Record de fãrãdelegi în „Dosarul Troleibuzul“
• neregulile descoperite de auditorii CJ la societatea Troleibuzul fac obiectul a douã dosare penale • unul a fost declinat la Parchetul de pe lîngã Curtea de Apel Bacãu, deoarece a fost identificat un conflict de interese • cel de-al doilea este în lucru la Serviciul de Investigare a Fraudelor Economice Neamt • printre altele, se fac cercetãri sub aspectul comiterii infractiunilor de delapidare si evaziune fiscalã • Problemele de la societatea Troleibuzul, firmã aflatã în portofoliul Consiliului Judetean, par a fi mai mult decît complicate si fac, cel putin deocamdatã, obiectul a douã dosare penale. Unul dintre acestea a fost înregistrat pe 26 aprilie, iar cîteva sãptãmîni mai tîrziu a fost declinat la Parchetul de pe lîngã Curtea de Apel Bacãu, întrucît existau suspiciuni cu privire la un conflict de interese. Cel de-al doilea a fost înregistrat pe 28 martie si are la bazã raportul de audit comandat de Consiliul Judetean. Conform precizãrilor fãcute de subinspectorul Bogdan Ghebaur, purtãtorul de cuvînt al IPJ Neamt, volumul de muncã este destul de mare. Deocamdatã nu s-a dispus începerea urmãririi penale împotriva niciunei persoane, însã sînt vizate mai multe infractiuni. Cercetãrile se fac sub aspectul comiterii infractiunilor de evaziune fiscalã, utilizare cu rea credintã a bunurilor si creditului societãtii, delapidare, abuz în serviciu contra intereselor publice în formã calificatã si fals în înscrisuri sub semnãturã privatã. Politistii vor încerca sã elucideze mai multe aspecte care au iesit la ivealã în urma auditului, respectiv asigurãri, investitii, achizitii etc. De o atentie deosebitã va beneficia contractul încheiat la începutul anului 2012 cu privire la achizitionarea a 32 de sisteme GPS pentru care Troleibuzul a plãtit 58.772 lei, un pret se pare nejustificat. Controlul auditorilor a scos la ivealã faptul cã la cele 12 autobuze nu au fost montate cele 12 sonde de carburant, care erau anexe la sistemul GPS. Sondele mãsoarã motorina din rezervor si astfel ar fi putut exista un control privind consumul celor 12 autobuze. Cu aceeasi societate, Troleibuzul a încheiat un alt contract pentru urmãrirea functionãrii acestor sisteme. S-a convenit ca pentru monitorizarea fiecãrui modul, Troleibuzul sã achite firmei de pazã 15 euro/lunã fãrã TVA, adicã 480 euro/lunã fãrã TVA pentru cele 32 de sisteme. Reabilitarea unor constructii aflate în proprietatea Troleibuzul, dar si contractele de asigurare încheiate pentru mijloacele de transport, vor face si ele obiectul anchetei penale. Acelasi lucru se poate spune de o altã afacere care frizeazã orice limitã. Este vorba de un alt contract încheiat cu o firmã din Farcasa, care a încropit un site pentru Troleibuzul. Afacerea a costat undeva în jurul sumei de 10.000 de euro. Pe lîngã acest efort financiar, Troleibuzul a mai suportat, lunar, costuri pentru întretinerea site-ului. 800 de euro/lunã pentru aceste servicii este consideratã o sumã de-a dreptul nesimtitã.
|