe e-mail - Newsletter Monitorul de Neamt Newsletter
Nume:
Email:
Links - Link-uri catre site-uri utile Link-uri
 Judetul Neamt
 Video Production
 Cambridge
Optiuni Pagina Optiuni pagina
Adauga in Favorites Adauga in Favorites
Seteaza Pagina de start Seteaza Pagina de start
Tipareste pagina Tipareste pagina


























Monitorul de Neamt » Stiri Locale 22 Iulie 2017
Tipãreste articolul - Varianta pentru imprimantã Trimite acest articol unui prieten  prin email

R�zboi total cu fostii directori

• primarul si consilierii locali pietreni ai PNL aduc grave acuze fostilor directori de la Locativserv si Publiserv • ei au fost recent �nlocuiti din functii • li se imput� premii consistente, contracte de asistent� juridic� f�cute cu firme de avocatur�, sponsoriz�ri, externalizarea unor servicii, efectuarea de investitii aiurea la un imobil, etc • e posibil ca toate aceste acuzatii s� capete aspect penal •

Reprezentantii Consiliului Local �n AGA la Publiserv, respectiv
Locativserv au realizat o analiz� a situatiei existente, iar �n urma
acestei analize primarul Dragos Chitic, �mpreun� cu echipa de consilieri liberali au stabilit un plan de m�suri pentru eficientizarea celor dou� firme. Ieri, concluziile au fost prezentate �n cadrul unei conferinte de pres�, iar acuzele la adresa fostilor directori, J�nel Iosub la prima firm�, respectiv Adrian Nit�, la a doua s�nt grave. Si n-ar fi exclus s� capete conotatie penal�. „�n sedinta de luna trecut� am reusit s� schimb�m reprezentantii CL �n AGA la Publiserv si Locativserv deoarece deveniser� executanti de comenzi politice �n detrimentul unei bune function�ri si a folosirii eficiente a banilor publici. Colegii mei liberali, membri �n AGA la cele dou� societ�ti au realizat o analiz� a situatiei, iar �n urma acesteia am stabilit un plan de m�suri urgente pentru functionarea eficient� si furnizarea de servicii de calitate la preturi corecte“, a declarat primarul Dragos Chitic. �n cadrul conferintei s-a mai spus c� s-au g�sit nereguli si c� banul public a fost cheltuit dup� bunul plac al conducerii, total neoportun si nejustificat. „Am analizat cu colegii hot�r�rile AGA si CA, precum si deciziile luate de directorii generali ai celor dou� societ�ti de la �nceputul mandatului si p�n� �n prezent. La ambele firme din subordinea CL Piatra Neamt am constatat nereguli, fapt ce ne demonstreaz� c� banul public a fost cheltuit dup� bunul plac si pentru a satisface interese personale. Pe l�ng� cheltuirea banului public �n mod discretionar si neoportun, lipsa unor abilit�ti manageriale a dus la revocarea din functie a directorilor“, a sustinut Valentin Ciobanu, consilier PNL. Pentru a eficientiza activitatea, consilierii liberali si primarul Chitic au un plan de m�suri care vrea s� duc� la stoparea cheltuielii abuzive a banului public si la cresterea calit�tii serviciilor oferite c�tre cet�teni. „La Publiserv ne dorim o alt� abordare a managementului. Fiind o societate de utilitate public�, ea nu are rolul de a face c�t mai mult profit, ci trebuie s� realizeze servicii publice de calitate si la preturi corecte. �n perioada imediat urm�toare, conducerea Publiserv va trebui pe de o parte s� elimine anumite cheltuieli, care nu s�nt oportune si m� refer la cele de protocol, sponsoriz�ri etc, iar pe de alt� parte s�-si eficientizeze activitatea prin cresterea calit�tii lucr�rilor si limitarea subcontract�rii
acestora. Si la Locativserv vom reduce cheltuielile prin eliminarea
tuturor fondurilor de protocol, a contractelor de sponsorizare, precum
si a contractelor neoportune pentru firm�“, a afirmat Romel B�rjoveanu, liderul consilierilor locali PNL.

