S-a cerut spagã la primãrie? Puteti spune unde si de ce
• cetãtenii pot rãspunde, anonim, unui chestionar on-line sau pe hîrtie, referitor la activitatea administratiei locale • pot fi denuntate si cazurile în care a fost nevoie de spãgi pentru a rezolva anumite probleme • Cetãtenii cu vîrsta de minim 18 ani sînt solicitati sã rãspundã on-line sau pe hîrtie unui chestionar cu 10 întrebãri, prin care îsi pot exprima pãrerea vizavi de activitatea administratiei romascane, sau chiar sã denunte nereguli constatate în ceea ce-i priveste pe functionari. Demersul face parte dintr-o strategie pentru îmbunãtãtirea serviciilor oferite de cãtre primãrie, în cadrul unui proces de sondare a opiniei publice, cu respectarea cerintelor documentate de Sistemul de Management al Calitãtii ISO 9001:2008, Strategia Nationalã Anticoruptie 2012-2015 si Sistemul de Control Intern Managerial. „Evaluarea satisfactiei cetãtenilor se va realiza în mod permanent, pe parcursul anului 2015. Prin intermediul chestionarului de evaluare a satisfactiei cetãtenilor, urmãrim cresterea gradului de deschidere si transparentã decizionalã, prin cointeresarea cetãtenilor la îmbunãtãtirea calitãtii serviciilor din cadrul institutiei; dezvoltarea mentalitãtii participative a cetãteanului la dezvoltarea si reformarea administratiei publice si modernizarea managementului organizational al institutiei prin preluarea propunerilor cetãtenilor privitor la serviciile prestate“, se precizeazã într-un comunicat emis de cabinetul primarului. Chestionarul a fost postat pe site-ul institutiei, www.primariaroman.ro, unde va putea fi completat, dar se va regãsi si în mod clasic, tipãrit, la Biroul unic. Tipizatul completat va fi depus apoi în urna amenajatã în holul primãriei. „Centralizarea datelor va fi fãcutã trimestrial, prin contorizarea numãrului de respondenti si evaluarea rãspunsurilor. Pe baza rãspunsurilor se va întocmi raportul de evaluare a satisfactiei cetãtenilori“, se mai aratã în comunicat. Chestionarul cuprinde 10 întrebãri, este anonim, nu trebuie semnat si nu trebuie furnizate date de contact. Primele întrebãri sînt: „ati contactat, în ultimele 12 luni, unul sau mai multe servicii ale primãriei?“, „care a fost motivul pentru care v-ati adresat?“ si dacã „ati fost multumit de rãspunsul pe care l-ati primit?“. ÃŽn cazul în care petentul se declarã nemultumit, i se solicitã sã precizeze ce anume i-a generat aceastã apreciere. Timpul de asteptare pentru a rezolva o problemã, gradul de multumire fatã de rãspunsul primãriei la sesizare si modalitatea aleasã pentru a contacta administratia sînt alte întrebãri. „Cum apreciati atitudinea functionarului public cãruia v-ati adresat?“ si dacã „vi s-a solicitat vreodatã de cãtre un functionar public, vreun folos necuvenit (financiar/nefinanciar) în schimbul rezolvãrii (mai rapide) a unei cereri a dumneavoastrã?“ sînt alte probleme la care primãria asteaptã rãspunsuri. „Per ansamblu, cît de multumit sînteti în ceea ce priveste rezultatul contactelor dumneavoastrã cu primãria?“ si „ce propuneri aveti pentru conducerea primãriei?“ sînt ultimele rubrici din acest chestionar.
|