R�zboi total cu fostii directori
• primarul si consilierii locali pietreni ai PNL aduc grave acuze fostilor directori de la Locativserv si Publiserv • ei au fost recent �nlocuiti din functii • li se imput� premii consistente, contracte de asistent� juridic� f�cute cu firme de avocatur�, sponsoriz�ri, externalizarea unor servicii, efectuarea de investitii aiurea la un imobil, etc • e posibil ca toate aceste acuzatii s� capete aspect penal • Reprezentantii Consiliului Local �n AGA la Publiserv, respectiv
Locativserv au realizat o analiz� a situatiei existente, iar �n urma
acestei analize primarul Dragos Chitic, �mpreun� cu echipa de consilieri liberali au stabilit un plan de m�suri pentru eficientizarea celor dou� firme. Ieri, concluziile au fost prezentate �n cadrul unei conferinte de pres�, iar acuzele la adresa fostilor directori, J�nel Iosub la prima firm�, respectiv Adrian Nit�, la a doua s�nt grave. Si n-ar fi exclus s� capete conotatie penal�. „�n sedinta de luna trecut� am reusit s� schimb�m reprezentantii CL �n AGA la Publiserv si Locativserv deoarece deveniser� executanti de comenzi politice �n detrimentul unei bune function�ri si a folosirii eficiente a banilor publici. Colegii mei liberali, membri �n AGA la cele dou� societ�ti au realizat o analiz� a situatiei, iar �n urma acesteia am stabilit un plan de m�suri urgente pentru functionarea eficient� si furnizarea de servicii de calitate la preturi corecte“, a declarat primarul Dragos Chitic. �n cadrul conferintei s-a mai spus c� s-au g�sit nereguli si c� banul public a fost cheltuit dup� bunul plac al conducerii, total neoportun si nejustificat. „Am analizat cu colegii hot�r�rile AGA si CA, precum si deciziile luate de directorii generali ai celor dou� societ�ti de la �nceputul mandatului si p�n� �n prezent. La ambele firme din subordinea CL Piatra Neamt am constatat nereguli, fapt ce ne demonstreaz� c� banul public a fost cheltuit dup� bunul plac si pentru a satisface interese personale. Pe l�ng� cheltuirea banului public �n mod discretionar si neoportun, lipsa unor abilit�ti manageriale a dus la revocarea din functie a directorilor“, a sustinut Valentin Ciobanu, consilier PNL. Pentru a eficientiza activitatea, consilierii liberali si primarul Chitic au un plan de m�suri care vrea s� duc� la stoparea cheltuielii abuzive a banului public si la cresterea calit�tii serviciilor oferite c�tre cet�teni. „La Publiserv ne dorim o alt� abordare a managementului. Fiind o societate de utilitate public�, ea nu are rolul de a face c�t mai mult profit, ci trebuie s� realizeze servicii publice de calitate si la preturi corecte. �n perioada imediat urm�toare, conducerea Publiserv va trebui pe de o parte s� elimine anumite cheltuieli, care nu s�nt oportune si m� refer la cele de protocol, sponsoriz�ri etc, iar pe de alt� parte s�-si eficientizeze activitatea prin cresterea calit�tii lucr�rilor si limitarea subcontract�rii
acestora. Si la Locativserv vom reduce cheltuielile prin eliminarea
tuturor fondurilor de protocol, a contractelor de sponsorizare, precum
si a contractelor neoportune pentru firm�“, a afirmat Romel B�rjoveanu, liderul consilierilor locali PNL.
Motivele revoc�rii directorului de la Publiserv si neregulile constatate
�ntr-un comunicat de pres� se arat� si ce a determinat schimbarea sefului de la Publiserv: „�n urma studiului deciziilor CA �nsotite de referatele �ntocmite si avizate cu privire la acordarea premiilor anuale, s-a constatat lipsa abilitatilor manageriale; lipsa componentei manageriale ce a condus la imposibilitatea �ntocmirii planului de administrare care fac imposibil� evaluarea managementului“. Informarea de pres� arat� si ce aspecte au fost considerate ca nereguli dup� analiza hot�r�rilor AGA si CA, precum si deciziile directorului de la �nceputul mandatului: „ �n februarie 2017, AGA este informat� despre necesitatea reducerii cheltuielilor cu personalul Publiserv datorit� fondurilor insuficiente, iar �n luna martie 2017 �ntreg personalul intr� �n concediu f�r� plat� pentru 5 zile, iar 9 muncitori s�nt disponibilizati. Cu toate acestea, dou� luni mai t�rziu conducerea �si aprob� premii �n valoare de aproximativ 70.000 lei; �n data de 12 decembrie 2016, este semnat un act aditional la contractul de mandat al directorului general prin care se precizeaz� c� are dreptul s� primeasc�, pentru �ndeplinirea obiectivelor, p�n� la 12 �ndemnizatii brute �n valoare 7.170 lei fiecare, �nsemn�nd 86.000 lei; desi exist� compartiment juridic �n cadrul societ�tii, s-a �ncheiat un contract de asistent� juridic� �n valoare de 4.000 lei pentru un conflict de munc� si altul de 13.000 lei cu o alt� cas� de avocatur�; numeroase contracte de sponsorizare cu ONG-uri, care la o prim� evaluare s�nt de peste 10.000 lei, si care, la fel ca �n cazul Locativserv, au ca principal� activitate sesizarea ANI cu privire la anumiti consilieri din cadrul CL; la capitoul cheltuieli neoportune �ncadr�m comandarea