Motivele revoc�rii directorului de la Publiserv si neregulile constatate

�ntr-un comunicat de pres� se arat� si ce a determinat schimbarea sefului de la Publiserv: „�n urma studiului deciziilor CA �nsotite de referatele �ntocmite si avizate cu privire la acordarea premiilor anuale, s-a constatat lipsa abilitatilor manageriale; lipsa componentei manageriale ce a condus la imposibilitatea �ntocmirii planului de administrare care fac imposibil� evaluarea managementului“. Informarea de pres� arat� si ce aspecte au fost considerate ca nereguli dup� analiza hot�r�rilor AGA si CA, precum si deciziile directorului de la �nceputul mandatului: „ �n februarie 2017, AGA este informat� despre necesitatea reducerii cheltuielilor cu personalul Publiserv datorit� fondurilor insuficiente, iar �n luna martie 2017 �ntreg personalul intr� �n concediu f�r� plat� pentru 5 zile, iar 9 muncitori s�nt disponibilizati. Cu toate acestea, dou� luni mai t�rziu conducerea �si aprob� premii �n valoare de aproximativ 70.000 lei; �n data de 12 decembrie 2016, este semnat un act aditional la contractul de mandat al directorului general prin care se precizeaz� c� are dreptul s� primeasc�, pentru �ndeplinirea obiectivelor, p�n� la 12 �ndemnizatii brute �n valoare 7.170 lei fiecare, �nsemn�nd 86.000 lei; desi exist� compartiment juridic �n cadrul societ�tii, s-a �ncheiat un contract de asistent� juridic� �n valoare de 4.000 lei pentru un conflict de munc� si altul de 13.000 lei cu o alt� cas� de avocatur�; numeroase contracte de sponsorizare cu ONG-uri, care la o prim� evaluare s�nt de peste 10.000 lei, si care, la fel ca �n cazul Locativserv, au ca principal� activitate sesizarea ANI cu privire la anumiti consilieri din cadrul CL; la capitoul cheltuieli neoportune �ncadr�m comandarea de agende, pixuri si calendare �n valoare de 10.000 lei; numeroase contracte de externalizare ale serviciilor Publiserv c�tre privati; achizitii de autovehicule, parte dintre ele nefunctionale; nepunerea �n aplicare a comenzilor date de Comisia rutier�, lucru care a dus la periclitarea sigurantei �n trafic; management defectuos al lucr�rilor de asfaltare si marcaje rutiere din Piatra Neamt“. �n comunicat se mai arat� si ce ar trebui s� aib� �n vedere noua conducere. Pe partea economic� se vrea eliminarea premiilor anuale oferite conducerii, eliminarea tuturor fondurilor de protocol ale conducerii si eliminarea contractelor de sponsorizare. Pe partea tehnic� cele vizate s�nt numeroase: „analiza parcului auto existent si luarea de m�suri pentru achizitionarea de utilaje mai performante, care s� permit� societ�tii s�-si onoreze singur� comenzile si s� limiteze subcontractarea; urgentarea punerii �n aplicare a comenzilor venite de la Comisia rutier�, pentru c� aici discut�m de m�suri imediate �n sprijinul sigurantei si fluidiz�rii circulatiei rutiere; urgentarea finaliz�rii marcajelor rutiere; cresterea calit�tii lucr�rilor de asfaltare; realizarea lucr�rilor de asfaltare pe timp de noapte dar si �n week-end; existenta unor echipe care s� se ocupe de aducerea la cota str�zii a c�minelor retelelor de utilit�ti; transmiterea c�tre prim�rie, periodic, al unui raport privind stadiul de realizare a comenzilor; o mai bun� organizare �n ceea ce priveste repararea locurilor de joac� si a mobilierului stradal; reparatii capitale pentru zona str. Fermelor, de la Socar p�n� �n sensul giratoriu de la Lidl, b-dul Decebal, de la Muzeul de Istorie p�n� la Casa de Cultur� si b-dul 9 Mai, de la Br�det p�n� la podul de la Piata Central�.

