Factur� nesimtit�, dreptate �n instant�
• institutia a c�stigat un proces �n care un consumator a primit o not� de plat� la energie de 10.569 de lei • �n alt caz, perdant a fost o institutie de �nv�t�m�nt • Un nemtean, care a primit o not� de plat� imens� de la furnizorul de energie electric�, a fost „r�zbunat“ de comisarii din cadrul Protectiei Consumatorului Neamt. Necazurile reclamantului au �nceput �n 2012, c�nd a primit o factur� la curent electric de 10.596 de lei. Primul drum al omului a fost la prestatorul de servicii, dar nu a avut succes deoarece reprezentantii firmei au invocat datele �nregistrate �n sistemul propriu de evident�. Petentul nu s-a l�sat intimidat si s-a adresat Protectiei Consumatorului. �n urma actiunii de verificare comisarii au �ntocmit un act de control prin care au sanctionat prestatorul de servicii pentru comportament incorect �n relatia cu consumatorii. Atunci s-a dispus aplicarea unei amenzi de 10.000 de lei noi, precum si m�sura complementar� de anulare a facturii nejustificate �n termen de 15 zile. Prestatorul de servicii nu a contestat documentul, dar nici nu a �ndeplinit m�surile dispuse �n termenul stabilit. Din acest motiv, firma a fost din nou c�lcat� de comisari, care au aplicat o nou� sanctiune. „Acest nou document a fost contestat de operatorul economic. �n aprilie 2014 procesul a fost c�stigat prin decizie definitiv� si irevocabil�. Prestatorul de servicii a fost obligat de instant� s� achite contravaloarea amenzii de 2.000 de lei si s� aplice m�surile legale dispuse“, a declarat Vlad Ciurea, seful Protectiei Consumatorului Neamt. Recent, aceeasi institutie nemtean� a c�stigat un alt proces cu un alt prestator de servicii din judet, atunci fiind vorba de o scoal� postliceal� si calificare �n meserii. �n 2010 reclamanta s-a �nscris la acel operator economic pentru un curs de initiere �n contabilitate. Ulterior a cerut retragerea si restituirea taxei achitate deoarece activitatea nu s-a mai desf�surat din motive independente de cursanti. Prestatorul nu a restituit integral suma achitat� cu titlu de tax�, invoc�nd termenii contractuali. Comisarii au declansat actiunea de verificare si au �ntocmit un document de control prin care au sanctionat firma pentru comportament incorect �n relatia cu consumatorii. Acesta a contestat at�t amenda, c�t si m�surile complementare dispuse, respectiv restituire �ntregii sume c�tre t�nara reclamant� si modificarea contractului cu respectarea actelor normative �n vigoare. Luna trecut�, prin decizie definitiv� si irevocabil�, prestatorul de servicii a fost obligat de instanta de judecat� s� achite contravaloare amenzii de 3.000 de lei si s� aplice m�surile legale dispuse prin documentul de control al Protectiei Consumatorului.
|