Satanismul din Rom�nia, �ntre mistificare �i realitate (II)
• c�teva cazuri petrecute �n ora�e din �ar� atest� c� pericolul pe care-l reprezint� mi�carea satanist� nu poate fi ignorat Continu�m demersul nostru gazet�resc de prezentare a unor aspecte mai pu�in cunoscute referitoare la mi�carea satanist�, �ndeosebi a manifest�rilor ei din Rom�nia, cu dou� sublinieri pe care le consider�m absolut necesare. �n primul r�nd, nutrim speran�a ca tragediile petrecute la Roman s� se dovedeasc� a fi, la finalizarea cercet�rilor, c�t mai pu�in legate de influen�e sataniste, iar sinuciderile �i tentativa de suicid �nregistrate s� fie doar tragice debusol�ri.
Satanism la Ia�i
Profesorul D.C. a sesizat poli�ia c� fiul s�u, Mircea, elev �n clasa a XII-a la liceul „Mihai Eminescu“ din Ia�i, a intrat �n mi�carea satanist�, �i-a abandonat �coala �i familia, �ncep�nd s�-�i duc� veacul prin hrube �i subsoluri de locuin�e p�r�site, �n compania celor de teapa lui. �i-a pus cercei de argint �n lobii urechilor �i �n nas, a �nceput s� i se �nchine lui Satan f�c�nd apologia mor�ii, r�ului �i a crimei. Bodor Nicolae a avut o pl�ngere similar� �n privin�a nepotului s�u, Costel: „Noaptea pleac� de-acas�, �coala a abandonat-o �i s�nt disperat. Eu �i p�rin�ii lui nu mai �tim ce s� facem. Poli�ia a r�mas singura noastr� speran��“. Tot din Ia�i, semnala �i Ion Pop, al c�rui fiu, Vasile, de o inteligen�� cu totul remarcabil�, c�tig�tor al unor olimpiade �colare, dup� ce a intrat �ntr-o fr��ie satanist� a �nceput s� se poarte „Punk“, s� consume excesiv b�uturi alcoolice �i droguri, iar, �n cele din urm�, a abandonat �coala. Dup� �ndelungi cercet�ri, a fost g�sit de poli�ie �n subsolul unui bloc ruinat, unde tr�ia �n promiscuitate, �mpreun� cu al�i dou�zeci de b�ie�i �i fete de v�rsta lui. �ntreba�i de ce �i-au abandonat familiile, ei au r�spuns c� „p�rin�ii �i societatea s�nt poseda�i de divinit��ile tradi�ionale, dar acestea vor fi, �n cur�nd, detronate de Satan“. Adus acas� cu for�a, el a fugit din nou, l�s�nd un bilet �n care anun�a c� �i-a v�ndut sufletul lui Satan �i c� se va sinucide, �n cur�nd. Alt caz a fost sesizat de S. Adrian, patron, care a anun�at poli�ia c� fiica sa a plecat de acas�, lu�nd cu ea haine, bani �i bijuterii. �n cele din urm�, fata a fost g�sit� de c�tre poli�ie �mpreun� cu o prieten� (fiic� de inginer), �ntr-un grup satanist ai c�ror membri erau numai tineri de familie bun�. �n grup se intra pe baz� de recomandare, iar �mpotriva celor care voiau s� plece, ori �nc�lcau „legea t�cerii“, se luau m�suri punitive draconice. Fetele erau, pur �i simplu, �ngrozite. Grupul era compus din 26 de elevi �i eleve de la liceele Costache Negruzzi, Industrial nr. 1, Mihail Sadoveanu �.a. Se executau practici sataniste de sacrificare de animale �i se consumau droguri. Un rol aparte �n ini�ierea tinerilor l-a avut mulatrul Pascenco Giovani, �omer, �i o oarecare „domni�oar� Lantine“, de profesie fotomodel. Celor din grup li se explica faptul c� religia cre�tin� este compromis�, c� �n cur�nd va veni domnia lui Lucifer �i c� supremul act de credin�� fa�� de acesta este sinuciderea.
