Autoritãtile sustin cã-s gata de iarnã
• s-a pus la punct modul în care trebuie procedat în caz de situatii grele generate de iarnã • primarii zic cã cã sînt pregãtiti de lupta cu nãmetii • a fost realizatã o evidentã a dializatilor si a gravidelor ce pot naste în perioada iernii •
Comitetul Judetean pentru Situatii de Urgentã s-a întîlnit în sedintã, vineri, 4 noiembrie, avînd pe ordinea de zi teme referitoare la pregãtirea pentru iarnã, cu prezentarea si dezbaterea mãsurilor pentru monitorizarea si gestionarea situatiilor de urgentã specifice sezonului rece; prezentarea si dezbaterea unor informãri privind stadiul pregãtirii pentru întretinerea drumurilor nationale, judetene si locale în iarna 2016-2017 etc. La sedintã au participat primarii din toate unitãtile administrativ teritoriale din judet. „Este o întîlnire care are loc în fiecare an în aceastã perioadã, cînd analizãm stadiul pregãtirilor pentru acest anotimp. La nivelul judetului nostru, din calendarul de actiuni pregãtitoare s-a parcurs etapa aprobãrii planurilor operative de actiune pe timpul iernii si transmiterea lor la ISU pentru centralizare de date si mãsuri. Urmãrim aprovizionarea bazelor cu carburanti, aprovizionarea cu materiale antiderapante - în functie de necesitãti, acolo unde este cazul - starea utilajelor proprii si/sau închiriate si dacã se regãsesc în baze. Am actualizat situatia contractelor de deszãpezire încheiate de autoritãtile locale cu operatori economici. Respectînd principiul transparentei, aceastã situatie va fi publicatã pe site-ul Institutiei Prefectului“, a declarat prefectul Niculina Dobrilã. Conform raportãrilor primite, dintr-un total de 83 de primãrii, 22 au contracte de prestãri servicii de deszãpezire. Dintre acestea, 4 au avut optiunea ca o parte din activitate sã se realizeze si în regie proprie, 10 sînt în curs de perfectare a unui contract, iar 51 realizeazã deszãpezirea în regie proprie. Prefectul a precizat necesitatea respectãrii procedurii CJSU, pentru prevenirea deceselor prin hipotermie a persoanelor fãrã adãpost si a celor care locuiesc în spatii neîncãlzite. O altã problemã care a fost ridicatã este cea a comunicãrii. „Avem în vedere actualizarea protocoalelor de colaborare pentru efectuarea schimbului permanent de informatii pe perioada sezonului rece si a celui pentru mentinerea viabilitãtii drumurilor pe timpul iernii, între Serviciul Politiei Rutiere si sectia de drumuri nationale, Consiliul Judetean si consiliile locale“ a mai precizat prefectul. Cu acest prilej au fost amintite si prevederile referitoare la producerea unor situatii periculoase ce impun decizia de suspendare a cursurilor elevilor. Aceasta se poate lua la cererea directorului si cu aprobarea inspectorului, la cererea inspectorului scolar general, cu aprobarea ministerului. „Vã rog sã aveti în vedere mãsurile pentru protejarea elevilor pe timpul deplasãrii la si de la unitãtile scolare, cît si pe parcursul desfãsurãrii cursurilor, verificati si vã convingeti cã aveti stocurile necesare pentru încãlzirea scolilor“, a trasmis Niculina Dobrilã. A fost actualizatã lista spatiilor disponibile la nivelul autoritãtilor locale pentru cazarea persoanelor surprinse în trafic de fenomene meteorologice extreme; au fost operationalizate spatiile pentru cazarea persoanelor fãrã adãpost; a fost întocmitã situatia persoanelor care au nevoie de dializã, cu datele de contact, pe zone ale judetului, centre de dializã si firme care asigurã transportul acestora (în total 306 persoane); a fost elaboratã evidenta gravidelor care se înscriu cu data prezumtivã a nasterii în intervalul 15 noiembrie 2016 - 15 martie 2017 - evidenta acestora fiind organizatã pe medici, localitãti, zone expuse înzãpezirii si grad de risc. ÃŽn cadrul întîlnirii CJSU a fost aprobatã o hotãrîre privind aprobarea mãsurilor pentru monitorizarea si gestionarea situatiilor de urgentã specifice sezonului rece în iarna 2016-2017.
|