Politist vinovat de moartea unui om
• omul legii a fost g�sit vinovat de uciderea unui biciclist • soferul rula cu 120 de kilometri �ntr-o zon� cu limitare la 50 km • el are un an si jum�tate cu suspendare si trebuie s� achite daune imense • Agentul Ionut Muraru, de 33 de ani, din cadrul IPJ Neamt a fost condamnat de Tribunalul Iasi la un an si sase luni de �nchisoare, cu suspendare, pentru ucidere din culp�. El trebuie s� achite familiei victimei o sum� enorm�. Cei doi copii minori ai victimei vor primi daune morale de c�te 75.000 de lei noi, plus c�te 150 de lei/lunar p�n� ce copiii vor �mplini 18 ani. Alte dou� persoane din familia decedatului vor primi daune materiale de 7.500 de lei si c�te 17.500 de lei, daune morale. Prima instant�, Judec�toria Iasi aplicase o pedeaps� de un an si patru luni. Politistul nu a uzat de calea de atac, ci doar asiguratorul si p�rtile civile. Accidentul a avut loc pe 17 noiembrie 2011, c�nd omul legii era �n executarea atributiunilor de serviciu si transporta la un laborator din Iasi aparatur� specific� laboratoarelor de criminalistic�. Din acest motiv, IPJ Neamt a fost parte civilmente responsabil� �n dosar, �n calitate de angajator al inculpatului. �n ziua faptei, deplas�ndu-se la volanul unei Dacia Logan, omul legii a ajuns la Bud�i, Iasi si a acrosat un biciclist de 45 de ani. „�ntruc�t biciclistul a virat brusc st�nga trec�nd �n dreptul benzii II de deplasare, spre axul de separare a sensurilor de mers, f�r� semnalizarea manevrei si f�r� asigurare, �nvinuitul Muraru Ionut a fr�nat si a virat st�nga de volan �n scopul evitarii coliziunii, �ns� f�r� succes. �n urma impactului, victima, identificat� �n persoana numitului C. Mihai-Cristian, de 45 de ani, a suferit multiple leziuni care au condus la deces“, se arat� �n rechizitoriu. Soferul a fost testat cu etilotestul si s-a stabilit c� nu consumase alcool. �n schimb, victima era �n stare de ebrietate. „Viteza autoturismului marca Dacia Logan �n momentul impactului s-a situat pe plaja de valori 102-103 km/h. Viteza autoturismului �n momentul premerg�tor accidentului a fost de circa 122 km/h. Viteza bicicletei �n momentul impactului a fost de circa 18 km/h, fiind aceeasi cu cea din momentul declans�rii st�rii de pericol prin devierea de la traiectoria rectilinie si apropierea de marcajul desp�rtitor al benzilor de circulatie, cu intentia de traversare a drumului. Conduc�torul auto putea evita accidentul dac� circula cu o vitez� de cel mult 50 km/h, iar biciclistul dac� se oprea din executarea manevrei la linia de demarcatie dintre cele doua benzi.
|