„Ce �nseamn� via�a copilului meu, �n compara�ie cu puterea nesf�r�it� a lui Satan?“
Una dintre figurile sataniste din Ia�i, Flavius Cioclu, cu destul� pu�c�rie la activ, era convins c� va veni ziua Judec��ii de Apoi a lui Satan, c�nd Dumnezeu va fi �nl�turat. Ca orice satanist serios, a avut mai multe tentative de suicid, arunc�ndu-se chiar de pe o macara, de unde i s-a tras porecla de Macarena. �n fiecare zi, el se ruga lui Satan �i aducea jertf� de s�nge, provoc�ndu-�i mici r�ni (de altfel, pe bra�e i se v�d o mul�ime de t�ieturi). Iat� un dialog cu Flavius Cioclu, aflat, pe atunci, la Penitenciarul Ia�i pentru... t�lh�rie: „A aduce jertf� un om este cel mai pl�cut lucru pentru Satan. Eu mi-a� aduce jertf� chiar feti�a mea, dac� a� primi semnul. Ai ucide-o? Dac� Satan mi-ar spune, a� ucide-o. Dac� el mi-ar da un semn, a� face acest lucru. Pentru c� ce �nseamn� via�a copilului meu, �n compara�ie cu puterea nesf�r�it� a lui Satan?“. Acest personaj nes�n�tos la cap s-a l�sat fotografiat cu m�ndrie, ar�t�ndu-ne t�ieturile de pe bra�e, crucea �ntoars�, de argint, pe care o purta la g�t �i cifra satanic� 666, tatuat� pe frunte. Pe corp mai avea ni�te tatuaje impresionante �i o inscrip�ie chinezeasc�. �ntrebat cum se traduce respectivul �nscris, a r�spuns: Zbor t�ios.
�i fiindc� Cioclu este ie�ean get-beget, s� mai spunem c� poli�ia a descoperit, acum 10 ani, �n zona Cubului, �n subsolurile blocurilor neterminate pe atunci, ni�te sinistre catacombe �i ruine medievale, �n care �i f�ceau veacul satani�ti. �ntr-o subteran� mai ampl�, a fost descoperit un fel de altar pentru sacrificii, iar pe pere�i, lumina lanternelor a dezv�luit inscrip�ii de genul: „Bine a�i venit �n Labirintul Mor�ii, Death, Anarchy, Masturbus (?!), prin alte subterane g�sindu-se lenjerie intim� abandonat�, prezervative, resturi de m�ncare �i culcu�uri din saci de h�rtie. Localnicii spuneau c�, de-acolo, se auzeau, noaptea, �ipete �nfrico��toare �i c� aveau loc ceremonii diavole�ti �i orgii, pe fondul consumului de alcool �i droguri...
Fanatismul cu tent� agresiv�
Apel�m din nou la doamna Lumini�a T�sic�, cercet�tor la Institutul de �tiin�e ale Educa�iei: „Lipsa de organizare �n familie, neglijen�a educatorilor, formatorilor, criza adolescentin�, teribilismul v�rstei, singur�tatea, dorin�a de a se ralia unui grup �i de a fi coordonat de un lider charismatic care, spre deosebire de p�rin�i, �l aprob� pe adolescent �n tot ceea ce face. Liderii grupul respectiv mizeaz� pe sl�biciunile t�n�rului, pe lipsa siguran�ei de sine a acestuia �i mai mizeaz� pe stimulente sexuale, alimentare, chimice, muzicale care i se condi�ioneaz�. Apoi, i se impune o disciplin� din ce �n ce mai dur�. Iar dac� t�n�rul se r�zg�nde�te �i dore�te s� se retrag� la un moment dat, realizeaz� c� nu mai poate. Fie c� organismul este, deja, dependent, fie c� t�n�rul este amenin�at cu represiunea �i urm�rit de fo�tii parteneri, care �i impun o conduit� ce determin� recidiva“.
