HeidelbergCement, proiect de responsabilitate social�
• c�teva zeci de elevi de la Scoala Tasca au participat la fabrica de ciment, la un atelier de upcycling, �n cadrul proiectului Acces la Educatie • scolarii au �nv�tat cum s� recicleze si s� reutilizeze deseuri, transform�ndu-le �n obiecte valoroase • „Ne canaliz�m energia si resursele �n proiecte eficiente pentru comunitate“, a declarat Marius Lupa, director al fabricii de ciment •
Compania HeidelbergCement Rom�nia a organizat, la finele lunii mai, o manifestare care i-a avut ca principali beneficiari pe 40 de elevi de la Scoala Gimnazial� Tasca. Copiii au �nv�tat, �n cadrul unui atelier de upcycling, cum s� recicleze si s� reutilizeze deseuri, transform�ndu-le �ntr-un obiect valoros. Activitatea se �nscrie �n cadrul proiectului de responsabilitate social� Acces la Educatie, initiat �n anul 2013 de firma amintit� din dorinta de a creste gradul de educatie nonformal� a copiilor si tinerilor din comunit�tile care g�zduiesc fabrici de ciment. Prima �nt�lnire a avut loc la Fieni, cea de a doua comunele Soimus si B�ita, iar ultima la Tasca, �n total, aproximativ 120 de elevi particip�nd la manifest�ri. „Acord�m o atentie deosebit� comunit�tilor gazd� si dedic�m continuu resurse pentru dezvoltarea durabil� a acestora, �n special a tinerilor. Astfel, ne canaliz�m energia si resursele �n proiecte eficiente pentru comunitate“, a explicat Marius Lupa, director al fabricii de ciment Tasca. �n Rom�nia, exist� deja initiative de upcycling care s� valorifice deseurile precum PET-uri, h�rtie, carton, sticl�, materiale textile, doze de aluminiu, paleti sau cauciucuri cu scopul de a reduce risipa de materiale, folosindu-le pe cele deja existente. Prin upcycling se produc accesorii, obiecte decorative, mobilier sau obiecte de iluminat cu valoare mai mare dec�t deteurile din care au provenit acestea. Copiii participanti la ateliere au �nv�tat de ce este important s� colecteze selectiv, s� recicleze si s� refoloseasc�, de exemplu, sticle din plastic, transform�ndu-le �ntr-un ghiveci de flori sau �ntr-un suport pentru accesorii scolare si cum acest proces reduce consumul de materiale pentru crearea de produse noi, contribuind la reducerea consumului de energie, a polu�rii apei, aerului si solului. Totodat�, pentru a-i determina pe cei mici s� refoloseasc� c�t mai creativ tot mai multe deseuri, HeidelbergCement va expune toate lucr�rile copiilor �n cadrul fabricilor de ciment si le va premia pe cele mai inovative. Proiectul Acces la Educatie are loc �n dou� etape pe an �n localit�tile �n care �si desf�toar� activitatea cele trei fabrici de ciment ale HeidelbergCement Rom�nia. Scopul proiectului este de a sprijini educatia nonformal� a copiilor din comunit�tile gazd� prin crearea, �n parteneriat cu autorit�tile si institutiile de �nv�t�m�nt locale, a unui spatiu instructiv-educativ mai flexibil dec�t cel scolar.
Despre HeidelbergCement Rom�nia
HeidelbergCement Rom�nia SA este unul dintre cei mai importanti produc�tori de ciment, betoane si agregate de pe piata local�, membru al grupului german HeidelbergCement. Compania a luat nastere �n anul 2015, prin fuziunea Carpatcement Holding S.A., Carpat Beton S.R.L. si Carpat Agregate S.A., care au fost �nfiintate �ntre 1998 si 2004 ca parte a investitiilor realizate �n Rom�nia de grupul HeidelbergCement, care dep�sesc 500 de milioane de euro. HeidelbergCement Rom�nia S.A. detine trei fabrici de ciment, situate la Tasca, Fieni si Chisc�daga, 19 statii de betoane, 7 cariere si 5 balastiere de agregate. Compania produce si comercializeaz� ciment si betoane de diverse clase (de �nalt� rezistent�, pentru �mbr�c�minti rutiere, pentru lucr�ri hidrotehnice, de uz general si poriment), precum si agregate de carier� si de balastier�. Compania are aproximativ 1.000 de angajati (ciment, betoane, agregate, transport & logistic�, combustibili alternativi). Odat� cu preluarea produc�torului italian de ciment Italcementi, grupul HeidelbergCement a devenit num�rul 1 �n productia de agregate, num�rul 2 �n productia de ciment si num�rul 3 �n productia de betoane, la nivel mondial. Grupul are aproximativ 63.000 de angajati �n peste 3.000 de locuri de productie din circa 60 de t�ri din �ntreaga lume.
|