de agende, pixuri si calendare �n valoare de 10.000 lei; numeroase contracte de externalizare ale serviciilor Publiserv c�tre privati; achizitii de autovehicule, parte dintre ele nefunctionale; nepunerea �n aplicare a comenzilor date de Comisia rutier�, lucru care a dus la periclitarea sigurantei �n trafic; management defectuos al lucr�rilor de asfaltare si marcaje rutiere din Piatra Neamt“. �n comunicat se mai arat� si ce ar trebui s� aib� �n vedere noua conducere. Pe partea economic� se vrea eliminarea premiilor anuale oferite conducerii, eliminarea tuturor fondurilor de protocol ale conducerii si eliminarea contractelor de sponsorizare. Pe partea tehnic� cele vizate s�nt numeroase: „analiza parcului auto existent si luarea de m�suri pentru achizitionarea de utilaje mai performante, care s� permit� societ�tii s�-si onoreze singur� comenzile si s� limiteze subcontractarea; urgentarea punerii �n aplicare a comenzilor venite de la Comisia rutier�, pentru c� aici discut�m de m�suri imediate �n sprijinul sigurantei si fluidiz�rii circulatiei rutiere; urgentarea finaliz�rii marcajelor rutiere; cresterea calit�tii lucr�rilor de asfaltare; realizarea lucr�rilor de asfaltare pe timp de noapte dar si �n week-end; existenta unor echipe care s� se ocupe de aducerea la cota str�zii a c�minelor retelelor de utilit�ti; transmiterea c�tre prim�rie, periodic, al unui raport privind stadiul de realizare a comenzilor; o mai bun� organizare �n ceea ce priveste repararea locurilor de joac� si a mobilierului stradal; reparatii capitale pentru zona str. Fermelor, de la Socar p�n� �n sensul giratoriu de la Lidl, b-dul Decebal, de la Muzeul de Istorie p�n� la Casa de Cultur� si b-dul 9 Mai, de la Br�det p�n� la podul de la Piata Central�.
Iat� ce constat�ri s�nt la Locativserv
Dintre motivele revoc�rii directorului general de la Locativserv, consilierii PNL au enumerat: nu avea experient� relevant� �n consultant�, management sau activitate de conducere a unei institutii publice sau din sectorul privat; lipsa planului de management; a efectuat investitii �ntr-un imobil care nu se afla �n proprietatea
Locativ, utiliz�nd exclusiv bani publici; a concediat angajati f�r� a consulta sindicatul; a manifestat un comportament care a afectat imaginea societ�tii si implicit a actionarului majoritar care este CL si nu a respectat contractul de prest�ri servicii �ncheiat cu autoritatea public� local�, gener�nd prejudicii chiriasilor din imobilele
administrate de Locativserv. C�t despre nereguli, iat� ce ar fi imputabil:
„contractele de prest�ri servicii, publicitate si sponsoriz�ri �ncheiate de c�tre Locativserv s�nt semnate doar de c�tre directorul societ�tii, f�r� a avea semn�turile compartimentului juridic si economic; s-a dispus un audit extern, desi exist� compartiment �n cadrul prim�riei care poate audita societatea, pentru care s-a pl�tit 22.000 lei; dup� disponibilizarea unui num�r mare de angajati, pentru a reduce cheltuielile, s-a �ncheiat un contract de prest�ri servicii cu o firm� de consultant� �n domeniul contabil av�nd un pret de 5000/lun�; desi exist� serviciu juridic �n cadrul societ�tii, este f�cut un contract de reprezentare cu un avocat c�ruia i se pl�teste 8.000 lei onorariu pentru actionarea �n judecat� a unor jurnalisti din presa local� si �nc� 6.000 lei pentru a reprezenta societatea �n procesul intentat de c�tre angajatii disponibolizati; efectuarea de investitii �ntr-un imobil ce nu se afla �n
proprietatea Locativserv, utiliz�nd exclusiv bani publici, �n sum� total� de 20.000 lei, reprezent�nd modernizare plus mobilier; a angajat societatea �n cheltuieli ilegale, printr-o deplasare care nu s-a f�cut �n interesul societ�tii, �n perioada 11.01.2017 - 14.01.2017 la Brasov, firma suport�nd toate cheltuielile legate de transport, cazare si mas�. Cazarea s-a f�cut la un hotel de lux pentru care s-a pl�tit 240 euro, pentru doar dou� nopti, precum si plata a 130 euro reprezent�nd m�ncare, b�uturi si produse din minibarul camerei; exist� un contract care ridic� suspiciuni, cu o societate de energie electric� si gaze naturale, pentru locuintele apartin�nd Locativserv pe care �l avem �n continuare �n analiz� �n ceea ce priveste oportunitatea; contracte de dezinsectie si deratizare f�cute cu o firm� privat�, la un pret cu mult mai mare dec�t al serviciilor oferite de Salubritas (care detine exclusivitatea serviciilor pentru domeniul public in Piatra Neamt si cu care trebuia s� fie �ncheiat contractul); numeroase contracte de sponsorizare c�tre un ONG care are ca principal� activitate sesizarea ANI cu privire la anumiti consilieri din cadrul CL; repararea din banii societ�tii a autoturismelor personale ale fostului director general.
Pe l�ng� cheltuirea banului public �n mod discretionar si neoportun,
aici �nt�lnim si fapte care ar trebui s� intre �n analiza organelor
abilitate. Dup� ce vom culege toate informatiile necesare, vom sesiza
si institutiile abilitate“.
|