S-a cerut spag� la prim�rie? Puteti spune unde si de ce
• cet�tenii pot r�spunde, anonim, unui chestionar on-line sau pe h�rtie, referitor la activitatea administratiei locale • pot fi denuntate si cazurile �n care a fost nevoie de sp�gi pentru a rezolva anumite probleme • Cet�tenii cu v�rsta de minim 18 ani s�nt solicitati s� r�spund� on-line sau pe h�rtie unui chestionar cu 10 �ntreb�ri, prin care �si pot exprima p�rerea vizavi de activitatea administratiei romascane, sau chiar s� denunte nereguli constatate �n ceea ce-i priveste pe functionari. Demersul face parte dintr-o strategie pentru �mbun�t�tirea serviciilor oferite de c�tre prim�rie, �n cadrul unui proces de sondare a opiniei publice, cu respectarea cerintelor documentate de Sistemul de Management al Calit�tii ISO 9001:2008, Strategia National� Anticoruptie 2012-2015 si Sistemul de Control Intern Managerial. „Evaluarea satisfactiei cet�tenilor se va realiza �n mod permanent, pe parcursul anului 2015. Prin intermediul chestionarului de evaluare a satisfactiei cet�tenilor, urm�rim cresterea gradului de deschidere si transparent� decizional�, prin cointeresarea cet�tenilor la �mbun�t�tirea calit�tii serviciilor din cadrul institutiei; dezvoltarea mentalit�tii participative a cet�teanului la dezvoltarea si reformarea administratiei publice si modernizarea managementului organizational al institutiei prin preluarea propunerilor cet�tenilor privitor la serviciile prestate“, se precizeaz� �ntr-un comunicat emis de cabinetul primarului. Chestionarul a fost postat pe site-ul institutiei, www.primariaroman.ro, unde va putea fi completat, dar se va reg�si si �n mod clasic, tip�rit, la Biroul unic. Tipizatul completat va fi depus apoi �n urna amenajat� �n holul prim�riei. „Centralizarea datelor va fi f�cut� trimestrial, prin contorizarea num�rului de respondenti si evaluarea r�spunsurilor. Pe baza r�spunsurilor se va �ntocmi raportul de evaluare a satisfactiei cet�tenilori“, se mai arat� �n comunicat. Chestionarul cuprinde 10 �ntreb�ri, este anonim, nu trebuie semnat si nu trebuie furnizate date de contact. Primele �ntreb�ri s�nt: „ati contactat, �n ultimele 12 luni, unul sau mai multe servicii ale prim�riei?“, „care a fost motivul pentru care v-ati adresat?“ si dac� „ati fost multumit de r�spunsul pe care l-ati primit?“. �n cazul �n care petentul se declar� nemultumit, i se solicit� s� precizeze ce anume i-a generat aceast� apreciere. Timpul de asteptare pentru a rezolva o problem�, gradul de multumire fat� de r�spunsul prim�riei la sesizare si modalitatea aleas� pentru a contacta administratia s�nt alte �ntreb�ri. „Cum apreciati atitudinea functionarului public c�ruia v-ati adresat?“ si dac� „vi s-a solicitat vreodat� de c�tre un functionar public, vreun folos necuvenit (financiar/nefinanciar) �n schimbul rezolv�rii (mai rapide) a unei cereri a dumneavoastr�?“ s�nt alte probleme la care prim�ria asteapt� r�spunsuri. „Per ansamblu, c�t de multumit s�nteti �n ceea ce priveste rezultatul contactelor dumneavoastr� cu prim�ria?“ si „ce propuneri aveti pentru conducerea prim�riei?“ s�nt ultimele rubrici din acest chestionar.
|