Medicii de la Urgente: „Nu st�m la cafele!“
• conducerea Spitalului Roman a organizat o conferint� de pres� pentru a r�spunde criticilor aduse de un pacient pe site-ul prim�riei referitor la aglomeratia de la Urgente • medicii au explicat de ce se asteapt� at�t de mult la CPU •
Cea de a doua conferint� organizat� la Spitalul de Urgent� Roman anul acesta a fost convocat� de conducerea unit�tii pentru a da explicatii legate de nemultumirile unui romascan, exprimate pe site-ul prim�riei, fat� de modul �n care se desf�soar� consultatiile la Centrul de Primire Urgente(CPU). Prima m�sur� luat� de conducerea spitalului a fost cea legat� de obligativitatea purt�rii ecusoanelor de c�tre toti salariatii, survenit� nemultumirii romascanului care a sesizat ceea ce se �nt�mpl� la CPU. „Vorbesc �n cunostint� de cauz� despre ceea ce se �nt�mpl� la Centrul de Primiri Urgente. Noi facem o raportare a situatiei la minister la fiecare 12 ore. �n medie, la CPU au loc zilnic 100 de consultatii, dintre care doar 20-30% s�nt cu adev�rat urgente. Restul s�nt bolnavi cronici, care ar trebui v�zuti de medicii de familie, sau �n centrele de permanent�. Nu st�m la cafele, uneori nu avem timp nici m�car s� servim un sandvis c�t e ziua de lung�. Fiecare are impresia c� boala lui e cea mai grav�. Noi s�ntem medici, nu dirijori de trafic. La urgente se si asteapt�, se intr� �n ordinea gravit�tii bolii, nu ca la piat�, primul venit, primul servit. Si noi avem rude aici, si noi avem dreptul la �ngrijire medical�. Trebuie s� tineti cont c� Romanul are mai multi medici la urgente dec�t CPU de la Spitalul din Bac�u“, a precizat Maria T�lm�cel, sefa CPU, care a subliniat si faptul c� Roman este singurul oras care nu este resedint� de judet si beneficiaz� de o masin� de terapie intensiv� mobil�, cu medic de specialitate. Managerul spitalului, Maria Andrici, a subliniat faptul c� triajul de la CPU este f�cut �n conformitate cu un protocol national care �ncadreaz� urgentele medicale �n functie de cinci coduri: rosu, galben, verde, albastru si alb, care presupun garde diferite de asteptare. Directorul medical Oana Onu a reliefat faptul c� exist�, conform aceluiasi protocol elaborat de Ministerul S�n�t�tii si timpi de asteptare, stabiliti tot �n raport fat� de culoarea codului, care �n cazul codului albastru pot fi �ntre 60 si 120 de minute. Usor iritat�, sefa CPU a solicitat romascanilor s� nu v�neze „petele de s�nge de pe cersafuri“ si nici mizeria din CPU, pentru c� medicii prefer� s� trimit� infirimierele s� �nsoteasc� bolnavii fie la tomograf, fie la ecograf, fie la radiologie sau la laboratorul de analize si abia dup� aceea s�-i pun� s� fac� cur�tenie. S-a subliniat faptul c� exist� o mare presiune pe medicii de la CPU. Dup� o dezbatere a subiectului de mai bine de jum�tate de or�, c�t a fost �ntors pe fat� si pe dos de jurnalisti si de conducerea spitalului, s-a convenit c�, �mpreun� cu Directia de S�m�tate Public� Neamt, vor trebui luate m�suri concrete de descongestionare a CPU. Aceasta, �n primul r�nd, prin �nfiintarea �n incinta unit�tii sanitare sau �n Dispensarul Policlinic al unui centru de permanent�, �n care medicii de familie s� acorde consultatii bolnavilor cronici. S-a convenit de asemenea ca pentru mentinerea cur�teniei �n CPU s� fie angajati �n perioada urm�toare �ngrijitori care s� se ocupe doar de acest aspect al schimb�rii lenjeriei si al cur�tirii toaletelor, capitol la care unii pacientii dau dovad� de total� lips� de civilizatie.
|