Monitorul de Neamt si Roman ziarul din judetul Neamt cu cei mai multi cititori
  Stiri azi     Arhiva     Cautare     Anunturi     Forum     Redactia  
AutentificareAutentificareInregistrare 
Calendar- Arhiva de Stiri Iulie 2017
LMMJVSD
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31      
Stiri pe e-mail - Newsletter Monitorul de Neamt Newsletter
Nume:
Email:
Links - Link-uri catre site-uri utile Link-uri
 Judetul Neamt
 Video Production
 Cambridge
Optiuni Pagina Optiuni pagina
Adauga in Favorites Adauga in Favorites
Seteaza Pagina de start Seteaza Pagina de start
Tipareste pagina Tipareste pagina


























Monitorul de Neamt » Stiri Locale 22 Iulie 2017
Tipãreste articolul - Varianta pentru imprimantã Trimite acest articol unui prieten  prin email

Rãzboi total cu fostii directori

• primarul si consilierii locali pietreni ai PNL aduc grave acuze fostilor directori de la Locativserv si Publiserv • ei au fost recent înlocuiti din functii • li se imputã premii consistente, contracte de asistentã juridicã fãcute cu firme de avocaturã, sponsorizãri, externalizarea unor servicii, efectuarea de investitii aiurea la un imobil, etc • e posibil ca toate aceste acuzatii sã capete aspect penal •

Reprezentantii Consiliului Local în AGA la Publiserv, respectiv
Locativserv au realizat o analizã a situatiei existente, iar în urma
acestei analize primarul Dragos Chitic, împreunã cu echipa de consilieri liberali au stabilit un plan de mãsuri pentru eficientizarea celor douã firme. Ieri, concluziile au fost prezentate în cadrul unei conferinte de presã, iar acuzele la adresa fostilor directori, Jãnel Iosub la prima firmã, respectiv Adrian Nitã, la a doua sînt grave. Si n-ar fi exclus sã capete conotatie penalã. „ÃŽn sedinta de luna trecutã am reusit sã schimbãm reprezentantii CL în AGA la Publiserv si Locativserv deoarece deveniserã executanti de comenzi politice în detrimentul unei bune functionãri si a folosirii eficiente a banilor publici. Colegii mei liberali, membri în AGA la cele douã societãti au realizat o analizã a situatiei, iar în urma acesteia am stabilit un plan de mãsuri urgente pentru functionarea eficientã si furnizarea de servicii de calitate la preturi corecte“, a declarat primarul Dragos Chitic. ÃŽn cadrul conferintei s-a mai spus cã s-au gãsit nereguli si cã banul public a fost cheltuit dupã bunul plac al conducerii, total neoportun si nejustificat. „Am analizat cu colegii hotãrârile AGA si CA, precum si deciziile luate de directorii generali ai celor douã societãti de la începutul mandatului si pînã în prezent. La ambele firme din subordinea CL Piatra Neamt am constatat nereguli, fapt ce ne demonstreazã cã banul public a fost cheltuit dupã bunul plac si pentru a satisface interese personale. Pe lîngã cheltuirea banului public în mod discretionar si neoportun, lipsa unor abilitãti manageriale a dus la revocarea din functie a directorilor“, a sustinut Valentin Ciobanu, consilier PNL. Pentru a eficientiza activitatea, consilierii liberali si primarul Chitic au un plan de mãsuri care vrea sã ducã la stoparea cheltuielii abuzive a banului public si la cresterea calitãtii serviciilor oferite cãtre cetãteni. „La Publiserv ne dorim o altã abordare a managementului. Fiind o societate de utilitate publicã, ea nu are rolul de a face cît mai mult profit, ci trebuie sã realizeze servicii publice de calitate si la preturi corecte. ÃŽn perioada imediat urmãtoare, conducerea Publiserv va trebui pe de o parte sã elimine anumite cheltuieli, care nu sînt oportune si mã refer la cele de protocol, sponsorizãri etc, iar pe de altã parte sã-si eficientizeze activitatea prin cresterea calitãtii lucrãrilor si limitarea subcontractãrii
acestora. Si la Locativserv vom reduce cheltuielile prin eliminarea
tuturor fondurilor de protocol, a contractelor de sponsorizare, precum
si a contractelor neoportune pentru firmã“, a afirmat Romel Bîrjoveanu, liderul consilierilor locali PNL.

