Apa Serv, luatã la rost de tîrgnemteni
• Primãria a organizat o întîlnire între cele douã pãrti, pentru gãsirea unor solutii problemelor ridicate de cetãteni • un tîrgnemtean si-a exprimat nemultumirea cã serviciul de apã si canal al orasului a fost predat în 2009 companiei judetene • „Unul tine vaca si altul o mulge“, a conchis cetãteanul •
Primãria Tîrgu Neamt a organizat vineri, 5 februarie, o întîlnire a locuitorilor cu reprezentantii Apa Serv, pentru gãsirea unor solutii la problemele semnalate frecvent de cãtre cetãteni. Alãturi de primarul Daniel Harpa, viceprimarul Traian Humulescu, city-managerul Vasile Apopei si cîtiva consilieri locali, au fost prezenti la discutii Victor Movilã, directorul comercial al Apa Serv si colegi ai acestuia de la punctul de lucru din oras. Sala de sedinte a Consiliului Local era plinã de oameni nemultumiti, atît de la blocuri, cît si de la case, majoritatea invocînd preturile prea mari practicate de compania judeteanã si faptul cã plãtesc mai mult decît consumã din cauza pierderilor care li se imputã. S-a mai reclamat starea precarã a infrastructuri de apã potabilã si canalizare, probleme apãrute la unele apometre electronice, care au înghetat, lipsa presiunii apei în anumite zone etc. „Apometrele cu citire electronicã sînt predispuse la înghet. M-am trezit cu un consum absurd la apã. Sînt foarte multe cazuri de apometre care au înghetat. De ce trebuie sã plãtm din banii nostri înlocuirea lor?“, a întrebat cineva. „Este obligatia consumatorului sã-si ia mãsuri de izolare a cãminului. Dacã se constatã cã v-ati îndeplinit obligatiile, nu se imputã. Iar dacã e defect, se înlocuieste“, a replicat Victor Movilã, precizînd cã din peste 3.000 de contori existenti în oras, au înghetat doar 28, lucru ce ar dovedi cã nu ar fi o hibã a apometrelor. Alt participant s-a plîns cã salariile mari ale angajatilor Apa Serv si masinile achizitionate prin leasing, cu dobînzi mari, sînt asigurate pe spinarea consumatorilor, regãsindu-se în pretul pe metru cub de apã. „Tot timpul plãtim metri de apã în plus. Am avut si un milion pe lunã. Mai bine mã spãl cu sampanie“, a comentat o femeie, bãnuind cã nu e în regulã modul în care se face citirea apometrelor la blocul sãu. „Citirea contorilor interiori nu e treaba companiei, ci a asociatiei de proprietari“, i-a spus Victor Movilã, amintind cã Apa Serv nu poate interveni decît pînã la cãminul de bransament. O solutie ar fi contorizarea individualã, a mai spus directorul comercial, explicînd cã se poate realiza doar prin colaborarea cu asociatiile si primãria, fiindcã Apa Serv nu poate realiza modificãri ale instalatiilor interioare ale blocului. Un alt cetãtean si-a exprimat nemultumirea cã serviciul de apã si canal al orasului a fost predat în 2009 companiei judetene. „Unul tine vaca si altul o mulge“, a conchis tîrgnemteanul. Dupã circa douã ore de discutii, primarul Daniel Harpa a formulat concluziile întîlnirii. A apreciat investitiile derulate la nivel de oras, pentru extinderea retelei de canalizare, exprimîndu-si încrederea cã se vor gãsi solutii si pentru înlocuirea instalatiilor vechi. Edilul a insistat asupra necesitãtii ca în fruntea asociatiilor sã existe oameni competenti, care sã facã demersurile pentru a convinge oamenii de avantajele contorizãrii individuale. Primarul a abordat ulterior subiectul si într-un comentariu postat pe pagina sa de Facebook: „Problemele ridicate de tîrgnemteni în relatia cu Apa Serv sînt într-adevãr spinoase si reale. Am initiat aceastã discutie tocmai datoritã numeroaselor sesizãri primite. Reprezentantii Apa Serv trebuie sã înteleagã cã cetãtenii sunt nemultumiti si doresc îmbunãtãtirea serviciilor. Cea mai mare multumire a mea este aceea cã tîrgnemtenii adevãrati iau atitudine si îsi fac auzite doleantele. Sper sã facã asta în continuare!“.
|