Record de f�r�delegi �n „Dosarul Troleibuzul“
• neregulile descoperite de auditorii CJ la societatea Troleibuzul fac obiectul a dou� dosare penale • unul a fost declinat la Parchetul de pe l�ng� Curtea de Apel Bac�u, deoarece a fost identificat un conflict de interese • cel de-al doilea este �n lucru la Serviciul de Investigare a Fraudelor Economice Neamt • printre altele, se fac cercet�ri sub aspectul comiterii infractiunilor de delapidare si evaziune fiscal� • Problemele de la societatea Troleibuzul, firm� aflat� �n portofoliul Consiliului Judetean, par a fi mai mult dec�t complicate si fac, cel putin deocamdat�, obiectul a dou� dosare penale. Unul dintre acestea a fost �nregistrat pe 26 aprilie, iar c�teva s�pt�m�ni mai t�rziu a fost declinat la Parchetul de pe l�ng� Curtea de Apel Bac�u, �ntruc�t existau suspiciuni cu privire la un conflict de interese. Cel de-al doilea a fost �nregistrat pe 28 martie si are la baz� raportul de audit comandat de Consiliul Judetean. Conform preciz�rilor f�cute de subinspectorul Bogdan Ghebaur, purt�torul de cuv�nt al IPJ Neamt, volumul de munc� este destul de mare. Deocamdat� nu s-a dispus �nceperea urm�ririi penale �mpotriva niciunei persoane, �ns� s�nt vizate mai multe infractiuni. Cercet�rile se fac sub aspectul comiterii infractiunilor de evaziune fiscal�, utilizare cu rea credint� a bunurilor si creditului societ�tii, delapidare, abuz �n serviciu contra intereselor publice �n form� calificat� si fals �n �nscrisuri sub semn�tur� privat�. Politistii vor �ncerca s� elucideze mai multe aspecte care au iesit la iveal� �n urma auditului, respectiv asigur�ri, investitii, achizitii etc. De o atentie deosebit� va beneficia contractul �ncheiat la �nceputul anului 2012 cu privire la achizitionarea a 32 de sisteme GPS pentru care Troleibuzul a pl�tit 58.772 lei, un pret se pare nejustificat. Controlul auditorilor a scos la iveal� faptul c� la cele 12 autobuze nu au fost montate cele 12 sonde de carburant, care erau anexe la sistemul GPS. Sondele m�soar� motorina din rezervor si astfel ar fi putut exista un control privind consumul celor 12 autobuze. Cu aceeasi societate, Troleibuzul a �ncheiat un alt contract pentru urm�rirea function�rii acestor sisteme. S-a convenit ca pentru monitorizarea fiec�rui modul, Troleibuzul s� achite firmei de paz� 15 euro/lun� f�r� TVA, adic� 480 euro/lun� f�r� TVA pentru cele 32 de sisteme. Reabilitarea unor constructii aflate �n proprietatea Troleibuzul, dar si contractele de asigurare �ncheiate pentru mijloacele de transport, vor face si ele obiectul anchetei penale. Acelasi lucru se poate spune de o alt� afacere care frizeaz� orice limit�. Este vorba de un alt contract �ncheiat cu o firm� din Farcasa, care a �ncropit un site pentru Troleibuzul. Afacerea a costat undeva �n jurul sumei de 10.000 de euro. Pe l�ng� acest efort financiar, Troleibuzul a mai suportat, lunar, costuri pentru �ntretinerea site-ului. 800 de euro/lun� pentru aceste servicii este considerat� o sum� de-a dreptul nesimtit�.
|