Motivele revocãrii directorului de la Publiserv si neregulile constatate

ÃŽntr-un comunicat de presã se aratã si ce a determinat schimbarea sefului de la Publiserv: „ÃŽn urma studiului deciziilor CA însotite de referatele întocmite si avizate cu privire la acordarea premiilor anuale, s-a constatat lipsa abilitatilor manageriale; lipsa componentei manageriale ce a condus la imposibilitatea întocmirii planului de administrare care fac imposibilã evaluarea managementului“. Informarea de presã aratã si ce aspecte au fost considerate ca nereguli dupã analiza hotãrîrilor AGA si CA, precum si deciziile directorului de la începutul mandatului: „ ÃŽn februarie 2017, AGA este informatã despre necesitatea reducerii cheltuielilor cu personalul Publiserv datoritã fondurilor insuficiente, iar în luna martie 2017 întreg personalul intrã în concediu fãrã platã pentru 5 zile, iar 9 muncitori sînt disponibilizati. Cu toate acestea, douã luni mai tîrziu conducerea îsi aprobã premii în valoare de aproximativ 70.000 lei; în data de 12 decembrie 2016, este semnat un act aditional la contractul de mandat al directorului general prin care se precizeazã cã are dreptul sã primeascã, pentru îndeplinirea obiectivelor, pînã la 12 îndemnizatii brute în valoare 7.170 lei fiecare, însemnînd 86.000 lei; desi existã compartiment juridic în cadrul societãtii, s-a încheiat un contract de asistentã juridicã în valoare de 4.000 lei pentru un conflict de muncã si altul de 13.000 lei cu o altã casã de avocaturã; numeroase contracte de sponsorizare cu ONG-uri, care la o primã evaluare sînt de peste 10.000 lei, si care, la fel ca în cazul Locativserv, au ca principalã activitate sesizarea ANI cu privire la anumiti consilieri din cadrul CL; la capitoul cheltuieli neoportune încadrãm comandarea de agende, pixuri si calendare în valoare de 10.000 lei; numeroase contracte de externalizare ale serviciilor Publiserv cãtre privati; achizitii de autovehicule, parte dintre ele nefunctionale; nepunerea în aplicare a comenzilor date de Comisia rutierã, lucru care a dus la periclitarea sigurantei în trafic; management defectuos al lucrãrilor de asfaltare si marcaje rutiere din Piatra Neamt“. ÃŽn comunicat se mai aratã si ce ar trebui sã aibã în vedere noua conducere. Pe partea economicã se vrea eliminarea premiilor anuale oferite conducerii, eliminarea tuturor fondurilor de protocol ale conducerii si eliminarea contractelor de sponsorizare. Pe partea tehnicã cele vizate sînt numeroase: „analiza parcului auto existent si luarea de mãsuri pentru achizitionarea de utilaje mai performante, care sã permitã societãtii sã-si onoreze singurã comenzile si sã limiteze subcontractarea; urgentarea punerii în aplicare a comenzilor venite de la Comisia rutierã, pentru cã aici discutãm de mãsuri imediate în sprijinul sigurantei si fluidizãrii circulatiei rutiere; urgentarea finalizãrii marcajelor rutiere; cresterea calitãtii lucrãrilor de asfaltare; realizarea lucrãrilor de asfaltare pe timp de noapte dar si în week-end; existenta unor echipe care sã se ocupe de aducerea la cota strãzii a cãminelor retelelor de utilitãti; transmiterea cãtre primãrie, periodic, al unui raport privind stadiul de realizare a comenzilor; o mai bunã organizare în ceea ce priveste repararea locurilor de joacã si a mobilierului stradal; reparatii capitale pentru zona str. Fermelor, de la Socar pînã în sensul giratoriu de la Lidl, b-dul Decebal, de la Muzeul de Istorie pînã la Casa de Culturã si b-dul 9 Mai, de la Brãdet pînã la podul de la Piata Centralã.

