Apa Serv, luat� la rost de t�rgnemteni
• Prim�ria a organizat o �nt�lnire �ntre cele dou� p�rti, pentru g�sirea unor solutii problemelor ridicate de cet�teni • un t�rgnemtean si-a exprimat nemultumirea c� serviciul de ap� si canal al orasului a fost predat �n 2009 companiei judetene • „Unul tine vaca si altul o mulge“, a conchis cet�teanul •
Prim�ria T�rgu Neamt a organizat vineri, 5 februarie, o �nt�lnire a locuitorilor cu reprezentantii Apa Serv, pentru g�sirea unor solutii la problemele semnalate frecvent de c�tre cet�teni. Al�turi de primarul Daniel Harpa, viceprimarul Traian Humulescu, city-managerul Vasile Apopei si c�tiva consilieri locali, au fost prezenti la discutii Victor Movil�, directorul comercial al Apa Serv si colegi ai acestuia de la punctul de lucru din oras. Sala de sedinte a Consiliului Local era plin� de oameni nemultumiti, at�t de la blocuri, c�t si de la case, majoritatea invoc�nd preturile prea mari practicate de compania judetean� si faptul c� pl�tesc mai mult dec�t consum� din cauza pierderilor care li se imput�. S-a mai reclamat starea precar� a infrastructuri de ap� potabil� si canalizare, probleme ap�rute la unele apometre electronice, care au �nghetat, lipsa presiunii apei �n anumite zone etc. „Apometrele cu citire electronic� s�nt predispuse la �nghet. M-am trezit cu un consum absurd la ap�. S�nt foarte multe cazuri de apometre care au �nghetat. De ce trebuie s� pl�tm din banii nostri �nlocuirea lor?“, a �ntrebat cineva. „Este obligatia consumatorului s�-si ia m�suri de izolare a c�minului. Dac� se constat� c� v-ati �ndeplinit obligatiile, nu se imput�. Iar dac� e defect, se �nlocuieste“, a replicat Victor Movil�, preciz�nd c� din peste 3.000 de contori existenti �n oras, au �nghetat doar 28, lucru ce ar dovedi c� nu ar fi o hib� a apometrelor. Alt participant s-a pl�ns c� salariile mari ale angajatilor Apa Serv si masinile achizitionate prin leasing, cu dob�nzi mari, s�nt asigurate pe spinarea consumatorilor, reg�sindu-se �n pretul pe metru cub de ap�. „Tot timpul pl�tim metri de ap� �n plus. Am avut si un milion pe lun�. Mai bine m� sp�l cu sampanie“, a comentat o femeie, b�nuind c� nu e �n regul� modul �n care se face citirea apometrelor la blocul s�u. „Citirea contorilor interiori nu e treaba companiei, ci a asociatiei de proprietari“, i-a spus Victor Movil�, amintind c� Apa Serv nu poate interveni dec�t p�n� la c�minul de bransament. O solutie ar fi contorizarea individual�, a mai spus directorul comercial, explic�nd c� se poate realiza doar prin colaborarea cu asociatiile si prim�ria, fiindc� Apa Serv nu poate realiza modific�ri ale instalatiilor interioare ale blocului. Un alt cet�tean si-a exprimat nemultumirea c� serviciul de ap� si canal al orasului a fost predat �n 2009 companiei judetene. „Unul tine vaca si altul o mulge“, a conchis t�rgnemteanul. Dup� circa dou� ore de discutii, primarul Daniel Harpa a formulat concluziile �nt�lnirii. A apreciat investitiile derulate la nivel de oras, pentru extinderea retelei de canalizare, exprim�ndu-si �ncrederea c� se vor g�si solutii si pentru �nlocuirea instalatiilor vechi. Edilul a insistat asupra necesit�tii ca �n fruntea asociatiilor s� existe oameni competenti, care s� fac� demersurile pentru a convinge oamenii de avantajele contoriz�rii individuale. Primarul a abordat ulterior subiectul si �ntr-un comentariu postat pe pagina sa de Facebook: „Problemele ridicate de t�rgnemteni �n relatia cu Apa Serv s�nt �ntr-adev�r spinoase si reale. Am initiat aceast� discutie tocmai datorit� numeroaselor sesiz�ri primite. Reprezentantii Apa Serv trebuie s� �nteleag� c� cet�tenii sunt nemultumiti si doresc �mbun�t�tirea serviciilor. Cea mai mare multumire a mea este aceea c� t�rgnemtenii adev�rati iau atitudine si �si fac auzite doleantele. Sper s� fac� asta �n continuare!“.
|