Autorit�tile sustin c�-s gata de iarn�
• s-a pus la punct modul �n care trebuie procedat �n caz de situatii grele generate de iarn� • primarii zic c� c� s�nt preg�titi de lupta cu n�metii • a fost realizat� o evident� a dializatilor si a gravidelor ce pot naste �n perioada iernii •
Comitetul Judetean pentru Situatii de Urgent� s-a �nt�lnit �n sedint�, vineri, 4 noiembrie, av�nd pe ordinea de zi teme referitoare la preg�tirea pentru iarn�, cu prezentarea si dezbaterea m�surilor pentru monitorizarea si gestionarea situatiilor de urgent� specifice sezonului rece; prezentarea si dezbaterea unor inform�ri privind stadiul preg�tirii pentru �ntretinerea drumurilor nationale, judetene si locale �n iarna 2016-2017 etc. La sedint� au participat primarii din toate unit�tile administrativ teritoriale din judet. „Este o �nt�lnire care are loc �n fiecare an �n aceast� perioad�, c�nd analiz�m stadiul preg�tirilor pentru acest anotimp. La nivelul judetului nostru, din calendarul de actiuni preg�titoare s-a parcurs etapa aprob�rii planurilor operative de actiune pe timpul iernii si transmiterea lor la ISU pentru centralizare de date si m�suri. Urm�rim aprovizionarea bazelor cu carburanti, aprovizionarea cu materiale antiderapante - �n functie de necesit�ti, acolo unde este cazul - starea utilajelor proprii si/sau �nchiriate si dac� se reg�sesc �n baze. Am actualizat situatia contractelor de desz�pezire �ncheiate de autorit�tile locale cu operatori economici. Respect�nd principiul transparentei, aceast� situatie va fi publicat� pe site-ul Institutiei Prefectului“, a declarat prefectul Niculina Dobril�. Conform raport�rilor primite, dintr-un total de 83 de prim�rii, 22 au contracte de prest�ri servicii de desz�pezire. Dintre acestea, 4 au avut optiunea ca o parte din activitate s� se realizeze si �n regie proprie, 10 s�nt �n curs de perfectare a unui contract, iar 51 realizeaz� desz�pezirea �n regie proprie. Prefectul a precizat necesitatea respect�rii procedurii CJSU, pentru prevenirea deceselor prin hipotermie a persoanelor f�r� ad�post si a celor care locuiesc �n spatii ne�nc�lzite. O alt� problem� care a fost ridicat� este cea a comunic�rii. „Avem �n vedere actualizarea protocoalelor de colaborare pentru efectuarea schimbului permanent de informatii pe perioada sezonului rece si a celui pentru mentinerea viabilit�tii drumurilor pe timpul iernii, �ntre Serviciul Politiei Rutiere si sectia de drumuri nationale, Consiliul Judetean si consiliile locale“ a mai precizat prefectul. Cu acest prilej au fost amintite si prevederile referitoare la producerea unor situatii periculoase ce impun decizia de suspendare a cursurilor elevilor. Aceasta se poate lua la cererea directorului si cu aprobarea inspectorului, la cererea inspectorului scolar general, cu aprobarea ministerului. „V� rog s� aveti �n vedere m�surile pentru protejarea elevilor pe timpul deplas�rii la si de la unit�tile scolare, c�t si pe parcursul desf�sur�rii cursurilor, verificati si v� convingeti c� aveti stocurile necesare pentru �nc�lzirea scolilor“, a trasmis Niculina Dobril�. A fost actualizat� lista spatiilor disponibile la nivelul autorit�tilor locale pentru cazarea persoanelor surprinse �n trafic de fenomene meteorologice extreme; au fost operationalizate spatiile pentru cazarea persoanelor f�r� ad�post; a fost �ntocmit� situatia persoanelor care au nevoie de dializ�, cu datele de contact, pe zone ale judetului, centre de dializ� si firme care asigur� transportul acestora (�n total 306 persoane); a fost elaborat� evidenta gravidelor care se �nscriu cu data prezumtiv� a nasterii �n intervalul 15 noiembrie 2016 - 15 martie 2017 - evidenta acestora fiind organizat� pe medici, localit�ti, zone expuse �nz�pezirii si grad de risc. �n cadrul �nt�lnirii CJSU a fost aprobat� o hot�r�re privind aprobarea m�surilor pentru monitorizarea si gestionarea situatiilor de urgent� specifice sezonului rece �n iarna 2016-2017.
|