Dezb�t�nd noi, �n diverse ocazii, spinosul subiect al sectelor religioase, nu de pu�ine ori ni s-au pus �n fa�� ni�te cazuri tragice, �n care p�rin�i dispera�i nu mai �tiau cui s� se adreseze pentru a-�i „recupera“ copiii c�zu�i �n mrejele unor astfel de grup�ri. „Copiii“ erau, �n marea lor majoritate, majori, a�adar op�iunea lor - din moment ce nu �nc�lcau nici o lege, de�i �i rupea de familie, tradi�ii, normalitate, transform�ndu-i �n ni�te ciuda�i - era inatacabil�. �n context, citeam noi despre un proiect de lege belgian �n care, printre altele, se men�iona c�: „Ruperea adop�ilor de familie �i dezr�d�cinarea lor social� s�nt incompatibile cu ideea de legalizare a unei secte“. Desigur, nic�ieri �n lume satanismul, un fel de pseudo-religie, nu este recunoscut ca sect�, dar c�te altele, oficiale, ar merita scoaterea �n afara legii. Este notorie informa�ia conform c�reia, �n afara celor 15 culte religioase recunoscute de statul rom�n, p�n� la c�derea comunismului, dup� anul 1990 au mai fost �nregistrate, cu avizul Secretariatului de Stat pentru Culte, 385 asocia�ii �i funda�ii religioase, din care 215 activeaz� �n cadrul cultelor recunoscute, iar 180 s�nt independente.
Apel�nd din nou la doamna Lumini�a T�sic�, afl�m c�, �n cazul satanismului, apare un substrat mult mai grav: fanatismul cu tent� agresiv�. „Cultele sataniste nu numai c� neag� ordinea prestabilit�, religioas�, social�, conven�ional�, moral�, juridic�, dar exacerbeaz� acele aspecte subcon�tiente, instinctuale din individ, care �i provoac�, p�n� la urm�, acestuia un dezechilibru �n plan psihic. P�rghiile coincid cu cele ale inducerii fanatismului religios. Odat� ce s-a rupt echilibrul, apar situa�ii de confuzie �n plan cotidian: poseda�ii pornesc o adev�rat� ofensiv� pentru a �nlocui anumite conven�ii - �i �n plan psihic �i �n plan social - prin mijloace neortodoxe, de cele mai multe ori violente. S�nt mecanisme de manipularea a popula�iei tinere, cu scopuri care - l�s�nd la o parte manifest�rile sporadice, nedirijate - �intesc mult mai sus dec�t ne-am putea imagina“.
Opera�iunea „Lucifer“
Astfel s-a numit dosarul poli�iei din jude�ul Tulcea, �n care s-a desc�lcit una dintre cele mai tipice activit��i sataniste. La 16 ianuarie 1996, Petre Grecea din Tulcea anun�a poli�ia c� fiul s�u, Costel, �n v�rst� de 18 ani, s-a sinucis prin sp�nzurare, �n noaptea precedent�, �ntr-una din camerele hotelului CRPO, aflat chiar �n apropierea falezei, pe malul Dun�rii. Echipa de cercetare a aflat de la recep�ionera hotelului c�, �n ziua anterioar�, o t�n�r� pereche �nchiriase camera 116 A, de la etajul 1, �i urcase acolo. Pe la miezul nop�ii, fata a cobor�t �i s-a �ndreptat precipitat� c�tre ie�ire. Cit�m din dosar: „Constat�ndu-se prezen�a a �nc� doi martori (Grecea Petre �i Ilincu Tudoric�), poli�i�tii intr� �n camera cu pricina unde, �n baie, g�sesc trupul inert al unui t�n�r �mbr�cat �n negru, sp�nzurat, �i �nc� un �treang care cedase. Expertizele au confirmat c� era vorba despre o sinucidere, iar cercet�rile au dus, �ntr-o prim� faz�, la eleva Monica W.