Iatã ce constatãri sînt la Locativserv

Dintre motivele revocãrii directorului general de la Locativserv, consilierii PNL au enumerat: nu avea experientã relevantã în consultantã, management sau activitate de conducere a unei institutii publice sau din sectorul privat; lipsa planului de management; a efectuat investitii într-un imobil care nu se afla în proprietatea
Locativ, utilizînd exclusiv bani publici; a concediat angajati fãrã a consulta sindicatul; a manifestat un comportament care a afectat imaginea societãtii si implicit a actionarului majoritar care este CL si nu a respectat contractul de prestãri servicii încheiat cu autoritatea publicã localã, generînd prejudicii chiriasilor din imobilele
administrate de Locativserv. Cît despre nereguli, iatã ce ar fi imputabil:
„contractele de prestãri servicii, publicitate si sponsorizãri încheiate de cãtre Locativserv sînt semnate doar de cãtre directorul societãtii, fãrã a avea semnãturile compartimentului juridic si economic; s-a dispus un audit extern, desi existã compartiment în cadrul primãriei care poate audita societatea, pentru care s-a plãtit 22.000 lei; dupã disponibilizarea unui numãr mare de angajati, pentru a reduce cheltuielile, s-a încheiat un contract de prestãri servicii cu o firmã de consultantã în domeniul contabil avînd un pret de 5000/lunã; desi existã serviciu juridic în cadrul societãtii, este fãcut un contract de reprezentare cu un avocat cãruia i se plãteste 8.000 lei onorariu pentru actionarea în judecatã a unor jurnalisti din presa localã si încã 6.000 lei pentru a reprezenta societatea în procesul intentat de cãtre angajatii disponibolizati; efectuarea de investitii într-un imobil ce nu se afla în
proprietatea Locativserv, utilizînd exclusiv bani publici, în sumã totalã de 20.000 lei, reprezentînd modernizare plus mobilier; a angajat societatea în cheltuieli ilegale, printr-o deplasare care nu s-a fãcut în interesul societãtii, în perioada 11.01.2017 - 14.01.2017 la Brasov, firma suportînd toate cheltuielile legate de transport, cazare si masã. Cazarea s-a fãcut la un hotel de lux pentru care s-a plãtit 240 euro, pentru doar douã nopti, precum si plata a 130 euro reprezentînd mîncare, bãuturi si produse din minibarul camerei; existã un contract care ridicã suspiciuni, cu o societate de energie electricã si gaze naturale, pentru locuintele apartinînd Locativserv pe care îl avem în continuare în analizã în ceea ce priveste oportunitatea; contracte de dezinsectie si deratizare fãcute cu o firmã privatã, la un pret cu mult mai mare decît al serviciilor oferite de Salubritas (care detine exclusivitatea serviciilor pentru domeniul public in Piatra Neamt si cu care trebuia sã fie încheiat contractul); numeroase contracte de sponsorizare cãtre un ONG care are ca principalã activitate sesizarea ANI cu privire la anumiti consilieri din cadrul CL; repararea din banii societãtii a autoturismelor personale ale fostului director general.
Pe lîngã cheltuirea banului public în mod discretionar si neoportun,
aici întîlnim si fapte care ar trebui sã intre în analiza organelor
abilitate. Dupã ce vom culege toate informatiile necesare, vom sesiza
si institutiile abilitate“.

Articol afisat de 473 ori  |  Alte articole de acelasi autor  |  Trimite mesaj autorului
(M. NEAMTU)
Adaugã comentariul tãu la acest articol Comentarii la acest articol:
Nu exist� nici un comentariu la acest articol
Stiri Locale Stiri Locale
Stiri, informatii, cursul valutar, datele meteo, horoscop, discutii, forum.
Webdesign by webber.ro | Domenii premium
©2003-2006 Drepturile de autor asupra intregului continut al acestui site apartin in totalitate Grupul de Presa Accent SRL Piatra Neamt
Reproducerea totala sau partiala a materialelor este permisa numai cu acordul Grupului de Presa Accent Piatra Neamt.
Grupului de Presa Accent SRL - societate in insolventa, in insolvency, en procedure collective