Iat� ce constat�ri s�nt la Locativserv

Dintre motivele revoc�rii directorului general de la Locativserv, consilierii PNL au enumerat: nu avea experient� relevant� �n consultant�, management sau activitate de conducere a unei institutii publice sau din sectorul privat; lipsa planului de management; a efectuat investitii �ntr-un imobil care nu se afla �n proprietatea
Locativ, utiliz�nd exclusiv bani publici; a concediat angajati f�r� a consulta sindicatul; a manifestat un comportament care a afectat imaginea societ�tii si implicit a actionarului majoritar care este CL si nu a respectat contractul de prest�ri servicii �ncheiat cu autoritatea public� local�, gener�nd prejudicii chiriasilor din imobilele
administrate de Locativserv. C�t despre nereguli, iat� ce ar fi imputabil:
„contractele de prest�ri servicii, publicitate si sponsoriz�ri �ncheiate de c�tre Locativserv s�nt semnate doar de c�tre directorul societ�tii, f�r� a avea semn�turile compartimentului juridic si economic; s-a dispus un audit extern, desi exist� compartiment �n cadrul prim�riei care poate audita societatea, pentru care s-a pl�tit 22.000 lei; dup� disponibilizarea unui num�r mare de angajati, pentru a reduce cheltuielile, s-a �ncheiat un contract de prest�ri servicii cu o firm� de consultant� �n domeniul contabil av�nd un pret de 5000/lun�; desi exist� serviciu juridic �n cadrul societ�tii, este f�cut un contract de reprezentare cu un avocat c�ruia i se pl�teste 8.000 lei onorariu pentru actionarea �n judecat� a unor jurnalisti din presa local� si �nc� 6.000 lei pentru a reprezenta societatea �n procesul intentat de c�tre angajatii disponibolizati; efectuarea de investitii �ntr-un imobil ce nu se afla �n
proprietatea Locativserv, utiliz�nd exclusiv bani publici, �n sum� total� de 20.000 lei, reprezent�nd modernizare plus mobilier; a angajat societatea �n cheltuieli ilegale, printr-o deplasare care nu s-a f�cut �n interesul societ�tii, �n perioada 11.01.2017 - 14.01.2017 la Brasov, firma suport�nd toate cheltuielile legate de transport, cazare si mas�. Cazarea s-a f�cut la un hotel de lux pentru care s-a pl�tit 240 euro, pentru doar dou� nopti, precum si plata a 130 euro reprezent�nd m�ncare, b�uturi si produse din minibarul camerei; exist� un contract care ridic� suspiciuni, cu o societate de energie electric� si gaze naturale, pentru locuintele apartin�nd Locativserv pe care �l avem �n continuare �n analiz� �n ceea ce priveste oportunitatea; contracte de dezinsectie si deratizare f�cute cu o firm� privat�, la un pret cu mult mai mare dec�t al serviciilor oferite de Salubritas (care detine exclusivitatea serviciilor pentru domeniul public in Piatra Neamt si cu care trebuia s� fie �ncheiat contractul); numeroase contracte de sponsorizare c�tre un ONG care are ca principal� activitate sesizarea ANI cu privire la anumiti consilieri din cadrul CL; repararea din banii societ�tii a autoturismelor personale ale fostului director general.
Pe l�ng� cheltuirea banului public �n mod discretionar si neoportun,
aici �nt�lnim si fapte care ar trebui s� intre �n analiza organelor
abilitate. Dup� ce vom culege toate informatiile necesare, vom sesiza
si institutiile abilitate“.

Articol afisat de 533 ori  |  Alte articole de acelasi autor  |  Trimite mesaj autorului
(M. NEAMTU)
Adaugã comentariul tãu la acest articol Comentarii la acest articol:
Nu exist� nici un comentariu la acest articol
Stiri Locale Stiri Locale
Stiri, informatii, cursul valutar, datele meteo, horoscop, discutii, forum.
Webdesign by webber.ro | Domenii premium
©2003-2006 Drepturile de autor asupra intregului continut al acestui site apartin in totalitate Grupul de Presa Accent SRL Piatra Neamt
Reproducerea totala sau partiala a materialelor este permisa numai cu acordul Grupului de Presa Accent Piatra Neamt.
Grupului de Presa Accent SRL - societate in insolventa, in insolvency, en procedure collective