“ .Declara�iile acestea s�nt terifiante: „Men�ionez c� Grecea Costel era supus unor for�e oculte, malefice, deoarece avea perioade c�nd era posedat de diavol. �n acele momente, se manifesta prin faptul c� avea ochii ro�ii �i �i sclipeau, iar glasul i se schimba total (...) Apoi, Costi a �nceput s� preg�teasc� sforile pentru sp�nzurat. Ne-am chinuit o jum�tate de or� s� g�sim locurile de care s� ag���m sforile. Am g�sit, �n final, �n baie unul deasupra u�ii, iar cel�lalt deasupra c�zii. Costi s-a l�sat �n �treang mai devreme �i am �nceput s� strig �i s� �ip la el s� m� a�tepte, c� �nc� nu eram preg�tit�. Am auzit ni�te horc�ituri (...) Dar nodul meu s-a desf�urat �i m-am trezit �n cad�. M-am ridicat �i am �ipat la Costi s� m� a�tepte fiindc� mi s-a dezlegat sfoara (...) Am c�utat s�-mi tai venele la m�ini cu cioburile unei sticle pe care am spart-o pe balcon, dar nu am reu�it. Dup� ce m-am �ters de s�nge cu prosopul, m-a cuprins spaima �i am p�r�sit hotelul“.
Dup� o s�pt�m�n� de la tragica �nt�mplare, pe 23 ianuarie 1996, directorul �colii Normale din Tulcea, domnul Gheorghe Banduc, cerea urgent ajutorul poli�iei c�reia i-a prezentat ni�te bilete de adio g�site �n banca Dianei P., elev� �n clasa a IX-a (tat�l maistru, iar mama profesoar� de limba rom�n�). �n biletul adresat p�rin�ilor se spunea, printre altele: „L�sa�i-m� s� mor a�a cum merit, f�r� preot“, iar �n cel adresat unui anume Mihai Gianulis :„ (...) sper s� ne revedem �n cealalt� dimensiune“. Descoperit� la timp �i pus� sub protec�ie �i �ngrijire medical�, Diana P. A refuzat s� dea l�muriri poli�iei.
Moartea „Fuhrer“-ului
La domiciliile lui Mihai Gianulis, Ionu� B�dulescu �.a., poli�i�tii tulceni au descoperit o adev�rat� arhiv� de materiale de practic� sacerdotal� satanic�. Tot acolo, s-au g�sit materiale de propagand� neonazist�, drapele cu zvastic�, insigne hitleriste. Poli�ia a intrat �n posesia unor informa�ii potrivit c�rora materialele erau furnizate de un oarecare Marius, zis „Fuhrer“-ul, student la Bucure�ti, care se ocupa de racolarea at�t a satani�tilor, c�t �i a celor care aveau simpatii neonaziste. El i-a adus pe c��iva satani�ti la Bucure�ti, �ntr-un enigmatic bar numit „La Grot�“, unde abajurul veiozelor era din cranii. Aici aveau loc �i botezuri satanice, efectuate de un individ numit Florin, cet��ean de origine greac�, pe bagheta c�ruia tinerii jurau, dup� isc�lirea pactului cu diavolul, s�-�i ia via�a la termenul fixat de comun acord. ‚„Fuhrer“-ul s-a sinucis �ntr-un sediu secret al Templului satanist bucure�tean, �n cadrul unei ceremonii care, se pare, i-a impresionat at�t de puternic pe adep�i, �nc�t poli�ia a intrat extrem de greu �n posesia unor informa�ii despre ea. T�n�rul Costel Grecea, elev la Grupul �colar Industrial de Construc�ii Ma�ini Tulcea, racolat de grupul satanist tulcean condus de Mihai Geanulis, „trebuia“ - conform pactului semnat - s� se sinucid�, prin sp�nzurare, la sf�r�itul lunii februarie 1996. S-a gr�bit �i �i-a �ndoliat familia pe 15 ianuarie.
|